SDRAM 1 dag voor garantie afloopt defect

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik heb vorig jaar op de HCC dagen bij Powerline een reepje 512 mb geheugen gekocht bij Powerline.

Nu heb ik de laatste tijd allemaal errors in Windows 2000 (corrupte files enzo).
Ook als ik een clean install doe vindt de setup een hoop bestanden niet

Dus ik ben aan het troubleshooten geweest en heb dat 512 mb reepje vervangen door een 256mb reepje. Ik doe een clean install opnieuw en alles gaat in 1x goed.

Conclusie: Reepje geheugen kapot.

Nu heb ik de bon nog en daar staat een datum op van 24/11/2001
Dat is dus morgen. Maar de winkel is dicht en ik kan niet naar de HCC morgen.

Zal Powerline coulant reageren als ik ze hierover e-mail?
Of heb ik meer dan 1 jaar garantie?
Volgens de sticker is het M-TEC geheugen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:19

talin

ES-MA

nu !! een mailtje sturen .

dan heb je het geraporteerd op die datum .

ik weet niet of ze dat accepteren maar het is tenminste iets ?

anders probeer ze te bellen , mischien hebben ze de telefoon van de zaak doorgeshakeld naar een van hun 06 nummers ? ( zondag dan )

wie niet waagt wie niet ..

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
volgens mij heb je wettelijk gewoon 2 jaar garantie hoor ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhksema
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-03-2023
Zit er op geheugen niet meestal 10 jaar garantie? Of soms levenslang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:26

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

NU een mailtje sturen, of liever nog bellen als dat mogelijk is (zal wel niet) zodat je 't nog op tijd gerapporteerd hebt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:18

Klippy

Still Game

jhksema schreef op 23 november 2002 @ 21:41:
dat maakt niet uit, dan gaat het via fabrikant en niet via winkel. Wie merkloos geheugen maakt weet ik niet of dat te achterhalen is ;)

Maar doe idd wat talin zeg, lijkt me het beste. Want als je 1 jaar garantie hebt is dat ook 1 jaar neem ik aan. Dus als het binnen 1 jaar kapot gaat stuur je het terug. Lijkt me niet dat het binnen 1 jaarbij hun binnen moet zijn, want dan heb je maar 1 jaar - 2 dagen ofzo garantie :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
jhksema schreef op 23 November 2002 @ 21:41:
Da's bij Dana-elec en kingston zo (in die volgorde ook) afaik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:25
LiquidSilver schreef op 23 November 2002 @ 21:44:
[...]

dat maakt niet uit, dan gaat het via fabrikant en niet via winkel. Wie merkloos geheugen maakt weet ik niet of dat te achterhalen is ;)

Maar doe idd wat talin zeg, lijkt me het beste. Want als je 1 jaar garantie hebt is dat ook 1 jaar neem ik aan. Dus als het binnen 1 jaar kapot gaat stuur je het terug. Lijkt me niet dat het binnen 1 jaarbij hun binnen moet zijn, want dan heb je maar 1 jaar - 2 dagen ofzo garantie :)
met andere woorden als iets binnen 9 maande kapot gaat en jij stuurt een mailtje maar vervolgens laat je het 3 jaar liggen dan heb je nog recht op garantie? :? Nee denk het niet..... ik denk dat je toch afhankelijk bent van de coulantie van de winkel in dit geval.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Tampie schreef op 23 november 2002 @ 21:47:
[...]
met andere woorden als iets binnen 9 maande kapot gaat en jij stuurt een mailtje maar vervolgens laat je het 3 jaar liggen dan heb je nog recht op garantie? :? Nee denk het niet..... ik denk dat je toch afhankelijk bent van de coulantie van de winkel in dit geval.
Geen idee :)
Maar als iets kapot gaat en ik stuur een mailtje dan stuur ik het ook meteen op....

Vind 't maar een rare vergelijking.
Maar als iets binnen 9 maanden kapot gaat en ik laat het 3 MAANDEN liggen heb ik wel nog garantie :)

Maar dit is heel andere situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik heb inmiddels al een mailtje gestuurd, het was inderdaad al in me opgekomen dat een timestamp van vandaag wel belangrijk zou wezen.

