Toon posts:

Cisco ADSL Wic en MXstream

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een 2600 Serie Router met daarin een nog een vrij WIC slot;

Mijn idee was om de toekomstige ADSL (mxstream) verbinding op aan te sluiten. Is er iemand die ervaring heeft met de WIC1-ADSL van cisco in combinatie met MXSTREAM?

Het gaat om een basic ADSL abonnement op een ISDN lijn.

Vraag:

Werkt dit? heb eens gehoord dat het alleen kan op een analoge lijn zonder linesharing.

De (voorbeeld) config heb ik wel al gevonden;

http://www.cisco.com/glob...aal/2002_03/mxstream.html

Maar vind het zo zonde om 650 euro voor niks uit te geven :)

Bedankt!

• schroevendraaier480
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-08 15:02

schroevendraaier480

certified prutser

Ik heb alleen ervaring met SOHO 77 en 78 van Cisco op MXstream.

MXstream is altijd met linesharing, dus das geen prob.

Verder moet je ervoor zorgen dat je een recente IOS versie op je Cisco doos hebt staan. Zonder access tot de Cisco site kan dat lastig zijn. Verder moet je met de leverancier van de WIC afspreken dat je de interface op basis van 'no cure no pay' wilt hebben. Werkt het zooitje dan niet, dan breng je hem weer terug.

wat nou router, gewoon een kroonsteentje!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
isdn interface/modems werken niet op een analoge lijn, en omgekeerd.

Voor een isdn lijn heb je dus ook een isdn wic nodig..... anders werkt het zeker niet.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
little_soundman schreef op 24 November 2002 @ 16:02:
isdn interface/modems werken niet op een analoge lijn, en omgekeerd.

Voor een isdn lijn heb je dus ook een isdn wic nodig..... anders werkt het zeker niet.
We hebben het hier over ADSL... niet over ISDN..

Kijk ff of die Cisco WIC adsl annex B ondersteunt, da's ADSL over ISDN. annex A = analoog.

Desnoods kun je natuurlijk ook een elcheapo ADSL modempje kopen (ala Etech ofzo) en die via een 2e wan poort door je cisco laten gaan ;)

Edit:
Cisco IOS and Platform Support
Requires a Cisco IOS "Plus" image

WIC-1ADSL first supported in Cisco IOS Release 12.1(5)YB - now supported in Cisco IOS Releases 12.2(4)T, 12.2(2)XK, 12.2(4)XL, and subsequent releases. IP QoS features supported only in Cisco IOS Release 12.2(2)XK and 12.2(4)XL only. See IP QoS section for more details)
Bron: http://www.cisco.com/en/U...heet09186a0080088759.html

Voldoe je daar aan? zowel kwa IOS versie als dus de benodigde hoeveelheid flash/ram?
Anders komt er nog aardig wat pleurotjes bij ;)

En tenslote... MXStream gebruikt PPTP als protocol, meeste DSL providers in buitenland zijn PPoE. Die WIC moet dus wel PPTP snappen voor ADSL met MXStream....
Edit: ignore maar,als er voorbeelden op de cisco site staan is dat natuurlijk geen punt ;)

[ Voor 47% gewijzigd door DJSmiley op 24-11-2002 17:34 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:31
Ik weet vrij zeker dat Cisco nog geen ADSL-over-ISDN WIC's heeft.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
IOS is 12.1.17 IP Plus, snap de site van cisco niet helemaal, eerst staat er 12.1 en dan dat je 12.2 nodig hebt :?

'k heb ook nog de 12.2.1d IP Plus hier, maar die heeft 48 dram nodig , er zit maar 32 in :'(
en ook maar 8mb flash

En nog even over die annex A en B, dat wist ik niet! thanx :D

Ik wil liever geen etech ding enzo, kan ik niet VPN-en enzo.

Weet niet of er anders iemand nog ervaring heeft met een DHCP-spoof en Cisco router, dit als alternatief!

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:52

_nethack

We're all MAD here

DJSmiley schreef op 24 November 2002 @ 17:24:
En tenslote... MXStream gebruikt PPTP als protocol, meeste DSL providers in buitenland zijn PPoE. Die WIC moet dus wel PPTP snappen voor ADSL met MXStream....
Nope, MXStream gebruikt PPPoA (PPP over ATM) wat door de cisco prima wordt ondersteunt. Echter tussen de modem en de pc ligt ethernet en geen atm. De verbinding moet dus worden omgezet in een ppp vorm over ethernet, en daarbij heb je de keuze uit PPPoE (PPP kaal over ethernet) en PPTP (PPP over TCP/IP)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:10

TrailBlazer

Karnemelk FTW

FatalError schreef op 24 november 2002 @ 18:21:
Ik weet vrij zeker dat Cisco nog geen ADSL-over-ISDN WIC's heeft.
De wic wete ik niet in ieder gavel weet ik wel dat ze in de 826 ADSL over idsn ondersteunen

Verwijderd

WIC-1ADSL-I-DG is een isdn/adsl wic van cisco

Verwijderd

tabacco, pas nou op met topics over Cisco. Ik weet niet wat voor aantrekking jij tot Cisco hebt, maar om de één of andere reden uit zich dat op GoT alleen maar in negatieve posts/topics.

We willen dus niet dat je een topic van een jaar en drie maanden kickt voor zoiets nutteloos.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.