Toon posts:

19" iiyama gekocht,moet ik hem terugbrengen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op de hcc een iiyama 19" monitor gekocht,de LS902UT.

als ik gewoon mn bureaublad heb en ik open een wit venster dan zet mn beeld rond dat witte venster wat uit,en je ziet het helemaal als je dat venster beweegt,zo'n 2a3 milimeter aan elke kant(zijkanten en boven en onder)

en als ik een resolutie hoger dan 1024x768 kies in zovel spelletjes of windows dan heb ik last van zwarte balken links en rechts want de horizontale instelling staat al op 100%
en dit verschil word erger naarmate ik een resolutie hoger gaat.

maar gelukkig ben ik zo slim geweest om hem bij de mycom stand te kopen,maar op de bon staat hoofddorp en ik woon bij rotterdam,kan ik hem gewoon in rotterdam ruilen?
of hoort dit zo bij deze monitor???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 23:10:
ik heb op de hcc een iiyama 19" monitor gekocht,de LS902UT.

als ik gewoon mn bureaublad heb en ik open een wit venster dan zet mn beeld rond dat witte venster wat uit,en je ziet het helemaal als je dat venster beweegt,zo'n 2a3 milimeter aan elke kant(zijkanten en boven en onder)

en als ik een resolutie hoger dan 1024x768 kies in zovel spelletjes of windows dan heb ik last van zwarte balken links en rechts want de horizontale instelling staat al op 100%
en dit verschil word erger naarmate ik een resolutie hoger gaat.

maar gelukkig ben ik zo slim geweest om hem bij de mycom stand te kopen,maar op de bon staat hoofddorp en ik woon bij rotterdam,kan ik hem gewoon in rotterdam ruilen?
of hoort dit zo bij deze monitor???
Probeer op iedere resolutie eens een (of meer) andere refreshrates. Er zijn nl. instellingen die per resloutie en refreshrate worden onthouden.

Dus als je bijv. op 1024*786*75Hz instelt dat hij op z'n kop staat, en je schakelt naar 1024*768*86Hz, dan heeft ie weer andere instellingen te pakken. Als je em dan weer terug zet naar 75Hz, staat ie weer op z'n kop. Naja, je begrijpt waar ik naartoe wil ;)

En anders zou ik sowieso terug gaan in Rotterdam, nee heb je, ja kun je krijgen. Als je alles uitlegt kunnen ze het je haast niet weigeren..

Verwijderd

Topicstarter
heb het in zowat alle Hz instellingen,van 60 tot 100

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 23:17:
heb het in zowat alle Hz instellingen,van 60 tot 100
Ok, dan lijkt me er wel iets serieus mis.. Ik zou gewoon maar langs het Rotterdamse filliaal gaan, en dan zie je het wel. Ze kunnen er iig even naar kijken.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
staan er geen adapters/speakers in de buurt ?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Dat springen heb ik ook gehad met een hansol monitor, dat heeft te maken met 'slechte' hoogspanningscomponenten (scrabble :P ). Ik heb mijn monitor teruggebracht en op dat moment was er net een mannetje van Hansol aanwezig, die vond het acceptabel :? |:( nou ik dus niet, en heb een nieuwe geëist en ook gekregen. Het is nu trouwens mijn 4e Hansol monitor binnen de garantie, de 1e hield het nét geen 3 jaar vol, en daarna gingen ze met bosjes :P

Verwijderd

Probeer hem eens op een andere pc. Misschien is je videokaart wel gaar.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 23:28:
Probeer hem eens op een andere pc. Misschien is je videokaart wel gaar.
Nee, dat verspringen heeft echt niet met de videokaart te maken, I'm sure about that !

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een club3d radeon8500 en met mn liteon 17" monitor had ik dit niet

Verwijderd

Deze monito heb ik vandaag ook gekocht ( niet op hcc) maar heb er geen last van. Ik denk dus dat het toch een foutje is, het scherm is hier superstrak.

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:43
Ik heb dezelfde gekocht, en zeer te vrede (MSIGFTi420064MB), hij moet wel helemaal ingesteld worden, maar verder echt een super monitor.

