Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chieftec beugels hoe werken ze?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:54
Hallo mensen,

Misschien domme vraag maar hoe werken die beugels die bij een chieftec kast zitten? ik heb al van alles geprobeert maar ik kom er maar nietuit.. ik zou het toch fijn vinden alsmijn cd-rom speler recht in de lade zat ipv scheef zoals nu

Strava | AP | IP | AW

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11 11:02

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

www.chieftec.com al gekeken?

*empty*

• Webgnome
ik hebdaar algezocht maar kan niet echt iets vinden of kijk ik er over heen?

Strava | AP | IP | AW

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

je moet ze aan je cdromspeler vast maken met schroefjes die je hebt gekregen bij je cdrom speler en dan in je chieftec schuiven

maar ik denk da tje dit al gedaan heb, kan je mischien precies vertellen wat er dan scheef zit?

blup

• Webgnome
nou ja de schroefjes die ik gebruik passen niet op een of andere manier en hoe om moet ik ze nou eigenlijk doen.. er zitten vand ie 'hendels'aaan moeten die voor of achter? Oh ja nog iets.. die fan houders.. ik heb er 1tje uitgehaald en er een fan ingezet maar nu wild ie houder nietmeer vast ind e kast.. hij donderd er iedere keer weer uit.. :(

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

vandaag ook een chieftec gehaald :D d8 eerst ook hmm hoe werkt dit maar was meteen goed :D ook de goede gat van de 3 gaten
die ijzeren dingen moeten voor daarmee ken je hem er weer uit kliken :D

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 22:55 ]

Verwijderd

Die beugels maak je aan de zijkant vast van je cdrom speler. De stalen kant moet richting de voorkant van de kast, naar de buitenkant toe.

• Webgnome
Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 22:54:
vandaag ook een chieftec gehaald :D d8 eerst ook hmm hoe werkt dit maar was meteen goed :D ook de goede gat van de 3 gaten
die ijzeren dingen moeten voor daarmee ken je hem er weer uit kliken :D
welke heb jij? :P ik heb zo'n rood/bruine. Maar ja anyway.. ik zal hetnog eens proberen.. we'll keep you informed..

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Ga ook zo'n chieftec halen, maar nu ff ontopic, hier heb ik de info gehaald die handig is bij het installeren van alles http://www.chieftec.com/p...ation/workstation-tmp.htm

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 23:01 ]

• Webgnome
die url had ik al gezien maar er staat niet echt duidelijk hoe die beugels moeten.. beetje kleine plaatjes hier.. oh ja nog zoiets er zitten 12 gaatjes op zo'n ding.. 6 aan elke kant.. welke rij moet ik hebben de bovenste of de onderste?

[ Voor 37% gewijzigd door Webgnome op 23-11-2002 23:03 ]

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

ze bij je bays erin schuiven, en dan aan je cdrom speler schroeven :+

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

wavoor chieftec heb je?? Ik heb zelf een Chieftec Dragon Fulltower. Daar moet je eerst beide zijplaten er af halen, daarna het deurtje, dan het frontpaneel er af halen. Dan moet je aan bijde kanten van de cd-rom drive zo'n ding schroeve, en je kunt em er in schuiven.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• ShinDog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2023
hier misshien?

na plaatje 4 komt 'Remove front bezel from chassis' zie plaatje 11

[ Voor 3% gewijzigd door ShinDog op 23-11-2002 23:04 ]

• Webgnome
Ik had nog een vraagje.. over die fanholders. ik heb er eentje (onderkant front) uitgehaald en een fan ingezetmaar nu blijft deze niet meer zitten hij valt steeds eraf.. hoe kan dat? oh ja er zat een 'ring'in het zakje van de schroefjes waar is deze ringvoor? (magneet ??)

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

ShinDog schreef op 23 november 2002 @ 23:04:
hier misshien?

na plaatje 4 komt 'Remove front bezel from chassis' zie plaatje 11
Euh ... tja ... als je had gelezen wist je dat de plaatjes te klein waren dus waarom je dan hiermee aan komt :/

Wat betreft het monteren van die drive sliders ... mss is het makkelijk om je drive er eens bij te pakken en dan eens te kijken van 'goh hoe zou dat er nou op passen', of denk ik nu te simpel :? Ik had het systeem iig gelijk door.

