Toon posts:

XP + Muis + (o.a.) Counter-Strike ("haperingen")

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ! :)

Als ik Counter-Strike speel en beweeg mijn muis langzaam heen en weer dan
beweegt ie met zeg maar "sprongetjes" ..ala

X X X

ipv

XXXX

best wel lullig als iemand net tussen "X X" instaat ...:)

Dit viel me trouwens ook op in andere spelen maar zelfs nu op mijn desktop ...

Tis miniiem maar in bv. CS wel erg irritant...

Huidige muis: Logitech MX300, verschillende drivers geprobeerd (behalve de standaard muis driver ...die probeer ik straks nog ff maar geef het weinig hoop).

Dit had ik ook met 2 andere optische Logitech muizen onder XP trouwens.

Weet iemand raad ?

tnx :)

/bon

Verwijderd

wat voor ondergrond heb je onder je muis?

heb je de knippersnelheid van dat ding goed ingesteld? Als ie maar 10 keer per seconde 'kijkt' krijg je dit soort dingen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 05:04:
wat voor ondergrond heb je onder je muis?

heb je de knippersnelheid van dat ding goed ingesteld? Als ie maar 10 keer per seconde 'kijkt' krijg je dit soort dingen.
jeuh da's een snel antwoord op dit tijdstip :)

ondergrond is een stoffen muismat (heb een everglide...een 3m precision mousemat...etc maar good old stof (eh :)) bevalt me het best...

en dan...de knippersnelheid ...euh ? daar heb ik nou nog nooit van gehoord :) dpi, refresh rate (van muis) enzo ken ik maar knippersnelheid ?

Ik weet alleen onder XP dat je met een PS2 (aangesloten) muis je de refresh rate ofzo kunt veranderen (naar 200 (hz?)) ..maar ik heb em dus aangesloten op een USB poort.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 05:14:
[...]

jeuh da's een snel antwoord op dit tijdstip :)

ondergrond is een stoffen muismat (heb een everglide...een 3m precision mousemat...etc maar good old stof (eh :)) bevalt me het best...
Ik zou het eens zonder stof proberen, het kan zijn dat het stof het licht wat verstrooid waardoor je die haperingen krijgt...ik heb zelf mn optische muis gewoon op het bureauoppervlak staan. Misschien moet je dat eens proberen?
en dan...de knippersnelheid ...euh ? daar heb ik nou nog nooit van gehoord :) dpi, refresh rate (van muis) enzo ken ik maar knippersnelheid ?
Dat is de refreshrate dus ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zoals gezegd, ook andere surfaces geprobeerd...maar de ruimte tussen de 2 punten is te nauwkeurig dat het aan de ondergrond kan liggen.

Hmmm niemand op geheel tweakers.net die hier een antwoord op heeft ? Valt me tegen! :)

(bedankt MREn!)

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:30
heb zelf mn mousesens verlaagt voor CS :) maar bennie bekent met het spring-probleem, heb zelf een dual-optical en geen problemen met muis in CS, speel op een oude muismat van WK 98 frankrijk :D krijg deze week mn everglide :P

andere gegevens: logitech mouseware 9.73.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bekend probleem met CS onder Windows XP. Zie ook:

[CS1.4/XP] muis schokkerig...

In die thread staan een aantal oplossingen voor het probleem. Voor sommige werken deze oplossingen. Voor anderen niet. Ik heb het nooit verholpen gekregen zonder een ander probleem te creëren.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Happeringen zijn inherent aan PC gaming. Het is gewoon onmogelijk een game soepel te laten draaien op alle mogelijke configuraties. Beter om een console te kopen, ben je van het gemier af!

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 21:48
Volgens een kennis van mij die een zeer goeie CS clan zit, is het zo da de muis in cs vaak raar doet onder xp. Hij had er geen oplossing voor behalve ander OS

[ Voor 19% gewijzigd door Twistedmark op 25-11-2002 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Twistedmark schreef op 25 november 2002 @ 13:31:
Volgens een kennis van mij die een zeer goeie CS clan zit, is het zo da de muis in cs vaak raar doet onder xp. Hij had er geen oplossing voor behalve ander OS
ja nou punt is ...anderen hebben dit probleem niet ....(met XP, MX500 (ja ok ik heb een MX300 maar neem aan dat het grootste gedeelte qua hware hetzelfde is) en CS)

Verwijderd

Topicstarter
ari3 schreef op 25 november 2002 @ 10:32:
Happeringen zijn inherent aan PC gaming. Het is gewoon onmogelijk een game soepel te laten draaien op alle mogelijke configuraties. Beter om een console te kopen, ben je van het gemier af!
Wrom draait het onder 98se wel soepel dan ? :) (en :()

("Waarom draai je dan geen 98se ?" ...nou XP draait voor veel ander spul weer veel soepelerderter :))

Verwijderd

Topicstarter
SatCP schreef op 25 november 2002 @ 03:35:
Bekend probleem met CS onder Windows XP. Zie ook:

[CS1.4/XP] muis schokkerig...

In die thread staan een aantal oplossingen voor het probleem. Voor sommige werken deze oplossingen. Voor anderen niet. Ik heb het nooit verholpen gekregen zonder een ander probleem te creëren.
Al die opties kende ik al. Behalve:
You can also set mouse exe files to "time critical" and CS on normal.
Die optie kan ik nergens vinden ...vaag

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 18:15
Ik heb dit probleem ook maar dan met het spel James Bond Nightfire.

