[EL] van een floppy drive naar usb floppy drive

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil mijn floppy drive die je normaal op je mobo aansluit. die wil ik nu eens een keer op mijn usb aansluiten. maar ik wil weten of dat kan met een controllertje of zo iets?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
dat kan jah... koop een mcu met ingebouwde usb voorziening of een mcu + een losse usb controller, maak daar een normale floppy-interface aan, programmeer de mcu, en programmeer een usb driver voor windows die het geheel ziet als een removable storage device (oid). kortom, het is makkelijker een kant en klare usb diskdrive te kopen...

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yupz zoals ik die aan me laptop hangt (standaard mee bij compraq :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag past een advertentie voor zo'n ding iets van 40 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom al die moeite voor een floppydrive?? Ik heb de afgelopen 2 jaar geen flop meer aangeraakt... Het tijdperk van thumbdrives, wireless transfer en DVD's is aangebroken, dus bij mij komt er geen floppy meer het huis in :Y)

En als je dan toch nog prijs stelt op een externe drive kan je volgens mij het beste een kant-en-klaar oplossing halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn wat een reacties weer van de casemodders, kant en klare dingen allemaal! Waar zijn de technische details en wrom kun je zoiets niet zelfmaken eik, zo simpel makkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-08 08:45

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

casemodders? electronica freaks :)

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Jah kan het wel eens bekijken.. maar ga nu eerst pitten.. morgen weer een lange dag

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Lone Gunman schreef op 24 november 2002 @ 01:23:
dat kan jah... koop een mcu met ingebouwde usb voorziening of een mcu + een losse usb controller, maak daar een normale floppy-interface aan, programmeer de mcu, en programmeer een usb driver voor windows die het geheel ziet als een removable storage device (oid). kortom, het is makkelijker een kant en klare usb diskdrive te kopen...
Het is ook best mogelijk om het usb protocol in te programmeren in de mcu, als je een beetje een snelle/geavanceerde hebt.
Verder sluit ik me bij je aan: Het kost veel tijd en is alleen aan te raden als je het leuk vind om met dit soort dingen te prutsen. :)

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-o
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-12-2022

Freeze-o

Een D00D Avatar

op parrallenpoort is het helemaal makkelijk je neemt gewoon zon laptop snoer ;)

Dell Precision Rack 7910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

USB maakt gebruik van een packet-georienteerd protocol, inplaats van alleen bitjes over te sturen. Natuurlijk is het niet onmogelijk om alles wat je wilt hier aan te hangen, maar het zal toch wel een microprocessor of iets dergelijks vergen wil het een beetje werken. Zeker niet onmogelijk, maar toch erg dicht in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Koop dan gewoon een USB-floppydrive :) Zo duur zijn die niet
Pagina: 1