Upgrade van P100 naar P200

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 19:55

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Topicstarter
Ik heb al alles afgezocht maar vind niet echt een duidelijk antwoord.

Ik heb hier een oude bak staan: Een DIGITAL Venturis FX5100.
Deze bevat: P100, 16MB Edo, 1,6GB HDD

Nu wil ik deze gaan gebruiken als router/fileservertje/i-net pc.

Ik ben overal gaan zoeken en kom tot de conclusie dat er maximaal een P200 in kan. Na wat te hebben gegoogled en GoT searched kwam ik erachter dat er een VRM module nodig is
(Dit is wat er in de handleiding staat:
If your Venturis FX or Celebris FX computer came with a 100 MHz processor, it also came with a shunt installed. If you want to upgrade your processor to 166 MHz or 200 MHz, you must remove the shunt and replace it with an industry-standard VRM.
NOTE: Processors requiring a VRM module change over time. At
the time this guide was released, 166 MHz and 200 MHz processors
require a VRM module.
).
De PC heeft daar nu een leeg printje inzitten.
Is het nu noodzakelijk om hier een VRM module in te zetten en zo ja waar kan ik die dan nog vinden voor deze PC?

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

vrm = voltage regulation module. ga dit vertalen in het nederlands en bepaal dan zelf of je het nodig hebt. Maar waarom upgraden naar een 200 als je voor een router toch niet meer nodig hebt?

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me idd niet zo nodige upgrade. Of moet het een zware server/router worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Kijk eens of powerleap een upgrade oplossing heeft voor jouw systeem.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Waar vind je die : nergens, niemand verkoopt dat soort oud spul waar nauwelijks vraag naar is en wat niets meer waard is. Je kunt een vraag advertentie in V&A zetten.

VRM modules zaten afaik altijd op moederborden met support voor Intel Pentium MMX cpu's (dual voltage en dat soort stuff). Ik denk dus dat je die VRM niet nodig hebt als je een P200 non-mmx plaatst. Het enige verschil is dan ook de snelheid. Mocht ie tóch nodig zijn, dan is de enige gok die ik kan doen dat het instabiel zou zijn. Want dat mobo "weet" niet echt dat ie een P100 of P200 heeft... (al zou er ingebakken kunnen zitten dat als de jumpers op een 200Mhz cpu ingesteld staan en er geen VRM module gevonden is dat ie niet wil starten. Zou wel heel erg pech zijn).

Gewoon proberen, maar pak wel een non-mmx cpu.

Oh ja, ik weet 1 losse VRM module te koop, maar die is voor P2/P3 mobo's... Hier.
Tyrian schreef op 24 november 2002 @ 01:33:
Kijk eens of powerleap een upgrade oplossing heeft voor jouw systeem.
Weet je wat Powerleap oplossingen gewoonlijk kosten? Een nieuw (of 2dehands bij oudere dingen 8)7) mobo+cpu is vaak goedkoper en nog wel eens sneller ook...

[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 24-11-2002 01:59 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 21:04

JustDutch

was ambtenaar :)

Volgens mij heb je die VRM module allen maar voor MMX-computers nodig. Maar dit is al vermeld. Daarnaast kun je met een convertortje op een So5/7 mobo een andere processor plaatsen zonder dat er een VRM aanwezig is. Deze zit nl. op de convertor. Zelf heb ik zoiets gebruikt om een K6-2 300 op een HX mobo-tje te plaatsen. Heeft zeer stabiel gewerkt. Ik had een uptime van meer dan 280 dagen.

[ Voor 3% gewijzigd door JustDutch op 24-11-2002 02:58 ]

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 22:07

DSK

boeiend...

Ik heb al meermaals zo'n upgrade uitgevoerd en ook waar een extra VRM nodig was, maar die nooit geplaatst omdat ik ze nergens vond.
Het werkte altijd bij mij. en zonder problemen of een instabiel systeem

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 19:55

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Topicstarter
MXL schreef op 24 november 2002 @ 01:20:
vrm = voltage regulation module. ga dit vertalen in het nederlands en bepaal dan zelf of je het nodig hebt. Maar waarom upgraden naar een 200 als je voor een router toch niet meer nodig hebt?
Er komt nu Linux op te staan en als ik een maal een beetje thuis ben hierin wil ik eventeueel een X-server gaan draaien.

Er is verder nog een RAM upgrade gepland.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Carp_Hunter schreef op 24 November 2002 @ 19:00:
[...]

Er komt nu Linux op te staan en als ik een maal een beetje thuis ben hierin wil ik eventeueel een X-server gaan draaien.

Er is verder nog een RAM upgrade gepland.
X-Server op een pentium cpu gaat volgens mij niet echt draaien, hou het lekker bij text based :) Werkt prima, en sneller dan een P100 heb je echt niet nodig en dat verschil zal je niet merken.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Pagina: 1