Ik denk/hoop dat Powerline wel coulant zal wezen in dezen, heb eigenlijk nog nooit te maken gehad met de service afhandeling van hen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Da's alleen bij corsair en andere dure merken. Dane-Elec geeft beslist geen 10 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:48
Je timestamp van vandaag is toch dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:28
ze kunnen en mogen het niet maken om op een paar dagen te kijken, zou ook wel belachelijk zijn, alsof een stukje hardware zich wat aantrekt van een paar dagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk zelf ook in een bedrijf dat computers verkoopt, maar als iemand iets terug brengt dat stuk is en het is een dag nadat de garantie is afgelopen, dan is de garantie gewoon verlopen bij ons. Maar omdat de laatste dag van je garantie eindigt op zondag, dan zou het kunnen dat ze daarom wel een uitzondering maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:28
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 22:46:
Ik werk zelf ook in een bedrijf dat computers verkoopt, maar als iemand iets terug brengt dat stuk is en het is een dag nadat de garantie is afgelopen, dan is de garantie gewoon verlopen bij ons. Maar omdat de laatste dag van je garantie eindigt op zondag, dan zou het kunnen dat ze daarom wel een uitzondering maken.
lekker klantvriendelijk :/

"ja, meneer, precies 3 uur en 16 minuten over de garantie, kan ik niks meer aan doen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan er helaas ook niets aan doen als jongetje van 19 die op de technische diens werkt. Ik ben de baas niet.
Ik weet zelf ook wel dat het nergens op slaat, het is gewoon mieren**ken om nix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:09
Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 22:28:
Dane-Elec geeft beslist geen 10 jaar garantie.
Op mijn Dane-Elec PC133 geheugen zit wel 10 jaar garantie, althans, ik heb het bij informatique gekocht en daar staat 99 maanden garantie (=8.25 jaar), maar hun garantietermijn kan niet hoger dan 99 (2 cijfers). Dus volgens mij geeft Dane-Elec wel 10 jaar garantie. Hoe kwam jij erbij dat Dane-Elec geen 10 jaar garantie geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://shop.tweakers.net/geheugen
Dane-Elec producten hebben een bewezen kwaliteit en op de modules wordt dan ook een garantie van 10 jaar gegeven.
10 jaar garantie dus.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik zou het echt ronduit belachelijk vinden als Powerline zich niet service verlenend op zou stellen in deze. Dan zal dit toch echt de laatste keer zijn dat ik daar iets koop.

Maar goed, ik heb mijn timestamp van het mailtje en dit topique eventueel als bewijs, dus we gaan het afwachten en ik zal zeker het resultaat hier meldden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 09:21

Croga

The Unreasonable Man

Ik werk zelf ook in een bedrijf dat computers verkoopt, maar als iemand iets terug brengt dat stuk is en het is een dag nadat de garantie is afgelopen, dan is de garantie gewoon verlopen bij ons.
heh, dan hebben jullie wel een glad juridisch probleem als iemand besluit daar moeilijk over te doen....

In de wet staat, dat garantie termijnen die bedrijven stellen nooit rechtsgeldig zijn. De wet stelt dat de leverancier verplicht is gedurende de te verwachten levensduur een correcte werking dient te garanderen.
Het feit dat er een jaar garantie verleent is, wil zeggen dat je minimaal een jaar lang er van uit mag gaan dat iets correct werkt. Bij computer apparatuur, echter, mag je er over het algemeen van uit gaan dat dit wel drie jaar is.

Van coulance kan hier geen sprake zijn, het bedrijf is je, zeker in dit geval, wettelijk verplicht het geheugen te "repareren".... (ofwel: vervangen... want het lijkt me erg sterk dat ze dit kunnen repareren :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Croga schreef op 23 november 2002 @ 23:49:

Van coulance kan hier geen sprake zijn, het bedrijf is je, zeker in dit geval, wettelijk verplicht het geheugen te "repareren".... (ofwel: vervangen... want het lijkt me erg sterk dat ze dit kunnen repareren :D)
Met andere woorden, ik kan gewoon een nieuw reepje verwachten van Powerline, ik heb immers de bon nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op Corsair zit levenslange garantie. Scheelt wel, mijn reepje is laatst ook kapot gegaan (komt bijna nooit voor zeiden ze bij de importeur) en ik kon hem gewoon opsturen. Misschien een tip voor de volgende keer als je geheugen koopt, koop dan een goed merk. Dat zal je ook merken qua presaties.