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb ook dat als ik een bepaalde resolutie op een bepaalde herz zet dat ik niet helemaal het beeld vol kan krijgen met zoom 100 en breedte en hoogte. Maar op andere refreshrates lukt dat weer wel. Beeld omgekeerd vind ik zeer vreemd.

Verwijderd

Topicstarter
maar voor diegene die hetzelfde type hebben,kunnen julie dan wel de resolutie 1152x864(85Hz)
goed volledig beeld krijgen?

• Sjeik
  • Laatst online: 16-08 14:49
Der zit ook nog zoiets op als zoom.... misschien staat die verkeerd, en dan krijg je ook balkjes terwijl de rest wel op 100% staat... Probeer dat eens... zo lullig als ze je dat in de winkel moeten vertellen 8)7

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Volgens mij heeft Iiyama een 3 jaar on site garantie. dmw. dat ze het scherm bij jou klomen ophalen en ook weer terug brengen.

Verwijderd

Topicstarter
wat mij opvalt is dat de de zoom functie altijd hetzelfde percentage weergeeft als de horizontale.

dus mn zoom staat al op 100% en mn horizontale ook.

Verwijderd

Gewoon ruilen dat ding, hij doet het niet goed..

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 14:26:
wat mij opvalt is dat de de zoom functie altijd hetzelfde percentage weergeeft als de horizontale.

dus mn zoom staat al op 100% en mn horizontale ook.
wow zoom op 100%, bij mij staat het op 50%
daarnaast staat width en height ook iig onder 80% dacht ik.
Volgens mij is je monitor idd kapot.

Ik had wel last van 1280x976 @ 60 Hz. ff op 100 gezet en toen was het wel perfect :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 12:59:
maar voor diegene die hetzelfde type hebben,kunnen julie dan wel de resolutie 1152x864(85Hz)
goed volledig beeld krijgen?
Nee, dat kon hier ook niet...

Ik heb zelf een LS902UT gehad, en die kwam breedte te kort, op 85 Hz. Op 75 Hz werkte het wel goed.

• RAJH
  • Niet online
Heb hetzelfde probleem. Wacht al 4 dagen op een reactie van Teleplan :/

Verwijderd

draai eens 1280 x 1024 @ 89Hz. Dat is de aanbevolen resolutie.
Verder zou ik eerst iiyama zelf mailen, die hebben toch wel nuttige tips.

Verwijderd

iiyama is on site garantie dus bel ze en je krijgt een vervangende monitor in bruikleen.

ik heb zeer ervaring met de garantie van iiyama! suc6

Verwijderd

Topicstarter
ik zat meer te denken aan terug naar mycom en geld terug,het is nog binnen 8 dagen.
dan koop ik wel een andere maar geen iiyama meer,philips ofzo

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 20:29:
ik zat meer te denken aan terug naar mycom en geld terug,het is nog binnen 8 dagen.
dan koop ik wel een andere maar geen iiyama meer,philips ofzo
Ik kan een sony aanraden! Perfecte dingen, ik vind ze beter en mooier dan de philips, maar zijn vast ook duurder.

Verwijderd

Als je hem wil ruilen in de winkel, doe dit asap want je mag een monitor alleen binnen 8 dagen in de winkel ruilen, binnen 8 dagen is namelijk DOA-Dead on Arrival.
buiten de 8 dagen moet je hem aangeven bij teleplan, garantieservice voor monitoren. en dan krijg je een gerepareerde terug en dat wil je NIET!!

succes.

Verwijderd

enneh, ik vind het wel heel krom om nu al te zeggen geen IIyama meer, ik heb er zelf ook 1 en deze is perfecto. Al na 1 slechte ervaring een merk afschrijven vind ik zeer zwak, zeker bij IIyama want 't zijn beslist goede monitoren.
Verkoop ze zelf al jaren.

Verwijderd

Topicstarter
ik zeg niet dat iiyama slecht is ofzo,maar mijn goede ervaring zit meer bij philips en sony.

maar achterop de bon staat dat ik binnen 8dagen mn geld terug kan krijgen en binnen 30 dagen ruilen voor een nieuw exemplaar als hij dood gaat,tenzij ander vermeld staat in de handleiding,en laat daar nu niets staan over on-site garantie dus sta ik in mn recht mocht ik hem willen ruilen
Pagina: 1