• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 19:01
Heeft iemand enig idee wanneer deze 'low-budget' PDA's naar ons land verscheept worden...van de Dell weet ik al dat deze in de US leverbaar is, maar van de HP heb ik al een tijdje niets meer vernomen...jammer genoeg..
Ze zijn denk ik voor veel tweakers een gewilde gadget, vooral voor die prijs (beide rond 200-300 euro).

Ipaq 1900

nieuws: Twee nieuwe iPaqs van HP onderweg
nieuws: Eerste foto's iPaq 1900 opgedoken

Dell Axim P5

nieuws: Foto's en informatie Dell PDA's
nieuws: Dell onthult Axim X5 PDA op Comdex

Verwijderd

Die specs van die IPaq 1900 zijn erg teleurstellend, vooral die Xscale @ 200mhz, het is even afwachten tot er nieuwe software voor uitkomt maar nu schijnen de prestaties ronduit belabberd te zijn...

De Axim komt eind januari 2003? (zoiets heb ik ergens gelezen, weet niet meer waar...)

• sjares
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 23:37:
Die specs van die IPaq 1900 zijn erg teleurstellend, vooral die Xscale @ 200mhz, het is even afwachten tot er nieuwe software voor uitkomt maar nu schijnen de prestaties ronduit belabberd te zijn...

De Axim komt eind januari 2003? (zoiets heb ik ergens gelezen, weet niet meer waar...)
Zo belabberd is een 200 mhz toch niet...in de Axim zit toch precies dezelfde processor, alleen dan 300 mhz versie?

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hmm ik ben zelf ook zeer benieuwd of er al wat nieuws bekend is over deze 2 PDA's.
is het trouwens een idee om ze gewoon uit de US te halen? in ieder geval veel goedkoper maar hoe zit dat dan met eventuele garantie?

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

Ik heb zelf de ipaq 3630 met dezelfde processor en geheugen als de H1910

ik mis niets aan verwerkingskracht, dus de extra kleuren en het memoryslot zijn dan extra en voor een prijs die heel veel lager is dan de 3630, is het geen slechte koop in mijn ogen

wat voor zwaar werk wil je op een PDA doen dan? video encoden???

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-03 21:13
orca schreef op 25 November 2002 @ 09:35:
Ik heb zelf de ipaq 3630 met dezelfde processor en geheugen als de H1910

ik mis niets aan verwerkingskracht, dus de extra kleuren en het memoryslot zijn dan extra en voor een prijs die heel veel lager is dan de 3630, is het geen slechte koop in mijn ogen

wat voor zwaar werk wil je op een PDA doen dan? video encoden???
3630 zit geen xscale in maar een andere processor op 200 mhz....

• MaDLiVe
  • Laatst online: 12:19

MaDLiVe

.-Observer-.

BaSsDruM schreef op 25 november 2002 @ 09:37:
[...]

3630 zit geen xscale in maar een andere processor op 200 mhz....
Een intel strongarm zit erin.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Met een 200 mhz strongarm ben je nog in het voordeel tov de 200 mhz xscale. Dat komt doordat (nu nog) de meeste software geoptimaliseerd is voor de strongarm processoren.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 12:12
Ik heb met dell nederland gebeld...deze pda's komen medio december naar nederland!

Dan heb ik het natuurlijk alleen over de dell pda

• Leipo
  • Niet online
hebben ze ook al iets gezegt over de prijs in €€€ ? want jammer genoeg zijn de prijzen hier in Nederland altijd hoger dan de $$$ prijs ookal zijn ze bijna gelijk in waarde :'(

btw lijkt de Dell mij aantrekkelijker dan de HP: de Dell is goedkoper maar heeft wel een krachtigere processor erin zitten... de HP heeft dan wel 32mb meer geheugen maar die kun je alleen uitbreiden met SD kaartjes en de Dell slikt CF,MMC & SD kaartjes en dan prop ik er wel een 128mb CF kaartje bij en dan ben ik nog goedkoper uit dan de HP :)

• sjares
911GT2 schreef op 25 november 2002 @ 13:04:
Ik heb met dell nederland gebeld...deze pda's komen medio december naar nederland!