En ik denk wel dat ze dit moeten accepteren. Je hebt immers dit topic ook nog achter de hand wat op vandaag (gisteren) vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 13:16:
Misschien een tip voor de volgende keer als je geheugen koopt, koop dan een goed merk. Dat zal je ook merken qua presaties.
Het is wel toevallig dat dit het enige reepje is dat niet van een A-merk is.
Voor de rest heb ik allemaal Dane-Elec geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnRaged
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01-2022

EnRaged

rijdt met Joe Bar Team Spirit

Croga heeft in principe helemaal gelijk. Het is echter niet zo dat in de wet staat dat garantie niet rechtsgeldig is. Er staat in de wet wél dat een produkt moet voldoen aan de eisen die eraan gesteld mogen worden. Zeker als het gaat om een consumenten koop (zie artikel 24 Boek 7 BW, de non-conformiteit bij consumentenkoop). Een garantie bepaling is vooral om het verkeer tussen koper en verkoper makkelijker te maken, zodat een klant weet waar hij een toe is. Een soort hulpmiddel. Bindend is het echter niet. Zoals Croga aangaf: iets moet een bepaalde tijd meegaan (=beantwoorden aan de eisen die je er aan mag stellen).
Een voorbeeld: als je een koelkast koopt met 5 weken garantie, dan kun na een jaar zeker nog die koelkast nog kosteloos ter reparatie aanbieden.

Ik ga er dus vanuit dat die winkel dat reepje wel veravangt.

Overtuigingen zijn gevangenissen.................................................. Specs: een Duron 650@800 in een gemod kastje, een P-100 in een Panasonic videorecorder gemod enne.... 90PK op 2 wieltjes voor d'n echte snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik kreeg net bericht van Powerline dat ik het serienummer en het merk ff moet mailen en dan gaan ze kijken wat ze kunnen regelen voor me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Gunner schreef op 25 November 2002 @ 11:30:
Ik kreeg net bericht van Powerline dat ik het serienummer en het merk ff moet mailen en dan gaan ze kijken wat ze kunnen regelen voor me
met andere woorden, ze gaan even kijken of zij het geheugen terug kunnen sturen naar de fabrikant als het nog onder de fabrieksgarantie valt :X
Ik vind dat al niet echt netjes, ze hadde ook kunnen zeggen "geen probleem, kom maar even omruilen"

[ Voor 12% gewijzigd door robbertb op 25-11-2002 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

semi offtopic, wij hebben regelmatig nog foto camera's (zowel analoog als digitaal) die tot soms wel 3 maanden na de garantie tijd nog onder garantie gerepareerd worden.
De meeste bedrijven doen niet moelijk tot 1 maand over de tijd, alleen canon is wat moeilijker.

Idd gewoon direct mailen (zoals je gedaan hebt) en als je maandag zou langskomen dan maakt het nog niet uit, als jij er pas zaterdag avond achterkomt (zij weten toch niet wanneer het exact gebeurt is) is maandag de eerste mogelijkheid om het te laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
robbertb schreef op 25 november 2002 @ 11:41:
met andere woorden, ze gaan even kijken of zij het geheugen terug kunnen sturen naar de fabrikant als het nog onder de fabrieksgarantie valt :X
Ik vind dat al niet echt netjes, ze hadde ook kunnen zeggen "geen probleem, kom maar even omruilen"
Ik ga die goochem zo ff bellen.. ik wil wel eens weten wat de procedure is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk bedrijf zou dit dan zijn? Ik zou namelijk nooit (meer) iets bij een bedrijf kopen welke zo strikt is over de garantie.. 1 dag op 365 dagen speling vind ik toch wel het minste wat je als service kan leveren... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik heb net Powerline aan de lijn gehad en het is dus als volgt.

Omdat ik M-TEC geheugen heb moeten ze het testen, en als het stuk is gaan ze het opsturen naar de fabrikant/leverancier ofzo en als die het defect constateren krijg ik pas een nieuwe.... schiet lekker op want dat duurt toch zo 7-8 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Gunner schreef op 25 november 2002 @ 12:25:
Ik heb net Powerline aan de lijn gehad en het is dus als volgt.

