TFT kopen, hoe ontdek ik defecte pixels in winkel?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:49
Ik ga de Philips 150P3E TFT 15" kopen. (559 euro).
Bij www.tomshardware.com een van de beste.

Ik ben alleen een beetje bang voor defecte pixels. Zo'n zwart puntje in een wit beeld, of een knalgroen puntje in een zwart beeld... :'( :'( :'(

Is dit met de nieuwste schermen nog een serieus probleem, of komt het praktisch niet meer voor? :?

Ik kan in de winkel vragen of ze het scherm willen aansluiten. Moet ik er in de winkel op letten door zelf witte en zwarte plaatjes mee te nemen? Hoe maak ik defecte SUB-pixels zichtbaar in de winkel?

Tips?
Alvast bedankt! :) :) :)

Verwijderd

Volgens mij komen dode pixels op nieuwe schermen zo goed als nooit voor. Als er toch eentje in een nieuw scherm zit, ruil je hem toch direct om?

/Overigens, je moet ook sowieso even het scherm in de winkel testen, al is het maar om even de look and feel van het scherm te ervaren. Elk scherm is weer anders, je moet het echt even meemaken voordat je zoveel geld uitgeeft!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 10:50 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Gewoon vragen of ze je mag bekijken, aan sluiten dus en dan met een paar verschillende kleuren achtergronden, wit/zwart en roob/blauw/groen bijvoorbeeld, dan zie je het zo :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• pmeter
In de CT-test van juni las ik dat er voor verkoop eisen worden gesteld van:
-maximaal 2 permanent zwarte pixels en 2 permanent lichtgevende pixels.
-als deze dicht bij elkaar liggen mogen het er minder zijn
-maximaal 4 kapotte sub-pixels.

Deze getallen zijn niet goed (uit mijn hoofd), maar zoiets was het wel.

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 10:47

Wimmel

Hello

Neem Nokia Monitor Test even mee.
Dit freeware tooltje past op een floppy en kan allerlei testschermen genereren. Een verkeerde pixel zal dan vanzelf opvallen.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• pmeter
Wimmel schreef op 24 November 2002 @ 10:52:
Neem Nokia Monitor Test even mee.
Dit freeware tooltje past op een floppy en kan allerlei testschermen genereren. Een verkeerde pixel zal dan vanzelf opvallen.
Goede tip!!!
Thnx :*)

Verwijderd

Gewoon paint openen onder windows. opvullen selecteren kleur zwart. en dan bij beeld bitmap weergeven, dan krijg je een volledig zwart beeld. Dit herhaal je met wit. (rood,groen en blauw)
Moet je ook gelijk kijken of je zwart ook mooi zwart is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 11:25 ]

• pmeter
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 11:18:
Gewoon paint openen onder windows. opvullen selecteren kleur zwart. en dan bij beeld bitmap weergeven, dan krijg je een volledig zwart beeld. Dit herhaal je met wit. (rood,groen en blauw)
Moet je ook gelijk kijken of je zwart ook mooi zwart is.
Met groen krijg ik een klein groen vlakje, niet schermvullend. Maar de nokia-test doet het perfect.

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09
Notepad ff maximaliseren dat is prima :) reactiesnelheid heb je Patience voor je haalt de kaart zo snel mogelijk van links naar rechts (of omgekeerd ok ;)) en dan zie zo hoe de reactietijd is.

Verwijderd

idd gewoon even vragen of ze hem ff aanzette

Verwijderd

Ik heb bij MyCom een Iiyama AX3818UTC gekocht, en daar zat dus een dooie pixel op :(

Met ze gebeld, want der zat ook geen garantie kaart bij, en die persoon zei neem alles mee en je krijgt een nieuwe mee :)

Is dus ook gebeurt, en dit keer geen dooie pixel :P, zaak is dus om een winkel uit te zoeken met een goede customercare.

• pmeter
Als het goed is verkoopt Mycom mijn gekozen scherm (zie 1e post) niet.

Mijn ervaringen met Informatique zijn tot nu toe goed. Iemand spec. ervaring met dooie piksuls?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 18:53:
Is dus ook gebeurt, en dit keer geen dooie pixel :P, zaak is dus om een winkel uit te zoeken met een goede customercare.
Wat doe je dan bij MyCom?

• pmeter
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 21:31:
[...]

En wat raad gij aan?

