Toon posts:

Wat is het probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi luitjes,

Me PC:

AMD 1 GHZ op een Aopen AK73Pro(A) 256 SDRAM 133 MHz draait niet echt lekker
Sinds ongeveer een half jaar blijft hij spontaan hangen in Windows XP alleen resetten kan dan nog maar. Soms is dit wel es 10x in 1 uur. Ik heb me geheugen al vervangen door nieuwe kingston. Ook nu blijft het probleem. De bios heb ik net ook al geflashed. Ook Windows XP opnieuw geinstaleerd voor Windows 2000 heb ik geprobeerd maar deze bleef al hangen tijdens de installatie. Dus nu staat Windows XP er weer op. Me computer is dus weer helemaal fris met de allernieuwste drivers van internet. Alleen heel soms ongeveer 1x in de 2uur. Blijft hij weer hangen zoals voorheen dat ik alleen nog maar kan ressetten. Wat me opvalt is dat hij hangt als me geluidskaart geluid produceerd. Vaak is is dit wel zo als hij hangt. Het geluid blijft dan ook hangen en maakt een irrtant herhalend geluid en dan automatisch gaat me PC ook vastzitten :| . Ik heb ook al zonder geluidskaart gedraait maar dit helpt niet. Ook de andere kaarten heb ik er al allemaal uitgehad. Ik ga nu dus richting de processor en mobo denken. Wat denken jullie wat me probleem kan zijn??? |:( |:(

ALvast bedankt

Grtzz BeRt 8)

verdere configuratie:

Creative Live
Realtek 8139 netwerkkaartje
Nvidia GF2 64MB
HD Maxtor 40GB 7200 rpm
48x Samsung CD/DVD speler
40x10x48x Liton brandertje

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 15:04

talin

ES-MA

heb je ook info verder van : je temperaturen , en je IRQ's ?

en hoeveel watt voeding ?

[ Voor 24% gewijzigd door talin op 23-11-2002 21:22 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Laatste Via 4-in-1 drivers staan dr op?
Laatste detonators (voor je gf2) ook?
Laatste liveware (drivers voor je sblive kaartje)?

En verder: temps?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de hier aangehaalde troubleshooter al doorlopen :?
Voor alle "M'n PC doet het niet" en "Ervaringen" topics!

Verwijderd

Topicstarter
talin schreef op 23 november 2002 @ 21:21:
heb je ook info verder van : je temperaturen , en je IRQ's ?

en hoeveel watt voeding ?
systeemtemperatuur = in Bios 34 C
Processortemperatuur = in Bios 42 C
Voeding = een Aopen systeem kast ik weet zoniet hoeveel Wat voeding. Maarre ik denk dat dit geen probleem mag zijn.

En wat bedoel je precies met irq's wil je weten welke apparaten op welke irq's zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Caesartje schreef op 23 november 2002 @ 21:23:
Laatste Via 4-in-1 drivers staan dr op?
Laatste detonators (voor je gf2) ook?
Laatste liveware (drivers voor je sblive kaartje)?

En verder: temps?
ja net nieuwe VIA4in1 gedownloaded. Liveware is ook perfect in orde ook net nieuw opgehaalt en ook de nieuwste Nvidia voor XP

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 15:04

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 21:30:
[...]

systeemtemperatuur = in Bios 34 C
Processortemperatuur = in Bios 42 C
Voeding = een Aopen systeem kast ik weet zoniet hoeveel Wat voeding. Maarre ik denk dat dit geen probleem mag zijn.

En wat bedoel je precies met irq's wil je weten welke apparaten op welke irq's zitten?
temps zijn goed .
voeding , kan te weinig wattage zijn .
maar a-open kennende zal dat wel goed zitten .

irq's staan er veel gedeelde op ?
dus apparaten met dezelfde irq ?

en je HD , want daar staat alle programmatuur op , kan daar wat mee zijn ?