Omdat ik M-TEC geheugen heb moeten ze het testen, en als het stuk is gaan ze het opsturen naar de fabrikant/leverancier ofzo en als die het defect constateren krijg ik pas een nieuwe.... schiet lekker op want dat duurt toch zo 7-8 weken
Je hebt de koopovereenkomst met Powerline gesloten en hebt dus geen zak met M-TEC te maken. Ze moeten je dus eigenlijk meteen al nieuw geheugen geven. (* MikeN zet Powerline op z'n not-buy list)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
MikeN schreef op 25 november 2002 @ 16:54:
Je hebt de koopovereenkomst met Powerline gesloten en hebt dus geen zak met M-TEC te maken. Ze moeten je dus eigenlijk meteen al nieuw geheugen geven. (* MikeN zet Powerline op z'n not-buy list)
Ik ben helaas niet zo'n spijkerharde tegenover winkelketens :(
Kan ik dit eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Gunner schreef op 25 November 2002 @ 20:16:
[...]

Ik ben helaas niet zo'n spijkerharde tegenover winkelketens :(
Kan ik dit eisen?
Mja, je kan het eisen, je staat in principe in je recht. Aan de andere kant heb je kans dat zij gewoon zeggen "Dan heeft u gewoon geen garantie, want die was al verlopen.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnRaged

EnRaged

Nou, je staat in je recht, want je heeft idd een overeenkomst met die winkel. En garantie verlopen of niet, je heeft recht op vervanging, en volgens mij gewoon op grond van art. 7:24BW

Edit: hmmm, voelt als een dubbelpost van mij. Punt wat ik wil maken is: ze kunnen wel roepen da de garantie verlopen is, maar dat is mijn inziens onzin.

[ Voor 30% gewijzigd door EnRaged op 26-11-2002 19:38 ]

Overtuigingen zijn gevangenissen.................................................. Specs: een Duron 650@800 in een gemod kastje, een P-100 in een Panasonic videorecorder gemod enne.... 90PK op 2 wieltjes voor d'n echte snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
EnRaged schreef op 26 november 2002 @ 19:35:

Edit: hmmm, voelt als een dubbelpost van mij. Punt wat ik wil maken is: ze kunnen wel roepen da de garantie verlopen is, maar dat is mijn inziens onzin.
Ze roepen dus niet dat de garantie verlopen is maar dat ik mijn geheugen ongeveer 8 weken kwijt ben als het onderweg is naar de leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Tampie schreef op 23 November 2002 @ 21:47:
[...]
Daarvoor hebben ze de "redelijke termijn" uitgevonden IMHO,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik ben vanmiddag bij Powerline geweest, ik weet 2 dingen:

1. Ik koop niet meer bij Powerline
2. Ik koop geen B-merk geheugen meer

De garantie termijn was volgens hun al verstreken omdat het geheugen niet meer binnen de garantietermijn bij de leverancier lag. Ze waren wel zo 'aardig' om het geheugen op te sturen maar that's it. Maar vplgens moet ik wel dokken wil ik dat geheugen nog terug zien

Dit is absoluut belachelijk en ik wil graag jullie mening horen.
Morgen ga ik maar eens bellen en dan wil ik wel eens iemand spreken die iets te vertellen heeft op die RMA afdeling daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Dat was een eind rijden voor je.

Ik ben over het algemeen wel tevreden over Powerline.
Meestal regelen ze dooie dingen vrij snel.

Maar als het buiten de garantie is gevallen, dan heb je pech.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
alexandervisser schreef op 27 November 2002 @ 21:39:

Maar als het buiten de garantie is gevallen, dan heb je pech.
Das natuurlijk belachelijk want de constatering deed ik binnen de garantieperiode.
Ze claimen dat de eerste 8 dagen na aankoop ik bij Powerline kan claimen en daarna moet je bij de leverancier aankloppen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Gunner schreef op 27 november 2002 @ 21:41:
[...]

Das natuurlijk belachelijk want de constatering deed ik binnen de garantieperiode.
Ze claimen dat de eerste 8 dagen na aankoop ik bij Powerline kan claimen en daarna moet je bij de leverancier aankloppen |:(
Dan had je imho powerline moeten bellen, en het dan uitleggen.

En ja, ik weet dat daar ongeloofelijke dodo's zitten.

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
alexandervisser schreef op 27 November 2002 @ 21:44:

Dan had je imho powerline moeten bellen, en het dan uitleggen.

