Toon posts:

Computer wil niet herstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al enige tijd het probleem van het topic.

In eerste instantie heb ik de handelaar verantwoordelijk gesteld.
Deze gaf de reactie: jij kocht onderdelen en die doen het. Zal wel die AMD TB zijn.

Gezocht op internet en vond een oplossing: het voltage van 3.3 naar 3.4 volt verhogen. Helaas geen verbetering. Ook op dit forum van alles gezocht. Maar geen andere mensen met dit probleem.

Tot een verkoper zei: koop een betere voeding en al je problemen zijn opgelost.

Op de HCC dagen mijn probleem voorgelegd aan de 'hardware info stand' en zij kwamen tot dezelfde conclusie. Dus een nieuwe voeding. Op dit forum al gelezen dat de Qtec 550 en stevig exemplaar was voor een redelijke prijs. Ingebouwd maar geen verbetering. De computer herstart niet op volle snelheid. Wel op 1270 MHz

De specs van de computer.
Qtec 550W voeding was Aopen 300W(low noise haha)
Aopen AK73 1394A moederbord
AMD TB 1333
256 MB 133MHz
Asus v7700deLuxe videokaart
20G Seagate HD
DVD en CD-RW

Wie kan mij vertellen wat ik nog kan doen om de TB op 1333 te laten draaien en eventueel een herstart te kunnen doen. Ik moet nu 10 min. wachten en dan doet ie het weer. Al enige tijd draait de computer op 1270 maar daarvoor kocht ik geen 1333!

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2025

Freakaz0id

RC Geek

Het kan zijn dat et in je bios niet goed staat, of je CPU is beschadigt, of AMD's throttelen zelf (kan dat??)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Dus als ik het goed begrijp blijft je windows hangen bij "Bezig met afsluiten"?
Als dat zo is dan is het helemaal geen hardware probleem maar een windows probleem. Vertel ook gelijk even welke windows versie je hebt :)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
LopeZ schreef op 24 November 2002 @ 11:47:
Dus als ik het goed begrijp blijft je windows hangen bij "Bezig met afsluiten"?
Als dat zo is dan is het helemaal geen hardware probleem maar een windows probleem. Vertel ook gelijk even welke windows versie je hebt :)
Zal dan wel 98 zijn, die sloot zichzelf bij mij de eerste 5 keer goed af, en daarna niet meer, bleef de PC hangen.

Freakaz0id: afaik throttelen alleen P4 procs hun snelheid als ze te heet worden.

Verwijderd

Topicstarter
Op de pc staat WinXP prof.
Hij stopt niet bij het afsluiten maar soms vraagt de comp een reboot, bijv na installatie van een update. De comp wil beginnen maar hij 'bekijkt' de cd roms en geeft het inlogscherm niet eens meer. Hij gaat niet uit maar doet verder nix.
Waar moet ik in de bios dan naar kijken, ik kan het gewoon op 10 X 133 zetten

Verwijderd

Hmm, ik vraag me af of het wel aan de multiplier ligt.
Ik heb zelf een videokaart gehad die hetzelfde probleem gaf: met ctr+alt+del kon ik niet opnieuw starten, hij gaf gewoon geen beeld. Met een reset (via de de knop) startte hij echter wel opnieuw.
Het ging hier echter om een PCI Daytona 4MB.

Wat ik in ieder geval zeggen wil: het kan aan vanalles liggen. Probeer eerst of het aan de absoluut noodzakelijke onderdelen ligt: gooi het mobo op een antistatische zak, VGA-kaart erin, HDD eraan 1bankje geheugen, CPU erop (met koeler ;) ) voeding en toetsenbord erop. Geeft hij het probleem nog, probeer dan onderdelen te vervangen. (VGA, ander geheugen enz.) Sluit ALLES uit, zelfs netspanningskabels kunnen voor problemen zorgen!

Verwijderd

Topicstarter
Een zondagmiddag later maar wel met resultaat.
Op het mobo zitten FSB/PCI clock en Ratio jumpers.
De fabrikant zegt, laat ze default staan als je niet gaat overclocken.
Dus afblijven dacht ik. Tot ik las op internet een persoon die hetzelfde mobo had als ik en een XP 1700 wilde installeren en hij/zij had ook geen boot mogelijkheid. Zijn oplossing was zit aan deze jumpers en je probleem is weg. Op 11x 133 wil hij nog gewoon booten. Mijn plezier is na een jaar prutsen weer terug.

Verwijderd

Ook gehad op meerdere XP PC's en even kijken bij netwerkeigenschappen en OK drukken en de PC's herstarten allemaal weer normaal....

Vreemd is alleen dat na een maandje of zo het probleem weer optreedt vanzelf. Maar gelukkig is even bovenstaande doen dan weer de oplossing voor een maand of wat...
Pagina: 1