Problemen met nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:17
Ik heb vandaag een nieuwe PC gekocht bij MyCom Eindhoven en loop tegen twee problemen aan:

(1) Thuis aangekomen startte het systeem niet op. Aan de primaire IDE kabel hangt een Western Digital 120GB 8MB Cache als master en een Western Digital 80GB 8MB Cache aan de slave, in een removable bracket.

Om toegang tot de eerste schijf te kunnen krijgen heb ik de jumperinstelling van de master-HD op Cable select gezet, de jumper heb ik volgens de aanwijzing op de schijf eruit gehaald. Vanaf dat moment heb ik wel toegang tot de master-HD, maar de harde schijf in mijn bracket kan ik nog steeds niet benaderen. Ook deze schijf heb ik ingesteld op Cable Select.

Wie weet hoe ik de jumperinstellingen van beide schijven moet instellen. De master harddisk moet kunnen functioneren zowel met als zonder slave harddisk in het bracket.

(2) In mijn systeem heb ik een Apacer memorycard reader laten plaatsen. Deze werkt echter niet, ook niet na installatie van de software. Volgens de MyCom site wordt de reader aangesloten via een interne USB-kabel op het moederbord (= Asus P4PE). Wie weet welke aansluiting dit is?

Verwijderd

Gewoon mee terug gaan, ff goed schelden dat de zooi het niet doet. Je hebt recht op een goed werkend systeem. Ga je er mee prutsen krijg je van hun ook nog te horen dat het jouw schuld is. (Zijn genoeg ervaringen daarover op de forums te vinden)

De boot schijf moet gewoon op master en die bracket schijf op slave.
Meestal zit die interne usb controller aansluiting rechtonderin van je mobo (check handleiding).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 01:13 ]

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16

DSK

boeiend...

Je had er beter niet beginnen zelf aan veranderen, maar gewoon terugdragen en een beetje luid tekeer gaan, gaan ze het wel vlug oplossen voor je... en BTW ook eisen dat ze het onmiddelijk doen en niet dat je 2 weken moet wachten.

Blog (Linux-related)

Verwijderd

de schijf in het bracket zal op master moeten staan en geen apperaten er achter, of op slave met een hdd/cdrom als master..

wil je echter je schijf er uit kunnen halen zonder rebooten oid (xp/2k systeem) dan werkt die het best als slave naar mijn idee,
en in je bios hem op NONE zitten als je dat wil,
en nogeen keer dat gaat alleen op in 2k/XP!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Mee terug gaan, hij moet het gewoon goed doen en niet zelf mee gaan klooien.

Tweakers Discord

Verwijderd

Bracket eruit halen zonder resetten? Volgens mij is dat schadelijk voor je schijf, want een gewone ide controller ondersteunt geen hot-swap.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:16

Wildfire

Joy to the world!

Nog een tip: ik moet het eerste systeem nog zien waarbij de Cable Select functie een 100% werkende PC met HD's oplevert.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• smvs
  • Niet online
Volgens mij zit dit bij WD net ff anders dan normaal. Bij WD heb je meestal de opties:
-Master with slave present
-Master
-Slave
-CS

Bij jou is de slave niet altijd present, dus dit zou een probleem op kunnen leveren.

Ik zou dit eens proberen:
120 GB: Master with slave present
80 GB: Slave

[ Voor 15% gewijzigd door smvs op 25-11-2002 00:15 ]

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 13:23:
Bracket eruit halen zonder resetten? Volgens mij is dat schadelijk voor je schijf, want een gewone ide controller ondersteunt geen hot-swap.
Meeste brackets bevatten een sleutel om ook tegelijk de power van je schijf
te halen. Maar het is zeker niet goed om te hot-swappen met IDE.

Met name het OS krijgt het dan zwaar te verduren als hij die schijf probeert te accessen. >:)

BF2 stats Systemen

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Wildfire schreef op 24 november 2002 @ 23:02:
Nog een tip: ik moet het eerste systeem nog zien waarbij de Cable Select functie een 100% werkende PC met HD's oplevert.
Compaq pressario....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• TweakersOnly
  • Laatst online: 23:17
't Is niet de bedoeling, zoals enkelen hebben gemeend, dat de harde schijf in het bracket er zomaar uitgehaald wordt. De harde schijf wordt er alleen uitgehaald of erin gezet, wanneer de computer uit staat.

De vraag gaat meer over de jumperinstellingen op twee schijven. Op dit moment heb ik de master HD ingesteld als Cable Select en de HD in het bracket als Slave. Tot nu toe draait dit zonder problemen, maar de jumperinstelling Cable Select is niet echt ideaal. Ik zit erover te denken om een losse Promise IDE-controleer in de kast te zetten en hier de HD in het bracket te plaatsen als master, tenzij de huidige jumperinstellingen goed blijken te werken.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Wildfire schreef op 24 november 2002 @ 23:02:
Praktisch alle A merk fabrikanten alswel de thuis klussers met ATA 66+ kabels dus dat systeem werkt prima.

(Twarp denkt nu dat ie maar weinig pc's heeft gezien...... :O )

Meh ...

Pagina: 1