Toon posts:

22" IIyama MA203DT kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag op de HCC een 22" Iiyama monitor gekocht. Ik denk echter dat deze niet goed is. In het midden is het beeld merkbaar scherper dan aan de randen! Als ik meerdere versies van Explorer open en deze bevoorbeeld allemaal naast elkaar zet, zie ik duidelijk een verschil in scherpte tussen de meest linkse en de middenste.

Ik heb de refreshrate op 85 Hz staan. Verder heb ik de monitor op alle mogelijke resoluties geprobeert, geen verbetering. Al mijn kabels zitten goed en er staan geen boxen of andere elektrische apparaten in de buurt. Verder heb ik ook al zitten rommelen met de convergentie's. Ook dit levert geen enkel resultaat op.

Heeft iemand hier ideeen waar het nog meer aan kan liggen? Of moet ik gewoon terug gaan met deze monitor? Ik heb wel eens gehoord dat een monitor aan de zijkanten iets minder scherp kan zijn, maar dit moet nauwelijks merkbaar zijn. Verder heb ik ook andere 22" monitoren gezienen die hadden dit probleem helemaal niet

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 12:03
Ik had er gisteren 1 gekocht met hetzelfde probleem en heb hem vandaag weer terug naar de winkel gebracht, en geld terug gekregen. Ze zeiden tegen mij dat hij niet goed was en opgestuurd zou worden.

Verwijderd

Topicstarter
klopt het dat de monitor gewoon net zo scherp in de randen als in het midden moet zijn? Ja toch?

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

is gewoon nieuw dus niet 2dehands? :)

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 00:12:
klopt het dat de monitor gewoon net zo scherp in de randen als in het midden moet zijn? Ja toch?
Bij een Iiyama zeker! :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gebruik de volgende keer de Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv 2 berichten zo kort na elkaar ajb :)

Verwijderd

volgens mij is dit een probleem van alle 22" iiyama monitoren. Je kan echter wel stoeien met het "geheime" menu, dit heeft bij mij veel geholpen. Wat er ruwweg ongeveer gebeurt is, dat je wat scherpte van het midden afneemt en dat aan de randen er bij doet. Ben de combinatie van de knoppen om tot dat geheime menu te komen ff vergeten, maar een zoektochtje langs GoT zal vast en zeker antwoord bieden.

Wat je verder kunt doen om de kwaliteit te verhogen is; geen VGA connector gebruiken (of hoe dat ook heet) maar een hoogwaardige BNC kabel, die met 5 plugjes. Het gebruiken van de digitale uitgang levert ook goede kwaliteit op, alleen ik dacht dat de maximale resolutie niet zo hoog was. Verder is de aanschaf van een goede 2d kaart, geen nvidia kaart dus, ook een hele goede oplossing. Radeon/Ati of een Matrox kaart levert meteen heel erg zichtbare resultaten op.

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
Humm dit probleem komt heel erg bekent voor. Ik had een Iiyama 22 ich ha 202 dt. Ik dat godvergeten zware ding naar boven gesjouwd (mijn kamer zit op zolder) en zet hem aan. Toen ik hem net aanzeteen was het beeld natuurlijk super gaar dus ik gedegaussed en instelleingen veranderd maar het beeld bleef een beetje vlekken en alleen op de rgb stand had hij mooi beeld maar dan kan je je brightnes enzo niet instellen dus ik terug naar de winkel. De vekoper keek ernaar en vond het ook een secht beeld weer een andere Iiyama erbij gehaald precies dezelfde en precies het zelfde probleem. Ik heb toenmijn geld terug gekregen en bij dezelfde winkel een Phillips brilliance 202p4 gekocht. Geen problemen meer en een veel beter beeld :)

Ind ewinkel zeidde ze dat het wel vaker voor kwam, ik vond het maar een vaag probleem maar ikben dus niet de enige :D
Gelukkig;)

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Mijn 22" is (wanneer 'ie weer terug is van Teleplan, wegens een defecte hoogspanning) over het gehele beeld scherp, of althans niet zichtbaar onscherp aan de randen.
Mijn 22" is de HA202DT, ik weet niet wat het verschil is met de MA203DT, die jij gekocht hebt.