Je kunt dan idd niet goed mikken want als je op iemand richt gebeurt dat idd in sprongetjes in plaats van gelijkmatig.

Als ik het goed begrijp bedoel jij dit toch ook ?

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Le_Freak ! schreef op 26 november 2002 @ 09:39:
Ik heb dit probleem ook maar dan met het spel James Bond Nightfire.

Je kunt dan idd niet goed mikken want als je op iemand richt gebeurt dat idd in sprongetjes in plaats van gelijkmatig.

Als ik het goed begrijp bedoel jij dit toch ook ?
Ja precies...ik heb nog wel de nwste Logitech MX300 (met hogere dpi etc) en als ik mik (voornamelijk langzaam cq nauwkeurig) dan beweegt mijn crosshair ala
X X X ipv XXXX. En da's vet irritant :)

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 11:02

ZeroCode

Woopie

Heb je een USB, zo ja dan heb ik het meerdere malen al gehoord dat die dingen happeren... USB is gewoon brak naar mijn id hoor, ik heb nog een lekkere PS2 muis en die doet het naar behoren (tenzij ik er weer eens keihard op sla tijdens CS hehehe maar dat terzijde)...

Verwijderd

Topicstarter
ZeroCode schreef op 26 november 2002 @ 13:43:
Heb je een USB, zo ja dan heb ik het meerdere malen al gehoord dat die dingen happeren... USB is gewoon brak naar mijn id hoor, ik heb nog een lekkere PS2 muis en die doet het naar behoren (tenzij ik er weer eens keihard op sla tijdens CS hehehe maar dat terzijde)...
jup...USB ...hmmmm eens met die USB-->PS2 adapter op PS2 poort gooien maar :)

• boiert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
Er staat in cs bij
configuration ==> controls ==> advanced een optie die heet mouse filter, als je die aan zet kan je ook tussen de minimale beweging (hangt af van je sensitivity) van je muis mikken

hoop dat het helpt
greats boiert

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 18:15
en bon ? al een oplossing gevonden ?

Ik heb nu mijn muis met zo'n adapter verbonden (zie hierboven) ga het even proberen.

Je hoort mijn bevindingen wel :)

[update]

Het werkt nu wel beter, en bij jou ?

[ Voor 17% gewijzigd door Le_Freak ! op 28-11-2002 10:04 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Le_Freak ! schreef op 28 november 2002 @ 08:38:
en bon ? al een oplossing gevonden ?

Ik heb nu mijn muis met zo'n adapter verbonden (zie hierboven) ga het even proberen.

Je hoort mijn bevindingen wel :)

[update]

Het werkt nu wel beter, en bij jou ?
Neej...helpt niet.....ik blijf die sprongetjes houden ....heb mijn sensitivity in CS gister eens verlaagd (9 naar 7 ...maarja getallen zeggen niets). De "sprongen" werden wel kleiner zo leek het maar toch ...ik ga niet voor een 180o draai 3x mijn huiskamer rond zodat ik niet die "sprongetjes" heb :).

Die smooth mouse option in advanced config baat ook niet....

Quake 2 CTF wat ik eigenlijk liever speel is compleeeet niet te spelen onder XP :\

Vaag man ...onder Windows 98 SE draait het erg soepel en onder XP niet....krom.

Windows is zo'n dikke brij dat je door de bits de bytes niet meer ziet....mijn gw is een OpenBSD machien ....iig kun je daar snel tot op de onderste bitbodem (eh :)) zien wat er gebeurt e.d. :)

• Ronnie_T
  • Laatst online: 11-09 23:30

Ronnie_T

Shangri-La

er is maar 1 ECHTE oplossing voor deze XP-bug
[rml][ XP] Oplossing accelerated muis probleem![/rml]
success gegarandeerd ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Ronnie_T op 29-11-2002 02:28 ]

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• satcp
  • Niet online
Die registry hack werkt ook maar bij sommige mensen. Hier heeft het nooit effect gehad.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ronnie_T schreef op 29 November 2002 @ 02:27:
er is maar 1 ECHTE oplossing voor deze XP-bug
[rml][ XP] Oplossing accelerated muis probleem![/rml]
success gegarandeerd ;)
Muis acceleratie != stapsgewijs muisen

• Ronnie_T
  • Laatst online: 11-09 23:30

Ronnie_T

Shangri-La

SatCP schreef op 29 november 2002 @ 19:45:
Die registry hack werkt ook maar bij sommige mensen. Hier heeft het nooit effect gehad.
het heeft ALTIJD effect, het is een kwestie of JIJ dat merkt, blijkbaar niet

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• satcp
  • Niet online
Ik weet goed genoeg wanneer iets een probleem oplost en wanneer niet. Ik heb het schokkende muisprobleem volledig kunnen verhelpen met de hulp van de Counter-Strike community en beta testers. Logitech technische support was niet van veel hulp. Enige nadeel is dat de oplossing (die je in de andere thread kan lezen waarvan ik de link reeds gepost heb) weer een ander irritant probleem veroorzaakt. De registry hack had bij mij en vele anderen als je de CS fora leest geen enkel effect bij dit probleem. Misschien dat het probleem zich in verschillende vormen voordoet en elks een andere oplossing nodig heeft - of er geen voor bestaat. Ik ben maar terug naar Windows 2000 gegaan voor CS. Die kent dat probleem tenminste niet. Niet dat ik CS nog veel speel tegenwoordig. De fun is eraf.

[ Voor 1% gewijzigd door satcp op 29-11-2002 20:16 . Reden: typo ]

Pagina: 1