En ja, ik weet dat daar ongeloofelijke dodo's zitten.
Al mijn contact is via powerline gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Gunner schreef op 27 november 2002 @ 21:44:
[...]

Al mijn contact is via powerline gegaan
En wat zeiden die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Wat ik dus in mijn eerste post vanavond meldde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[De garantie termijn was volgens hun al verstreken omdat het geheugen niet meer binnen de garantietermijn bij de leverancier lag. Ze waren wel zo 'aardig' om het geheugen op te sturen maar that's it. Maar vplgens moet ik wel dokken wil ik dat geheugen nog terug zien
Da's het risico van ondernemingsschap, daar heb je als klant geen boodschap aan.
Dreigen met de consumentenbond wil wel eens helpen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Hmm eens op de site kijken.
Garantie
7.1 Tenzij schriftelijk anders overeengekomen gelden voor door ons geleverde goederen door onze leveranciers vastgestelde garantiebepalingen.
7.2 Wij staan in voor deugdelijkheid van de door ons gefabriceerde goederen gedurende een periode van 24 maanden na levering, mits de koper aantoont dat de ondeugdelijkheid uitsluitend of overwegend is toe te schrijven aan bij aflevering niet-waarneembare gebreken, gebrekkige afwerking dan wel bewerking of slecht materiaal.
7.3 De garantie bestaat daarin, dat wij de gebreken aan het geleverde zo spoedig mogelijk voor onze rekening herstellen, dan wel zonodig voor vervanging van het geleverde zorg dragen.
Garantie op componenten en randappartuur (fabrieksgarantie)

De fabrieksgarantie op componenten en randapparatuur verschilt van uw computersysteem.
Per fabrikant varieert deze van 1 jaar tot een (beperkte) levenslange garantie.

Defecte producten van fabrikanten die geen On-Site garantie of collect-and-return service aanbieden dienen te worden aangeboden aan de Powerline servicebalie. Producten kunnen alleen worden aangenomen met een geldig aankoopbewijs.
Dus volgens de algemene voorwaarden gelden voor Powerline de garantiebepalingen van de leverancier.
In dit geval 1 jaar volledige garantie.

Volgens 7.2 geven staan ze echter 2 jaar garant ?
Maar wat dat inhoud staat nergens, kan ook zijn zoals nu het opsturen naar de leverancier.

7.3 heeft dan weer alleen betrekking op 7.1 denk ik, want daar gaat het duidelijk over garantie en in 7.2 niet.

Maar zoals ik het hier lees is dat van die 8 dagen onzin, want daar staat niks over vermeld. Maar daar staat dus niks over, dus ik denk eigenlijk dat je maar moet wachten totdat ze het terugsturen.

Ik heb dit bericht 5x veranderd, want die voorwaarden zijn altijd zo geschreven dat het in 1e instantie geweldig lijkt, maar hoe vaker je het leest hoe meer gaten je ziet.

Maar je hebt iig wel nog garantie dat weet ik zo goed als zeker. Als jij kopie van de factuur hebt zit je voorlopig goed. Want het is binnen 1 jaar kapot. Wat Powerline daar vervolgens mee doet staat nergens duidelijk, dus ik denk dat ze in hun recht staan volgens de voorwaarden. Of het moet zo geregeld zijn dat een winkel binnen 1 jaar zelf voor vervanging dient te zorgen, maar dat zal wel niet en ligt puur an de voorwaarden van de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
LiquidSilver schreef op 27 November 2002 @ 23:38:
Hmm eens op de site kijken.
en nog een heel verhaal :)
Dat is wel leuk dat dat er nu op staat, maar stond dat er ook toen hij z'n geheugen kocht.
De verkoopvoorwaarden van toen gelden hier en niet de verkoopvoorwaarden van nu.

• TheGhostInc
  • Niet online
Even een korte tip:

Mocht je twijfelen aan je gelijk (laatst een keer gehad met de tarief wijziging van Dutchtone):
Vraag gewoon de voorwaarden op, (zwart op wit), als het goed is moet je die gewoon kunnen krijgen. (als je in de winkel staat kun je immers ook niet op de website kijken)
Als je dat namelijk gaat vragen en iemand geeft je een formulier onder het mom "dit zijn de voorwaarden" heb je alvast wat materiaal om mee te werken.
Daarnaast weet iemand dat je het gewoon meent, opmerkingen als "ik heb verder geen verstand van voorwaarden, ik zal ze eens laten bekijken" doen het ook vaak goed.
Niet gaan dreigen met "je oom is advocaat" ed. Altijd formeel blijven.

