Ik ben bezig mijn cd verzameling om te zetten naar mp3. Ik ga voor kwaliteit dus ik zet alles om in 256 kbit mp3. Om de cd's te converteren gebruik ik easy CD-Da extractor 3. Is dit een goed programma, of zijn er betere? Tevens is er in dit programma een functie "on the fly encoding", deze heb ik niet aangevinkt. Is dat beter of maakt het geen ruk uit.
crossposten hoort niet, en 'k geloof dat je al goed bezig bent
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 23:17
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Nee, hij had zijn vraag op het verkeerde forum gezed, maar 1 van de 2 moet wel een slotje op.
Antwoord is
AUDIOGRABBER (ful version)
Antwoord is
AUDIOGRABBER (ful version)
Je kunt ook variabele bitrate encoding gebruiken, dan kiest de encoder automatisch de beste bitrate. De bitrate varieert dan dus van moment tot moment.
Variabele bitrate encoding kan (oa) met audiograbber.
edit:
Ik bedoel AudioCatalyst ipv Audiograbber. In Audiocatalyst zitten Xing encoder en Audiograbber ingebouwd.
Ik bedoel AudioCatalyst ipv Audiograbber. In Audiocatalyst zitten Xing encoder en Audiograbber ingebouwd.
Gebruik een Encoder met een zo recent mogelijke LAME encoder. VBR en Joint Stereo zijn dingen die in de meest recente LAME versies goed zijn en welke zorgen voor een wat minder groot mp3tje. Joint Stereo is dat geluiden die links en rechts gelijk zijn niet dubbel worden opgeslagen.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Antwoord is
AUDIOGRABBER (ful version)[/quote]Audiobagger? Dat je daar nog geld voor moet neerleggen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je kunt ook variabele bitrate encoding gebruiken, dan kiest de encoder automatisch de beste bitrate. De bitrate varieert dan dus van moment tot moment.
Ik zou geen VBR kiezen. Het is toch (zei het marginaal) minder dan CBR. (Bepaalde decoders kunnen het niet goed afspelen enz.)
De beste manier is Exact Audio Copy gebruiken om je CD te rippen. Audiograbber merkt niet op wanneer je CD-Rom een CD met krassen leest. Gevolg -> tikken in je mp3. EAC is wat langzamer maar garandeerd dat je mp3's klikvrij zijn. Verder is dit programma "freeware".
Een freeware encoder die tevens ook de beste encoder is; "Lame" je kan de lame.dll gebruiken met EAC om on the fly te encoden. Kwalitatief maakt dat niets uit alleen is wordt je CPU flink belast dus wat anders doen zal moeilijker worden.
info over encoders en rippers;
www.r3mix.net
info over decoders;
EAC;
www.exactaudiocopy.de
Lame binaries en dll;
http://www.chat.ru/~dkutsanov/lame387.zip
http://www.chat.ru/~dkutsanov/dll_387.zip
de dll in de directory van EAC gooien en je kan hem in de opties selecteren.
Lame homepage
www.sulaco.org/mp3/
AUDIOGRABBER (ful version)[/quote]Audiobagger? Dat je daar nog geld voor moet neerleggen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je kunt ook variabele bitrate encoding gebruiken, dan kiest de encoder automatisch de beste bitrate. De bitrate varieert dan dus van moment tot moment.
edit:
[/quote]Slechter dan de Xing encoder kan je het niet treffen. 320kbps of 128kbps hij vernielt je muziek.Ik bedoel AudioCatalyst ipv Audiograbber. In Audiocatalyst zitten Xing encoder en Audiograbber ingebouwd.
Ik zou geen VBR kiezen. Het is toch (zei het marginaal) minder dan CBR. (Bepaalde decoders kunnen het niet goed afspelen enz.)
De beste manier is Exact Audio Copy gebruiken om je CD te rippen. Audiograbber merkt niet op wanneer je CD-Rom een CD met krassen leest. Gevolg -> tikken in je mp3. EAC is wat langzamer maar garandeerd dat je mp3's klikvrij zijn. Verder is dit programma "freeware".
Een freeware encoder die tevens ook de beste encoder is; "Lame" je kan de lame.dll gebruiken met EAC om on the fly te encoden. Kwalitatief maakt dat niets uit alleen is wordt je CPU flink belast dus wat anders doen zal moeilijker worden.
info over encoders en rippers;
www.r3mix.net
info over decoders;
EAC;
www.exactaudiocopy.de
Lame binaries en dll;
http://www.chat.ru/~dkutsanov/lame387.zip
http://www.chat.ru/~dkutsanov/dll_387.zip
de dll in de directory van EAC gooien en je kan hem in de opties selecteren.
Lame homepage
www.sulaco.org/mp3/
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Joint Stereo is dat geluiden die links en rechts gelijk zijn niet dubbel worden opgeslagen.[/quote]Joint Stereo kan er voor zorgen dat er artifacts kunnen optreden. Voor versie 3.80 van lame was Joint-Stereo het beste aangezien er problemen waren met encodings in Stereo. Aangezien bram voor kwaliteit gaat en net als ik de grootte van de mp3 geen RUK uitmaakt zou ik voor Stereo gaan. Joint Stereo heeft boven 192kbps geen bestaansrecht. Als je met 128kbps encodeert is het handig om Joint Stereo te kiezen.
Pagina: 1