Maar om je op weg te helpen als het goed is heeft je cd-rom speler oid ook twee rijen gaatjes en laat die nou net overeen komen met de twee rijen gaatjes in de chieftec drive sliders. De sliders er gewoon zo op monteren dat die metalen lipjes niet verder na voren zitten dan het frontje van je cd-rom speler (owja wel de metalen lipjes naar voren hé ;) ). Wat betreft de verticale plaatsing ... de cd-rom speler van voren gezien moeten de sliders iets naar beneden vanaf het midden van je cd-rom speler zitten. Ik hoop dat je het nu wel snapt :)

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

is ontstoringsring voor je hddkabel reset en power kabel

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• M14

M14

Da Monkey schreef op 23 November 2002 @ 23:19:
Ik had nog een vraagje.. over die fanholders. ik heb er eentje (onderkant front) uitgehaald en een fan ingezetmaar nu blijft deze niet meer zitten hij valt steeds eraf.. hoe kan dat? oh ja er zat een 'ring'in het zakje van de schroefjes waar is deze ringvoor? (magneet ??)
Die fanholders moet je er in schuiven, en dan het 'handvat' (zo zal ik het maar noeme) naar de kast toe duwen. Dan klikken 2 haakjes in zo'n uitsparing.

Aan de achterkant van de kast kun je goed zien hoe het moet zitten.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 17:10

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Da Monkey schreef op 23 november 2002 @ 23:19:
goed erin doen ?....
Als je et goed doe kan ie dr nooit uitvallen man, ding klikt vast ;p

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Da Monkey schreef op 23 november 2002 @ 23:19:
Die ring is een ferriet kern die eventuele straling moet afvangen die door de draden van je power/reset knop en ledjes ontvangen zou kunnen worden. Ik gebruik um niet .. is alleen maar lastig. Ik heb ook nergens last van :)

Betreft die fan holders ... als je een fan erin propt gaat die iets moeilijker weer terug op z'n plaats als dat de houder leeg is. Gewoon iets harder duwen todat die klemmetjes op de plaats vast zitten :)

• Webgnome
nouja die ring is net kapotgevallen.. was er mee aan het spelen en toen rolde hij van het bureau af .. en die fan ga ik zometeen eens proberen. :)

Strava | AP | IP | AW

• M14

M14

Da Monkey schreef op 23 November 2002 @ 23:28:
nouja die ring is net kapotgevallen.. was er mee aan het spelen en toen rolde hij van het bureau af .. en die fan ga ik zometeen eens proberen. :)
btw, die fan-holders hoef je er nie uit te hale. Je kunt er zo een fan inklikken.

• Webgnome
daar kwam ik dus achter toen ik ze eruit gheaald had :P dacht eerst dat het eensoort vervoersbescherming was ofzo (ja weet ik veel :) )

Strava | AP | IP | AW

• Webgnome
ik heb de fan holder proberen vast te zetten maar hij zit veel te los.. ik weet het even niet meer.. ik plak hem straks gweoon vast hoor of iemandmoet met een tutorial komen hoe je die dingen terugklikt

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Da Monkey schreef op 24 November 2002 @ 00:08:
ik heb de fan holder proberen vast te zetten maar hij zit veel te los.. ik weet het even niet meer.. ik plak hem straks gweoon vast hoor of iemandmoet met een tutorial komen hoe je die dingen terugklikt
Staat op de site!!!! man, man gewoon kijken... Zo heb ik het ook gevonden! E
n je bent echt een prutser als je die dingen er niet in krijgt.

Er op doen druken schijven en effe nog een flink drukken, dan hoor je klik en het zit vast..

echt zown chieftec is niks voor jouw geef hem maar hier :P

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:43
offtopic:
sorry hoor maar met elke zin in dit topic moet ik lachen ik kan er ook niks aan doen
:D 8)7

btw check ook eens deze www.watbenjedan.nl

[ Voor 16% gewijzigd door Vipertje op 24-11-2002 00:22 ]

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-11 23:20

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 00:16:
[...]

Staat op de site!!!! man, man gewoon kijken... Zo heb ik het ook gevonden! E
n je bent echt een prutser als je die dingen er niet in krijgt.

Er op doen druken schijven en effe nog een flink drukken, dan hoor je klik en het zit vast..

echt zown chieftec is niks voor jouw geef hem maar hier :P
Idd, gewoon proberen. Zelfs ik (tamelijk heel erg prutser) ben eruitgekomen. Die fanhouders moet je gewoon ff goed naar het metaal van de kast duwen en vervolgens in der ichting om ze vast te schuiven. Anders probeer je die pootjes dwars door het staal heen te duwen. En met die schroefgaten: gewoon proberen.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:57
Sjonge jonge.. :X
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.