Toon posts:

Harde schijf wordt na reboot niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een IBM deskstar 80 GB en een 60 GB allebei als master hangen. Daaraan zitten m'n DVD speler en m'n A-Open brander.

Even voor de duidelijkheid:

IDE 1 = 60 GB en DVD
IDE 2 = 80 GB en A-Open brander.

Als ik gewoon normaal boot dan doet alles het (alles gewoon herkend). Maar als ik restart in windows doe, of na het saven van bios settings, hem laat rebooten dan wordt de schijf die aan de kabel van de Brander hangt niet herkend.

Ik heb er al is de andere IBM aan gehangen en die wordt dan ook niet herkend. Het ligt dus waarschijnlijk aan de brander.

Voor de rest staat alles netjes op master en slave en de bios settings staan naar mijn weten goed. Weet iemand misschien wat ik fout doe??

Weet iemand hier misschien een oplossing voor?

Verwijderd

Topicstarter
*Kick*

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 17:49
probeer eens de hdd's op 1 kabel te hangen en de burner en dvd op de secondary
normaal zou je zeggen dat het iets met de spin up tijd te maken heeft maar aangezien de schijven al draaien (geen koude start) kan het daar niet aan liggen

kabeltjes ook al vervangen >?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat nog niet, maar hij start in het begin dus wel. Dus het lijkt me dat de kabel in orde is, voor de rest als ik de burner en dvd op dezelfde kabel doet dan doet alles het dus wel. Maar dat wil ik niet want dan kan ik niet meer on the fly copieren.

Dus zouden die IBM en die a-open gewoon niet goed samenwerken ofzo?