In een database wil ik wachtwoorden opslaan. Al is beveiliging niet erg belangrijk in deze toepassing, toch wil ik de wachtwoorden niet zomaar in een tabel zetten. Ik wil in Delphi het wachtwoord via een algoritme coderen en het gecodeerde wachtwoord in de tabel zetten. Als een gebruiker inlogt, wordt het wachtwoord dat hij opgeeft met datzelfde algoritme gecodeerd en als het resultaat overeenkomt met de waarde in de tabel, heeft de gebruiker blijkbaar het goede wachtwoord ingetypt.
Coderen moet eenvoudig zijn, maar decoderen moeilijk of onmogelijk. Je voelt hem al: wat is een geschikt coderingsalgoritme?
Er is al meer over dit onderwerp geschreven, maar een hint dat bijvoorbeeld 3DES hiervoor geschikt is, helpt me niet echt verder. Graag net iets concreter dus
.
Coderen moet eenvoudig zijn, maar decoderen moeilijk of onmogelijk. Je voelt hem al: wat is een geschikt coderingsalgoritme?
Er is al meer over dit onderwerp geschreven, maar een hint dat bijvoorbeeld 3DES hiervoor geschikt is, helpt me niet echt verder. Graag net iets concreter dus
[ Voor 12% gewijzigd door Tomatoman op 24-11-2002 04:20 ]
Een goede grap mag vrienden kosten.