Probleem met frontpanel connector 7vjl Apogee

Pagina: 1
Acties:

• SWB
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-05-2023
Ik heb vanmiddag op de HCC dagen oa een Chaintech 7vjl Apogee moederbord gekocht. Bij het inbouwen kwam ik er echter net achter dat de kabel van mijn frontpanel (ledjes, power/reset switch) neit past op het daarvoor bedoelde slot van het moederbord. Het is een 8x2 pins verbinding, met op 1 plek van de stekker een dicht gat, waar in het slot dan geen pin hoort te zitten. Probleem is dus dat de stekker dit patroon heeft:

XXXXXXOX
XXXXXXXX

En het slot op het moederbord heeft dit patroon:

XOXXXXXX
XXXXXXXX

Iemand enig idee of dit op de een of andere manier op te lossen is? Of dat het mogelijk is om het board zonder powerknop te laten booten, zodat ik hem daarna als provosorische oplossing met een keyboard toets kan booten?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:03
Helaas geen ervaring met jou frontpannel, maar de gebruikelijke methode is deze:

Kijk in je handleiding welke 2 pinnetjes gebruikt worden voor boot, draadje ertussen houden (kortsluiting maken), je pc start nu als het goed is weer op :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• SWB
Ik heb nu het zo gedaan dat ik heb gekeken waar de power pinnetjes zitten, opgezocht waar ze op mijn oude moederbord zaten, en toen de stekker zo geplaatst dat hij zou moeten kloppen met de power switch. Maar nu houdt de computer het binnen de seconde voor gezien (al is dat natuurlijk wel een vooruitgang :P) Nou lijkt me dat sowieso een te korte tijd om een CPU te laten overheaten, en een 350 Watts voeding zou in principe toch wel een Moederbord met XP2100+, 2 HD's. DVD speler, brander, GF4 ti4400 en SB Live aan moeten kunnen?

Edit: Zou het misschien mogelijk zijn dat met de plaatsing van de stekker zoals hij nu is, waardoor mogelijk pinnetjes die niet van de power switch zijn in de verkeerde gaten van de stekker terecht komen, er ook zich iets voordoet wat zorgt voor het uitschakelen van de PC?

[ Voor 22% gewijzigd door SWB op 24-11-2002 16:31 ]

• SWB
Ik ben nog even wezen testen, het systeem schakelt zich ook zonder harde schijven, videokaart en CD-Rom/DVD spelers nietop (dwz, na 1 seconde stopt hij weer). Ook kan het niet aan de connector stekker liggen, bij kortsluiting op power pinnentjes mbv draadje gebeurt exact hetzelfde. Het zou dus moeten liggen aan de combi voeding/mobo/processor/Ram. Zou het misschien kunnen dat er een bepaalde jumper fout staat voor mijn systeem? Ik heb dus een AMD Xp2100+, met 512 MB PC2100 ram, en een 350 Watt voeding...