GeforceFX en fotobewerking.

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 22:27
Binnenkort wil ik mijn grafische kaart vervangen. Zelf denk ik aan de Geforce FX (misschien nog de Geforce). Het belangrijkst gebruik is grafische fotobewerking met PS. Een dual-scherm is een must. In de vrije tijd game ik nog wel eens.

Mijn vraag: zal de GeforceFX ook prima geschikt zijn voor 2D bewerkingen, dus fotobewerking?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Dat is vrijwel elke kaart hoor...

Ik zou meer op dat 3D letten...

Dus een gewone geforce lijkt me de beste optie

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 10:45 ]

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:24
sorry dat ik het zeg maar de radeon 9700 pro heeft sublieme 2d kwaliteit de geforce zal dit ook wel hebben. (denk ik >:))

Verwijderd

gfo schreef op 24 November 2002 @ 10:52:
sorry dat ik het zeg maar de radeon 9700 pro heeft sublieme 2d kwaliteit de geforce zal dit ook wel hebben. (denk ik >:))
Dat is een heel groot prijsverschil...

Verwijderd

Voor 2d kun je beter een Ati Radeon nemen.

En over de Geforce FX kunnen we nog niet goed oordelen aangezien de benchmarks er nog niet zijn.

Verwijderd

Ehm als je alleen 2D (foto's) gaat bewerken, dan is he zonde om 500 pleuro uit te geven aan zon ding...koop dan een GF2 GTS ofzow, pure kwaliteit en zeker betaalbaar....:)

edit:

ikz ie in je specs dat je een GF GTS gebruikt, ik zou hem houden, kun je goed mee gamen, jammeer dat ie geen dual VGA heeft, dan raad ik je de Matrox Dualhead G450 aan (32 md DDR)...ook goed :D

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 10:58 . Reden: Tjsa, topic niet goed gelezen.. :D ]

• honey
Op een Ati kan je geen 2 monitoren aansluiten.

De 3D prestaties zullen wel goed zijn. Vroeger(?) had je de discussie dat typische 3D kaarten matig presteerden met 2D. Maar dat zal tegenwoordig wel niet meer het geval zijn.

Bedankt.

edit:
Ik heb nu de Geforce2 GTS, wil nu een snellere kaart voor de games en om mijn broertje jaloers te maken (heeft een geforce44400ti) :D , maar omdat ik veel aan fotobewerkin doe, moet dat in de eerste plaats goed zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door honey op 24-11-2002 11:00 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

OF een Matrox G550/Parhelia (Maar das beetje duur): beste 2d-kwaliteit die d'r zo'n beetje is :).

Verwijderd

honey schreef op 24 November 2002 @ 10:58:
Afbeeldingslocatie: http://www.eynstein.nl/ai/pov9700.jpg
2 uitgangen 1 VGA en 1 DVI, wordt een DVI->VGA dongle bijgeleverd, dus 2 monitoren gaan zeker wel.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

honey schreef op 24 November 2002 @ 10:58:
en waar kom jij vandaan :?
onder een steen ofzo :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• honey
Hey,...was slecht geïnformeerd! Ik vroeg het bij Norrod vorige week en die zeiden dat het niet kon. Misschien een andere versie ofzo?? Zal nu eens goed kijken naar prijs/kwaliteit en het aanschaf moment.

[ Voor 1% gewijzigd door honey op 24-11-2002 11:09 . Reden: typo ]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:39
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 10:58:
OF een Matrox G550/Parhelia (Maar das beetje duur): beste 2d-kwaliteit die d'r zo'n beetje is :).
Inderdaad :)

Matrox maakt speciaal kaartjes hiervoor, gebruik ze zelf ook in CAD machines. Perfecte 2D kwaliteit, en uiteraard ook dual monitor support.

Overigens: tegenwoordig is de 2D kwaliteit van bijna alle kaarten wel oke. Als je een originele BB ATI koopt zal je waarschijnlijk nauwelijks verschil merken met bijvoorbeeld die Matrox. In dat geval heb je voor rond de 100 euro een uitstekende Radeon8500LE :D

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

honey schreef op 24 november 2002 @ 11:09:
Hey,...was slecht geïnformeerd! Ik vroeg het bij Norrod vorige week en die zeiden dat het niet kon. Misschien een andere versie ofzo?? Zal nu eens goed kijken naar prijs/kwaliteit en het aanschaf moment.
ligt eraan wat voor versie je vroeg dan denk ik :?
ik weet in ieder geval dat de ati radeon8500/le > gewoon 2 monitoren kan hebben.
je krijgt er allemaal verloop stekkertjes bij die je kan aansluiten op de dvi aansluiting.
en hier kan je dan ook weer een monitor aanhangen :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:39
dubbelpost |:(

[ Voor 98% gewijzigd door FragFrog op 24-11-2002 11:19 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

chucky666 schreef op 24 november 2002 @ 11:12:
[...]

ligt eraan wat voor versie je vroeg dan denk ik :?
ik weet in ieder geval dat de ati radeon8500/le > gewoon 2 monitoren kan hebben.
je krijgt er allemaal verloop stekkertjes bij die je kan aansluiten op de dvi aansluiting.
en hier kan je dan ook weer een monitor aanhangen :)
Let wel ff op dat je geen Hercules 8500LE koopt, want die heeft (tegen Ati's specs in) maar 1 RAMDAC, daar kan je dus niet 2 verschillende monitoren aanhangen met verschillende refreshrates. (Maar als je 2 dezelfde monitoren hebt maakt dat dus niet zoveel uit).

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
als je gewoon alleen wel 2d'en dan is een g550 van matrox ruim voldoende.

specs

• honey
gladiool schreef op 24 November 2002 @ 11:33:
als je gewoon alleen wel 2d'en dan is een g550 van matrox ruim voldoende.
Klopt, maar zoals eerder geschreven ga ik ook 3D'n :)

Mijn eisen zijn simpel (in volgorde van belangrijkheid):
1. fantastische 2D
2. fantastische 3D

8)

Verwijderd

honey schreef op 24 november 2002 @ 13:09:
[...]

Klopt, maar zoals eerder geschreven ga ik ook 3D'n :)

Mijn eisen zijn simpel (in volgorde van belangrijkheid):
1. fantastische 2D
2. fantastische 3D

8)
Als je een paar reviews had doorgelezen had je wel geweten dat een Radeon 9500/9700 een prima keus is...
Of als je veel geld en tijd tot einde Januari/Februari hebt een GFFX, maar ik zou zelf voor de Radeon gaan...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dan kan je het beste even wachten tot er reviews van de GeForceFX zijn, er valt nu nog niet te zeggen hoe goed die kaart is. Als je perse nu wil kopen moet je de keuze maken tussen een (als je perse het beste wil) ATI Radeon 9700pro en een GeForce4 Ti4600. Welke van die 2 kaarten voor jou het beste is kan je makkelijk zelf uitzoeken door het lezen van de vele reviews die er zijn, vandaar ook dat dit topic dicht gaat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.