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Informatique
Ik koop er zo goed als altijd en het is echt een top winkel.
Een keer kapotte fan gekocht (samen met rest van een pc), thuis gemonteerd, aangezet, cpu werd te warm (ja fan draait niet als bladen enzo beetje stuk zijn). Trug naar de winkel. CPU was nog goed, maar kon gewoon andere krijgen.

Later: mobo/cpu werkte nie goed. Even moeten wachten, maar nu draai ik met een nieuwer mobo perfect.

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Ik heb mijn LCD (een 18" Iiyama) een tijd geleden gekocht bij Aragorn in Eindhoven. Daar hebben ze het scherm uitgebreid voor me aangesloten (overigens duurde dat even, omdat het snoer dat bij het scherm zat, rot was; de stoppen van de winkel sloegen tot twee keer toe door :P ), zodat ik het kon testen. Ze hebben me achtergronden in alle mogelijke verschillende kleuren laten zien (eerst natuurlijk zwart, wit, rood, blauw en felgroen) en ze hebben 3D-mark voor me gedraaid zodat ik kon zien hoe het scherm omging met snel bewegende beelden. Het scherm had, zo bleek dus, geen dode pixels (gelukkig, want het was het enige scherm dat ze op voorraad hadden :) ) en de reactiesnelheid was ook goed. Meteen dus maar gekocht :P omdat ik vond dat ik het niet kon maken om na anderhalf uur testen dat scherm *niet* mee te nemen...

Ik denk dat ik het scherm zo op een redelijk optimale manier heb kunnen testen - het gaf mij in ieder geval een gerust gevoel.

Nokia Monitor Test is overigens een zeer handig programma, ook om je beeldscherm na aankoop mee te calibreren.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:32
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 21:31:
[...]

Ik heb ook pas een TFT gekocht bij de mycom en ik kon gewoon testen in de winkel voor dooie pixels (geen overigens :)). prima zaak hoor.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Phydomir
  • Laatst online: 22:19

Phydomir

Dennis

Volgens mij heeft Philips een 0-dode pixel policy op de betere schermen. Volgens mij ook op die jij wil.

Bij ons in de winkel (Paradigit Arnhem) is het zo dat als een klant het wil hij in de winkel het scherm mag zien, of als er in de 1e week na aankoop een dode-pixel inzit/komt hij hem direct mag ruilen voor een nieuwe

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• pmeter
Phydomir schreef op 24 november 2002 @ 23:02:
Bij ons in de winkel (Paradigit Arnhem) is het zo dat als een klant het wil hij in de winkel het scherm mag zien, of als er in de 1e week na aankoop een dode-pixel inzit/komt hij hem direct mag ruilen voor een nieuwe
Ben ik nieuwschierig wat jullie met die teruggebrachte schermen doen! Naar de HCC-beurs? :D

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 20:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

• pmeter
By The Way:

Is een TFT vatbaar voor magnetische velden, zoals mijn CRT nu paars is omdat het te dicht bij mijn HiFi-luidspreker staat?

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

pmeter schreef op 24 november 2002 @ 23:18:
By The Way:

Is een TFT vatbaar voor magnetische velden, zoals mijn CRT nu paars is omdat het te dicht bij mijn HiFi-luidspreker staat?

Zo ver ik hier ervaringen heb met mijn 17" TFT van Iiyama heb ik daar geen last van, want verkleuringn komt door afbuiging van de deeltjes die je electrokanon in jebeeldbuisje schiet op je beeld plaat.. En bij TFT zit pixeltje dus vast op zijn plekje en dus geen last van magnetisch veld ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Breepee schreef op 24 november 2002 @ 22:54:
[...]

Ik heb ook pas een TFT gekocht bij de mycom en ik kon gewoon testen in de winkel voor dooie pixels (geen overigens :)). prima zaak hoor.
Wacht maar tot je iets verneukt doordat MyCom een kapot product levert (door zo'n ding gewoon los onderin een doos met nog 10 andere dingen die wel in een doos zitten te douwen), dan kan je naar je garantie fluiten.
pmeter schreef op 24 November 2002 @ 23:18:
By The Way:

Nee, nergens last mee met speakers en GMS's ed om de reden die hierboven staat.
Phydomir schreef op 24 November 2002 @ 23:02:
Volgens mij heeft Philips een 0-dode pixel policy op de betere schermen. Volgens mij ook op die jij wil.
LG.Philips is één bedrijf wat TFT's betreft en volgens mij geven ze sinds kort op al hun schermen een garantie van 0 compleet dode pixels. Tot voor kort was die garantie alleen maar op de Philips Brilliance TFT's O+

• Phydomir
  • Laatst online: 22:19

Phydomir

Dennis

pmeter schreef op 24 November 2002 @ 23:10:
[...]

