GeForce 2 MX vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Op bovenstaande AGP kaart zit een koeler, die koeler "hangt" naar beneden, daar zit een pci slot, de enigste die ik nog vrij heb.
Je raad het al natuurlijk, dat slot wil ik gebruiken en wel met een pci kaart die even hoog is als de AGP kaart.
Wie kan me garanderen dat de koeler evengoed genoeg lucht aan kan zuigen om voldoende te kunnen koelen?
Garanderen voor 100 % ?
Of moet ik de onderste pci kaart (netwerkkaartje, maar dan heel smal) er voor omruilen?
Met die laatste optie had ik de vorige keer hardware problemen vanwege een shared adres op 1 of andere manier.

Verwijderd

moet wel lukken die geforce mx zooi word niet zo heet dat ding wat ik heb heeft aleen maar een mini koelblokje en vererds niks dus da zal wel werken.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
veel GF2 MX kaarten worden passief gekoelt, zou dus geen probs moeten geven tenzij je gaat overclocken

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Een vriend van me had zelfs een geforce 2 mx waar de koeler van stuk was, de kaart werkt nog steeds en word elke dag op gegamed, het gaat dus prima.

• Pollewob
  • Niet online
Een kaart direct onder het AGP slot plaatsen is niet zo erg goed plan. Zoals je zelf al zegt kan de fan van de mx niet goed lucht meer aanzuigen/wegblazen (wat opzich niet zo heel veel kwaad kan, de mx wordt idd niet zo heet), maar wat ook zo is is dat het AGP slot en het 1ste PCI slot een gedeeld IRQ hebben wat voor problemen kan zorgen.

Dus eigenlijk is er niet echt een oplossing voor dit probleem, behalve dan een nieuw moederbord halen met meer pci-sloten :/

Overigens kan het best werken (dat met die IRQ's), maar dat is gewoon een kwestie van uitproberen/geluk hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Pollewob op 23-11-2002 22:07 ]

• Gem1e
FF te snel, Borden met meer sloten dan deze heb ik eigenlijk niet gezien, t is een asus.

[ Voor 74% gewijzigd door Gem1e op 23-11-2002 22:07 ]

• Gem1e
Pollewob schreef op 23 november 2002 @ 22:05:
Een kaart direct onder het AGP slot plaatsen is niet zo erg goed plan. Zoals je zelf al zegt kan de fan van de mx niet goed lucht meer aanzuigen/wegblazen (wat opzich niet zo heel veel kwaad kan, de mx wordt idd niet zo heet), maar wat ook zo is is dat het AGP slot en het 1ste PCI slot een gedeeld IRQ hebben wat voor problemen kan zorgen.

Dus eigenlijk is er niet echt een oplossing voor dit probleem, behalve dan een nieuw moederbord halen met meer pci-sloten :/

Overigens kan het best werken (dat met die IRQ's), maar dat is gewoon een kwestie van uitproberen/geluk hebben.
Hier wil ik een USB 2.0 pci kaart inzetten.
Met de netwerkkaart op die plaats had ik wel problemen, geluidskaar, modum ook, zoals het nu zit, werkt het prima, dus ik hoop dat die usb geen trubbles gaat geven.

• Lambert
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Overigens is het niet altijd zo dat de 1ste PCI slot geshared wordt met de AGP slot.

Bij mij wordt de AGP slot namelijk geshared met het 2de slot.

• Gem1e
Ik ga gewoon proberen, we zullen zien.
thx
Pagina: 1