Ik heb gisteren trouwens nog meer fraaie avonturen in MP3CDland beleefd, want ik had ff in mijn wijsheid besloten een goedkope MP3CDbak te kopen om de problemen van die philips te omzeilen. Als het goekope ding beviel dan gaf ik die Philips aan mijn vriendin.
Ok dus ik
met CDRW, batterijen en goede kopftelefoon naar de media markt. Daar liggen die dingen open en bloot aan een staalkabeltje dus je kan ze ff makkelijk testen.
Ik heb als eerste zo'n Lenco getest van 69 euro
En verassend genoeg deed ie het nog ook

Het ziet er el-cheapo uit, maar eerlijk is eerlijk het ding doet het gewoon prima en het geluid klonk o.k. Spoelen kon ie ook, i.t.t. die Sony van 249 euro

alleen het laden van een CDRW duurt 30 seconden

maar ook hiervan begrijp ik dat dat best normaal is. Mijn philips is in 15 seconden klaar en pompt de sounds in je gehoorgang. ZIt alleen geen ID3 tag enzo op... Ik had hem bijna genomen.
Okmaar ff verder kijken. Lag ook een Lenco van 129 euro, die ook ff checken.
Op zich bijna zelfde ding maar deze heeft IDv3 en wat extra functies. Loopwerk enzo is echter hetzelfde, dus die meerprijs is wel een beetje scheef.
ok, volgende... Samsun Yepp MCD-SM55
Het laden van een CDRW grenst aan zoals het typenummer aangeeft SM, want net als bij de Lenco duurt dat 30 seconden

Verder een nette en duidelijke display, bediening is in orde en klinkt goed. Het loopwerk klinkt ook goed, dat is namelijk vrij luidruchtig. Hij is 10 euro goedkoper dan die duurste lenco, dus deze maar ff doen

Ik heb meer vertrouwen in Samsung techniek, en hij ziet er gewoon prima uit. De afwerking is net zo goed als die Philips of Sony.
Thuis aangekomen blijkt hij echter VBR mp3's op dubbele snelheid af te spelen

Dat geloof je toch niet.... De nummers op mijn testcd die ik probeerde waren toevallig CBR's...
Nadat ik ff flink over de zijk was gegaan, meteen in de auto gejumpt en hem teruggebracht naar Mediamarkt. Waar ik overigens zonder problemen mijn geld terug kreeg en de gast achter de balie zei dat mp3's wel vaak problemen geven. Dit geeft eigenlijk al aan hoe het gesteld is met de MP3CDspelers die ze daar verkopen!!! En dat zijn echt normale merken als philips, sony, aiwa, kenwood etc...
Wat ik hiermee bedoel is dat je nog zo leuk naar de winkel kan crossen en ze daar ff testen... Dat garandeert nog niets! En de meeste MP3CDspelers hebben dus vreemde kuren. Koop nooit zo'n ding zonder dat je van minstens 5 anderen hebt gehoord dat ze er geen problemen mee hebben