Dan heb ik het natuurlijk alleen over de dell pda
Beter! Die is wel goed als er CF kaartjes in kunnen. Nu maar hopen dat ze ook kortingen geven net zoals in Amerika...

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik ben ook benieuwd hoe duur de Dell gaat worden hier in Nederland.
Ik wil hem namelijk gaan halen als hij hier is.

Ik wil hem gaan gebruiken als auto-navigatie ism TomTom Navigator.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• jjbstolk
  • Laatst online: 10:43
De Ipaq 1900 serie komt voorlopig neit naar nl. en het is nog niet zeker dat hij ook naar nl. komt!

• sjares
jjbstolk schreef op 26 November 2002 @ 14:51:
De Ipaq 1900 serie komt voorlopig neit naar nl. en het is nog niet zeker dat hij ook naar nl. komt!
Hoezo niet dan? Hij staat is namelijk wel officieel ' voor geintroduceerd'!
Hoe kom je aan die informatie, ik bel vanmiddag hp anders wel eventjes.

• speedme
Ik heb net zelf met Dell gebeld en mij werd verteld dat de Dell Axim 5 pas vanaf maart 2003 geleverd kan worden in Nederland.
Wel is de prijs gunstig : 349 euro.
De verkoper kon me echter niet vertellen of het om de standaard- of advanced versie ging (maar ik neem aan dat het de advanced is).

1 puntje nog : ik ben echt uitstekend te woord gestaan door de verkoper van Dell :D

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• jwchess
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
349 euro voor de advanced klinkt erg aantrekkelijk! :)
Wel jammer dat die pas vanaf maart leverbaar is. :'(
Ik hoop dat ik zolang nog kan wachten....

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:30
ik wacht ook op de Dell Axim, ik had op meerdere plaatsen gelezen dat hij eind 2002 begin 2003 naar Nederland zou komen...
Kan iemand bevestigen dat hij echt pas in maart 2003 komt? Ik hoop iig dat de verkoper het verkeerd had :)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik kan het ook bevestigen. Maatje werkt bij DELL.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
In hoeverre is er bij die Axim sprake van standard en advanced? Kijk maar eens als je hem op de site gaat configureren, je kunt ze precies gelijk maken en komt op precies dezelfde prijs uit...

• speedme
Dat is niet helemaal waar.
De standaard versie heeft 32 MB ROM en 32 MB RAM (onboard).
De advanced heeft al 48 MB ROM en 64 MB RAM (onboard.
Beiden modellen hebben 2 sloten : 1xCF + 1x SD/MMC
Dus het duidelijkste verschil is de onboard RAM. Hierdoor kun je bv de CF slot gebruiken voor IBM microdrive of GPS module etc.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Accoord plus die 100 MHz verschil in cpu.
Wat ik eigenlijk bedoelde was: ik neem de goedkope maar MET extra geheugen en snellere cpu, wacht even nog een cradle erbij: en zo kom je op precies hetzelfde apparaat uit die je via de advanced ingang had gekozen. Maar je hebt toch wel gelijk: advanced is sneller met meer geheugen.

• speedme
Ik zit eraan te denken hem via een filiaal van ons bedrijf in the US te kopen.
Balen is dat Dell het zo moeilijk maakt allemaal.
Eerst volledig bedrag betalen ($349), dan na ontvangst een bon opsturen, dan sturen hun weer een cheque van $50, die je vervolgens binnen 90 dagen moet verzilveren.
Makkelijker was geweest als men gelijk $299 zou betalen (dus vroeg-boek korting eraf).
Die korting wordt ook nog eens betaald aan alleen US inwoners.
Dus zal ik iemand moeten zien te strikken van ons filiaal in US die me wil helpen hiermee :D

Verwijderd

Ik hoop dat ze die dingen met vette korting bij een nieuwe Dell computer gaan doen :P Ik ga namelijk binnenkort een nieuwe Dimension kopen, en zo'n PDA is wel relaxed :9
Pagina: 1