[ Voor 9% gewijzigd door talin op 23-11-2002 22:21 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

DirectX 8.* ook (goed) geinstalleerd?
Misschien moet je ook eens een iets "oudere" Detonator proberen,succes!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Ik had identiek hetzelfde probleem, bij mij was het een brak netwerkkaartje, probeer eens zonder enige netwerkaart en ik denk dat je veel kans hebt dat het werkt.

Blog (Linux-related)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:03
Jensd schreef op 24 november 2002 @ 10:19:
Ik had identiek hetzelfde probleem, bij mij was het een brak netwerkkaartje, probeer eens zonder enige netwerkaart en ik denk dat je veel kans hebt dat het werkt.
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 21:18:
.. Ook de andere kaarten heb ik er al allemaal uitgehad...
:Y)

Wat bedoel je precies met vastlopen? Krijg je een BSOD, of hangt het programma waar je in bezig bent totaal? En in welke programma's gebeurt dit allemaal?

Spelletje -> probeer het met een andere videokaart, kaart zou te warm kunnen worden
Fotosoep ed -> installeer MBM5 oid, zet temperatuur- en voltagelogboek aan, controleer de waarden na een vastloper. Meer dan 60 graden is ongezond, meer dan 70 veroorzaakt vastlopers. Voltages mogen max 10% uitwijken

willekeurig -> zet met taskmanager alle processen uit die niet absoluut noodzakelijk zijn, loopt'ie nu niet meer vast heb je je probleem te pakken ;)

Enne, groeten doen we hier op GoT al constant, hoeft niet onder je post :)

//edit
Meen me te herinneren dat een Creative Life icm met bepaalde mobo's ook vastlopers veroorzaakt. Maar hij liep ook vast zonder die erin? Hmmz.. raar! 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door FragFrog op 24-11-2002 11:37 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien weet ik nog iets waar het aan zou kunnnen liggen dat is:

Met opstarten staat er: Detecting IDE Devices dan gaat die dus o.a. de HD detecteren. Dit gaat in heel veel gevallen prima. Maar heel soms krijg ik te horen van Dr. Voice: You're HD may have a problem. Zoals vandaag ook. Toen hoorde ik ineens me HD opstarten. Je hoort zo'n draaiend opstart geluid en toen was de melding weg en startte de PC gewoon door. Beetje vaag van een HD die telaat opstart :-S

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Ik had een athlon tb op 1 ghz, 256 mb ram, gf2 32mb en 13 gig hdd(udma 66)
ik had het zelfde probleem onder windows 98, op onverwachtte momenten liep je pc vast zonder error melding of blauw scherm...

Na een tijdje kwam ik er achter dat het temaken had met zware-hdd activiteit (openen / sluiten van programma's) ik had geen leven meer, elke keer als je iets doet wat hdd activiteit vergt loop je 50% kan dat je pc de geest kreeg.
Mijn proc temp was altijd rond de 60 graden(zo'n standaard koeler: veel herrie, weinig capaciteit)

Ik kocht een nieuwe koeler en nieuwe hdd en instaleerde win xp en toen liep alles weer perfect. Ik heb nooit gweten waar het aan lag, maar mijn vermoeden bestaat nog steeds dat mijn hdd en moederbord niet zo goed met elkaar overweg konden(de hdd was al behoorlijk oud)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
maar HD als probleem...Dat kan toch niet. Ik heb een goeie UDMA 100 maxtor

• winnubst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 14:25
bekijk even je moederbord. Ik heb dezelfde, maar die gaat nu terug naar aopen. Twee zwarte condensators bij de printerpoort waren gaan lekken, en veroorzaakte ook spontane vastlopers. Het zou wel heel toevallig zijn, maar voor hetzelfde geld heeft aopen er een soort timer ingezet, zodat je een nieuwe moet kopen. :P

Verwijderd

Topicstarter
Andere videokaart ook al niets geholpen dus draai nu weer met me GF2. Zijn er geen hardware tests programmatjes??? voor je mobo en proc enzo?
Pagina: 1