Feit is wel dat de monitoren pas echt goed afgeregeld zijn na een reparatie.

Drago: de huidige nieuwe Iiyamas hebben geen BNC-connectoren er meer op zitten.
Verder heeft de videokaart er niets mee te maken als het beeld aan de randen scherper is dan in het midden.(of andersom) Het is namelijk constant hetzelfde signaal met dezelfde bandbreedte die de VGA-kaart levert, ongeacht de plek op het scherm.

Nog een leuk detail over mijn monitor.
de mijne is dus binnen 8 a 9 maanden nu al voor de 2e keer defect en ik heb de mensen bij de Iiyama stand op de HCC gevraagd wat te doen mocht 'ie nog een keer defect gaan.
Na veel in de ruimte geluld te hebben, heeft die meneer me toegezegd dat de policy is, dat wanneer een monitor 2 keer voor hetzelfde gerepareerd is, dan wordt 'ie bij een eventueel 3e defect door Iiyama zelf afgehandeld (en dat zou een andere afhandeling zijn dan via de normale service-werkplaatsen, zeker vanuit de klant gezien, bijvoorbeeld compleet nieuwe parts/printplaten/etc)
Ik ben benieuwd hoe 'ie uit deze reparatie komt en ik hoop dat ik dat aanbod nooit nodig zal hebben, want op zich ben ik heel erg tevreden met mijn 22" en zeker qua scherpte. (Ja ik heb een Matrox G550)

[ Voor 3% gewijzigd door TD-er op 24-11-2002 00:40 . Reden: typos ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

TD-er schreef op 24 November 2002 @ 00:37:
Nog een leuk detail over mijn monitor.
de mijne is dus binnen 8 a 9 maanden nu al voor de 2e keer defect en ik heb de mensen bij de Iiyama stand op de HCC gevraagd wat te doen mocht 'ie nog een keer defect gaan.
Na veel in de ruimte geluld te hebben, heeft die meneer me toegezegd dat de policy is, dat wanneer een monitor 2 keer voor hetzelfde gerepareerd is, dan wordt 'ie bij een eventueel 3e defect door Iiyama zelf afgehandeld (en dat zou een andere afhandeling zijn dan via de normale service-werkplaatsen, zeker vanuit de klant gezien, bijvoorbeeld compleet nieuwe parts/printplaten/etc)
Ik ben benieuwd hoe 'ie uit deze reparatie komt en ik hoop dat ik dat aanbod nooit nodig zal hebben, want op zich ben ik heel erg tevreden met mijn 22" en zeker qua scherpte. (Ja ik heb een Matrox G550)
Haha, ik heb exact hetzelfde gedaan.
Ben ook naar zo'n vertegenwoordiger van iiyama gelopen, en es gevraagd of ze nog door gaan met de reparatie service van Teleplan.
Om een lang verhaal kort te maken: Ja, ze gaan door met Teleplan.
Er zijn afspraken gemaakt met Teleplan, binnen welk tijdsbestek ze op een bepaald reparatie niveau moeten zitten. Binnen welke periode dat is, kon die mij logischerwijs niet zeggen.
Zelf heb ik erg slechte aanvaringen / ervaringen met Teleplan.
Kreeg van hem zijn kaartje, en mocht ik weer problemen hebben met mijn monitor, kon ik hem een meeltje sturen en zou de monitor door iiyama zelf onderzocht / gerepareert worden.

And The Only One

Verwijderd

Ik heb ook een 22" op de HCC gekocht.. zelfde probleem onscherp, linksonderin trillerig beeld.. Heb direct contact opgenomen met leverancier, kan hem retourzenden. Ik wou ipv die 203DT een 202 kopen. maar als ik dit zo lees dan weet ik het nog niet :s

Verwijderd

ONSITE garantie van IIYAMA raadplegen??
Pagina: 1