MSI K7TPro266 RAID, ik snap het niet meer :(

Pagina: 1
Acties:

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
Here's the story:

Ik had een MSI K7T Pro266 RAID, met 1x256mb DDR (doublesided) en T-bird 1400.

Op de HCC koop ik een nieuwe XP2000+ en een reepje DDR (singlesided), maar om de XP te herkennen moet ik ff de bios flashen, affijn, gedaan.

Na lang morrelen de 1400 eraf en de 2000+ d'r op (met andere koeler ofcoz), geheugen erbij ingedrukt, etc... Maar: PIEP PIEP PIEP --> D-leds geven aan dat het geheugen er niet goed inzit --> gvd. Dus ik die nieuwe module apart proberen --> werkt niet, andere bank ook niet --> gvd. Nou ja, terug naar Xenon dan maar (zit toch in de buurt bij mij) niet zo'n heel groot probleem. Het vage is echter dat m'n IBM 60GXP 40GB nu ook opeens dood lijkt te zijn, m'n geheugen op 200MHz CAS 2 ipv 266 CAS 2.5 loopt, maar m'n XP2000 wel gewoon op 1667MHz... in de bios staat alles gewoon op 133MHz en CAS 2.5 manual ingesteld, maar het blijft gewoon zo.

Ik snap er dus geen fuck van. Kan iemand me ff helpen?

(sorry voor de pissige message, maar het is niet fijn als het niet wil lukken met nieuwe shit)

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Doe eerst eens een reset bios, die weet nog niet helemaal wat ie moet doen volgens mij, na die upgrade.
Rset via de jumper op je moederbord bedoel ik dan he?

Verwijderd

Geheugen kan natuurlijk gewoon dood zijn. Hoe kan je zien dat het geheugen in werkelijkheid loopt op 200MHz, cas2? Singlesided of double sided zou even goed moeten werken.

Het kan zijn dat je bij het installeren van de nieuwe spullen per ongelijk een kabel van je harde schijf hebt losgetrokken. Trek hem dus even los en maak heb opnieuw vast. Dan doet hij het wel weer denk ik.

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
De bios heb ik direct al gereset, niet via jumper, maar direct na de install vraagt ie dat.

200MHz CAS 2 stond in sandra en bij het booten, maar heb ik nu ook kunnen fixen (HCLK - 33 ipv HCLK |:()

Maar Single + double = geen probleem? Mja, ik denk idd ook dat de module dood is aangezien ie het totaal niet doet (ook niet alleen dus).

40gb 60GXP doet het na een diskcheck van het IBM progje weer... echt, wat schrok ik me dood.

(Gelukkig) is deze topic dus niet erg nuttig meer achteraf gezien... ik was alleen een beetje wanhopig na 3 uur bezig te zijn geweest...

Mijn dank voor jullie replies.

Verwijderd

welke bios had je geflashed dan?
ik heb op zelfde mobo een nieuwe XP1800+ gezet (thoroughbred-A)
maar hij doet niks meer: 4 rode ledjes... :( :( :( :(

ik had deze versie:
K7T266 Pro2 (MS-6380 V2.0) BIOS 3.5 Release
ik d8 dat die het wel zou doen. Maar nee...

Waar ligt dit aan?