Toon posts:

Raid, een 120 GIG en een 80GIG

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Momenteel heb ik 2 Hardeschijven:

- Western Digital 80GB (WD800JB, 7200rpm, 8MB)

- Western Digital 120GB (WD1200JB, 7200rpm, 8MB)

Nu heb ik deze in raid!

Maar goed, wat is nu et probleem? Ik ben nu 40 GIG kwijt...!

Immers m'n HD is nog maar 160 GIG, heeft iemand misschien een suggestie?

Graag reactie!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Dat is normaal, je kan met RAID-0 maximaal het dubbele van je kleinste schijf halen. Wil je de andere 40 gb weer gebruiken, dan zul je 'm uit de raid moeten halen. Jammer.

Verwijderd

Ik zou je hdd om proberen te ruilen voor een 60 gig...kan overigens ook betere prestaties leveren.

Verwijderd

anders gewoon een extra 80 gig erbij, die samen met de andere in raid-0, en dan die 120 gig er rustig naast laten tjurken ....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 01:57:
Ik zou je hdd om proberen te ruilen voor een 60 gig...kan overigens ook betere prestaties leveren.
daar heb je helemaal niets aan.

Ik zou er zelf een 120GB'er bijkopen en die 80GB verkopen of als back-up schijf gebruiken.

Verwijderd

Tja, dan kun je ook net zo goed meteen een 120 GB erbij kopen. Geen vooruitgang is achteruitgang.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 02:08:
Tja, dan kun je ook net zo goed meteen een 120 GB erbij kopen. Geen vooruitgang is achteruitgang.
ja, maar af en toe vinden mensen dat die 40 gig extra net ietsje te veel extra kost

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Suggestie: die ander 40 GB niet als RAID gebruiken. Gewoon formateren en daar data plaatsen dat je vrijwel niet gebruikt maar wel op disk wil hebben! Je kunt er anders ook een OS op plaatsen die je zou willlen proberen? It's up to you !

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-03 07:41

Smurf

Detri

Papillon schreef op 24 November 2002 @ 09:15:
Suggestie: die ander 40 GB niet als RAID gebruiken. Gewoon formateren en daar data plaatsen dat je vrijwel niet gebruikt maar wel op disk wil hebben! Je kunt er anders ook een OS op plaatsen die je zou willlen proberen? It's up to you !
Dat kan niet met RAID-0

)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Er is een oplossing voor maar misschien niet degene die je wil nlm:

Met Windows XP/2000 -->> Dynamic disks

Maak op beiden schijven even grote partities en koppel deze in een software-RAid-0 mode. De partities die je niet koppelt kun je gewoon gebruiken net als altijd.

Zo heb je het genot van beide, en RAID-0 en! toch al je Schijf-ruimte tot je beschikking.
Er kleven echter ook een paar nadelen aan software-RAID, zoals je data niet kunnen benaderen vanuit de dos-mode vanaf floppy en nog een paar kleine dingetjes waardoor je liever toch niet voor software-RAID zou willen gaan.

Snelheid is echter geen factor, SW-RAiD is praktisch net zo snel als HW-RAID.

It's up to you ;)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-03 21:47
Gewoon software raid gebruiken, werkt prima, gebruik het zelf ook met een 120 gb en een 80 gb, maar dan heb ik een mirror om bepaalde data veilig te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan ik dat software-matig instellen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check die RAID FAQ dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.