Toon posts:

Asus P4PE full options geluidsproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een systeempje in elkaar gezet met een Asus P4PE en een Gainward ti4400. !4K 3dmarks maar geen geluid :( Als ik de drivers van de asus cd probeer te installeren zegt ie "missing driver". Van inet kan ik geen drivers vinden, ik word de hele tijd heen en weer gestuurd tussen de asus site en die van soundmax, de makers van de chip

Hoe hebben anderen dit opgelost?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 00:35 ]

• robbievanderlee
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 22:46
misschien dat wat meer specs ons een beetje op weg kunnen helpen?

Keep It Real!

Verwijderd

Topicstarter
Asus P4PE Full Options, integrated audio van SoundMax
P4 2,4 Ghz C1 Stepping
2x256 mb pc3200 ddr

Ik hoor dus wel de asus voice commands bij het opstarten, maar ik krijg verder geen geluid uit me chip. Installeren onder windows XP lukt dus niet.

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:17

Dizzy

Where am I?

Ik had geen problemen met het geluid, gewoon driver-cd geinstalleerd, en het geluid werkte perfect, zelfs via spdif out met dolby digital en dwe hele meuk.

Ik heb de onboard sound nu wel disabled sinds ik een audigy 2 heb...

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Verwijderd

Topicstarter
Dizzle schreef op 24 november 2002 @ 23:04:
Ik had geen problemen met het geluid, gewoon driver-cd geinstalleerd, en het geluid werkte perfect, zelfs via spdif out met dolby digital en dwe hele meuk.

Ik heb de onboard sound nu wel disabled sinds ik een audigy 2 heb...
vreeeeemd. Wat ook raar is dat ik nergens in het autorun menu van de driver cd een installatie mogelijkheid zie voor de soundmax dingen.
Kan je anders misschien de driver file mailen of iets dergelijks

Verwijderd

Eerst XP SP installeren, dan kan je wel die cd installeren. (ik had hetzelfde probleem)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 00:44 ]

Verwijderd

Heb je je PC overgeklokt terwijl je de PCI snelheid niet is gelocked?

Het is bekend dat bij een te hoge PCI bus het geluid van de P4PE uitvalt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 00:43:
Eerst XP SP installeren, dan kan je wel die cd installeren. (ik had hetzelfde probleem)
Heb vanaf het begin al XP met SP1 lopen. Maar als ik in het autorun menu van de cd zit staat die driver er ook nergens bij :?

Is wel overgeklokt maar AGP/PCI gelocked op 66/33

Verwijderd

Topicstarter
Aha kom er nu achter dat het geluid alleen werkt op standaard 133 fsb :( lekker is dat
Dan maar een Live! gaan halen. Toch vreemd dat het mobo het niet trekt, in de specs staat zelfs dat het geschikt is voor extreme overclocking...
Pagina: 1