Netwerk via 27mc bak

Pagina: 1
Acties:
  • 742 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22770

Topicstarter
Ik krijg binnekort een bakkie en vroeg me af of ik daarmee data kan verzenden en ontvangen naar een kennis uit de buurt?

zoja:

zijn er schema's van hoe je dit aan moet sluiten?

wat de snelheid ongeveer zal zijn?

zonee: jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 17:02

Bergen

Spellingscontroleur

Zoek eens om informatie over "Packet Radio"... Het kan wel maar 't gaat niet bepaald snel geloof ik, je haalt snelheden als vroeger met 14K4's of zelfs 9600 bauds. Kan zijn dat ik iets gemist heb en dat er tegenwoordig betere snelheden te halen zijn hoor :)

Ik denk er bij de Electronica-buren een straat verderop ook wel veel mensen zitten die hier verstand van hebben!

Heb trouwens een move naar C&E aangevraagd. Als je 't topic hier niet meer ziet staat ie in C&E :z

[ Voor 14% gewijzigd door Bergen op 24-11-2002 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

eh, met packet radio zijn inmiddels veel hogere snelheden mogelijk (512 Kbit is nog wel een uitzondering, maar het kan.
Het nadeel is dat elke idioot op 27 MC mag zenden (met wat beperkingen) dus als er iemand is die denkt: Kom, ik ga ff dwars liggen drukt ie je eruit. Zelfs je buur jongetje met zijn RC autootje kan je al aardig dwars zitten.
Als je de apparatuur hebt, blader dan in de bieb eens door een elektuur voor een TNC, en ga hobbien.
Ik denk niet dat het de moeite waard is als je de apparatuur moet aanschaffen.

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wat heb ik nodig om dat packet radio te maken, zijn daar site's van?

die kennis van mij heeft een kabel abbo van 1024kbps ,hoe moet hij die 27 mc aansluiten om dat internet vervolgens naar mij te sturen?
het hoeft niet zo perfect te zijn, gewoon een beetje klooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:41
hmmm, ik denk niet je zo een betrouwbare verbinding kunt krijgen. Als het is voor een beetje te klooien, dan zul je zelf op zoek moeten naar informatie e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:07
Anoniem: 22770 schreef op 24 November 2002 @ 12:45:
wat heb ik nodig om dat packet radio te maken, zijn daar site's van?

die kennis van mij heeft een kabel abbo van 1024kbps ,hoe moet hij die 27 mc aansluiten om dat internet vervolgens naar mij te sturen?
het hoeft niet zo perfect te zijn, gewoon een beetje klooien
Gewoon een packet radio modem en ook een zender/ontvanger.
Maar je internet zal trager zijn dan je dial up verbinding, veel trager zelfs!
En het is niet full duplex, kortom, je wil je internet niet via een bak krijgen, echt niet!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32302

j_iscool schreef op 24 november 2002 @ 12:57:
[...]

Gewoon een packet radio modem en ook een zender/ontvanger.
Maar je internet zal trager zijn dan je dial up verbinding, veel trager zelfs!
En het is niet full duplex, kortom, je wil je internet niet via een bak krijgen, echt niet!
ja kan proberen om 2 bakkie's te nemen per kant... dan zou je wel een fullduplex verbinding kunnen maken... alleen snel is het niet... :(

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost

The_Ghost

ga er maar ff vanuit dat een transparante TCP/IP connectie je niet gaat lukken nee.
Het blijft functioneren als een terminal, en er zijn proggies waarmee je ook nog wel een bestandje mee over kunt sturen.
Enne idd, ff zelf zoeken naar meer info, er is zat over te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:11
mischien kun je beter nadenken over wlan (wifi) dat doet wel wat jij wil en is meteen ook klaar voor de toekomst

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

The_Ghost schreef op 24 november 2002 @ 09:47:
eh, met packet radio zijn inmiddels veel hogere snelheden mogelijk (512 Kbit is nog wel een uitzondering, maar het kan.
Het nadeel is dat elke idioot op 27 MC mag zenden (met wat beperkingen) dus als er iemand is die denkt: Kom, ik ga ff dwars liggen drukt ie je eruit. Zelfs je buur jongetje met zijn RC autootje kan je al aardig dwars zitten.
Als je de apparatuur hebt, blader dan in de bieb eens door een elektuur voor een TNC, en ga hobbien.
Ik denk niet dat het de moeite waard is als je de apparatuur moet aanschaffen.
ook op de 27mc zou je hogere snelheden kunnen bereiken, maar!
de bandbreedte van een gesprekskanaal is domweg smal, wat was het 10 Khz ?
dus als je hoger wil kan dat theoretisch wel maar besla je meerdere kanalen.
en nog meer kans op storing .. en anderzijds irritatie

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 11:50
Volgens mij is de bandbreedte per kanaal zelfs nog minder dan 10kHz. zeker met van die bakkies met >22 kanalen (de bakkies van de afgelopen 10 jaar dus)
Ik snap al helemaal niet hoe je daar dan 512kbit overheen zou kunnen krijgen. (zonder over te spetteren naar andere kanalen)
De bandbreedte zal vergelijkbaar zijn met ISDN (4 kHz) maar waarschijnlijk niet een haalbare resolutie hebben van 8 bits, oftewel 64kbit zal al zeer lastig zijn, lijkt me.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost

The_Ghost

Nou, dat lukt je ook niet met een bakkie; als je nou zendamateur bent mag je in ene een stuk meer, en heb je een stuk meer bandbreedte beschikbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-06 22:33
Met een 27mc bakkie worden meestal verbindingen van niet sneller dan 1200 bps gedaan, dus niet echt snel :) Tis wel een leuke hobby, er zijn nog genoeg bbs'en in nederland, en kan leuk chatten met mensen die hetzelfde doen.
Heb het ook een tijdje gedaan,maar denk niet dat je ermee kan internetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:21

PenguinPower

May the SOURCE be with you

FF voor de duidelijkheid: Packet Radio heeft op de 27mc 1200 baud snelheid. Het is theoretisch mogelijk om 2400 baud te doen, maar is geen standaard, en je moet een zeer goede bak hebben.

Een tcp/ip verbinding gaat weldegelijk! Ik heb er zelf ook mee zitten prutsen, alleen niet echt snel, bovendien is de standaard ax25, wat super snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost

The_Ghost

I stand corrected!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PenguinPower schreef op 25 November 2002 @ 19:56:
FF voor de duidelijkheid: Packet Radio heeft op de 27mc 1200 baud snelheid. Het is theoretisch mogelijk om 2400 baud te doen, maar is geen standaard, en je moet een zeer goede bak hebben.

Een tcp/ip verbinding gaat weldegelijk! Ik heb er zelf ook mee zitten prutsen, alleen niet echt snel, bovendien is de standaard ax25, wat super snel is.
Hoe heb je het toen aangesloten?

Het hoeft voor mij niet snel te gaan, als ik een mailtje kan ontvangen/versturen
vind ik het best.

dat het traag is geeft niet.
Pagina: 1