Ben ik nieuwschierig wat jullie met die teruggebrachte schermen doen! Naar de HCC-beurs? :D
In 1e instantie natuurlijk bellen/faxen met de maker (philips of iiyama), en anders verkopen aan iemand die er geen problemen mee heeft, die zijn er ook nog...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

ik heb een compaq coloreal kleurenscherm (max 1280x1024x32bit) en coloreal = PUUR KLEUR dus oranje = oranje enz.

en nope, geen defecte pixels...

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

pmeter schreef op 24 november 2002 @ 10:47:
Ik ga de Philips 150P3E TFT 15" kopen. (559 euro).
...Tips?
Alvast bedankt! :) :) :)
Ja ik heb wel een tip, heeft niets met dooie pixels te maken, maar denk er eens over na.

Tip: Spaar 165 euro extra en haal een Samsung 171p. Beter beeld, betere kijkhoek, etc en 17".

Vraag maar eens in een winkel of ze beide voor je aan willen sluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door |sWORDs| op 25-11-2002 08:44 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ik heb een tijdje geleden een Liteon 15" TFT scherm gehaald bij Norrod. Ik had van te voren gevraagd of ze even konden kijken of er kapotte pixels in zaten (ja ik weet het, had zelf moeten kijken) Maar ze hadden achter gekeken en volgens de verkoper zaten er geen kapotte pixels in. Eenmaal thuisgekomen viel meteen op dat ik 1 kapotte pixel had: een helder blauwe rechtsonderin. Na uitvoerig testen bleek dat ik nog een kapotte pixelhad, een donkerblauwe linksboven (valt minder op). Voornamelijk door die helder blauwe pixel die je altijd ziet, en het toch veel geld kostte, ben ik met mijn scherm terug gegaan naar Norrod. Daar wilden ze het scherm NIET ruilen. Ik had te weinig kapotte pixels :( Daarna thuis de fabrikant opgebeld en die waren ook niet echt onder de indruk';(

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-07 12:09
Ik zou hem in de winkel even goed testen met een wit scherm... Philips biedt op dit scherm nl. alleen een "Zero-Bright Dot" garantie. Wat wil zeggen dat er geen "heldere" pixeldefecten inzitten; er mogen van Philips echter nog wel max 4 "donkere" pixeldefecten inzitten. Op de Philips site staat trouwens een PDF-je met het overzicht:

http://www.consumer.phili...nloads/pixelpolicy_nl.pdf

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

VinnieWeiss schreef op 24 November 2002 @ 22:19:
Informatique
Ik koop er zo goed als altijd en het is echt een top winkel.
Een keer kapotte fan gekocht (samen met rest van een pc), thuis gemonteerd, aangezet, cpu werd te warm (ja fan draait niet als bladen enzo beetje stuk zijn). Trug naar de winkel. CPU was nog goed, maar kon gewoon andere krijgen.

Later: mobo/cpu werkte nie goed. Even moeten wachten, maar nu draai ik met een nieuwer mobo perfect.
Dus je raadt hem nu een winkel aan die jou een PC meegegeven heeft met een defect onderdeel, en je daarom met PC en al terug moest naar de winkel voor dit defect? Terwijl ze dat waarschijnlijk ook hadden kunnen ontdekken tijdens een test.

Ik vind het niet meer dan normaal dat ze dan 'niet moeilijk' doen. Je hebt een apparaat van 100'en euro's gekocht... dan mag je wel wat verwachten.

Niks ten nadele van Informatique hoor, want dat is een goede zaak, maar je argumentatie slaat nergens op. (maar dit zit in de menselijke natuur, om andere mensen dingen aan te bevelen die ze zelf goed vinden)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• pmeter
sWORDs schreef op 25 november 2002 @ 08:44:
[...]

Ja ik heb wel een tip, heeft niets met dooie pixels te maken, maar denk er eens over na.

Tip: Spaar 165 euro extra en haal een Samsung 171p. Beter beeld, betere kijkhoek, etc en 17".

Vraag maar eens in een winkel of ze beide voor je aan willen sluiten.
171p (porsche-disign)= 799 euro
171s (wit) = 634 euro
Informatique zegt dat de 171s 'van binnen' hetzelfde is als de 171p. Klopt dit?

----------------------------------------------------

Aleen: Bij informatique kun je ze niet aansluiten om te bekijken!!!!
Waar Kopen?
Pagina: 1