Daarnaast is de winkel altijd tot een jaar na aanschaf degene die de garantie moet afhandelen, afaik ook gewoon kosteloos.

Alvast succes, en probeer van de winkel wat "statements" te krijgen, liefst zwart op wit, zodat je later niet alsnog af wordt gescheept met zoiets als "ja, maar nu valt het buiten de garantie"

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Of het een probleem is weet ik niet maar het geheugen ligt inmiddels weer bij Powerline.

Nu werk ik toevallig bij een advocatenkantoor en hier lopen vast wel mensen rond die er verstand van hebben.

Weet iemand toevallig wat de leverancier van M-TEC geheugen is? Misschien kan ik die eens bellen en kijken of die wat schappelijker zijn

• EnRaged

EnRaged

Wat een leverancier je ook wil doen geloven, je hebt een overeenkomst met hen, niet M-TEC. Dit is alleen anders in geval van produkt-aansprakelijkheid (dus als het geheugen je PC zou hebben opgeblazen, en je claimt een schadevergoeding).

Wat betreft de garantie termijn: zoals ik al stelde, 1 dag te laat is niet zonder meer jammer. Eigenlijk zou je moetne nagaan hoe lang een geheugenreep voor de prijs die je er voor betaalde redelijkerwijs mee kan gaan. IK vind dat dat ZEKER 2 jaar is. IK zou dan een beroep doen op het eerder door mijn genoemde art. 7:24BW.

Wat betreft de algemene voorwaarden, niet alle algemene voorwaarden mag je zomaar stellen. In de wet staan een aantal bedingen die of bij wet al onredelijk zijn verklaard (de zwarte lijst) of waarvan een weerlegbaar vermoeden bestaat dat de bedingen onredelijk zijn (grijze lijst). Deze lijsten zijn te vinden in in boek 6 van het BW, art. 6:236BW is de zwarte lijst en art. 6:237BW is de grijze lijst. Aangezien je op een advocatenkantoor werkt neem ik aan dat er wel een aantal wetboeken voorhanden zijn.

Trouwens: de algemene voorwaarden moeten op grond van art. 6:234BW je wel ter hand zijn gesteld bij de verkoop (dus bijv. achterop de bon) of er moet bij de overeenkomst staan aangegeven dat er algemene voorwaarden van toepassing zijn en dat deze voorwaarden kosteloos worden toegezonden. Staat dit NIET op de overeenkomst en zijn de algemene voorwaarden NIET ter hand gesteld, dan zijn ze ook NIET van toepassing

edit: wat je zou kunnen doen is een brief sturen, een beroep doen op nakoming van de overeenkomst (dus deugdelijk geheugen leveren, het geheugen wat je vorig jaar geleverd is was kennelijk niet deugdelijk want het gaat te snel stuk). Daarbij gewoon 7:24BW noemen. Verder kun je nakijken of de algemene voorwaarden zo wel gesteld mogen worden, volgens mij mag een leverancier niet zomaar alle aansprakelijkheid afwijzen. EN, zoals ik aangaf, de algemene voorwaarden moeten je wel ter hand zijn getseld, of je moet erop gewezen zijn (schriftelijk of mondeling, dat laatste is alleen niet door hen te bewijzen)
Als ze vervolgens niet reageren, dan kun je ze daarna per brief in gebreke stellen en dreigen met een zaak bij de kantonrechter. (dreigen mag altijd)
Verder: Als Powerline is aangesloten bij de Stichting Geschillen Commissie consumentenzaken, zou ik de zaak daar aanhangig maken, maar ik denk niet dat ze daar bij zijn aangesloten.

Ik zou er zeker wat brieven tegenaan gooien, al is het alleen maar uit principe.

[ Voor 43% gewijzigd door EnRaged op 28-11-2002 08:48 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
EnRaged schreef op 28 november 2002 @ 08:18:
Wat betreft de algemene voorwaarden, niet alle algemene voorwaarden mag je zomaar stellen. In de wet staan een aantal bedingen die of bij wet al onredelijk zijn verklaard (de zwarte lijst) of waarvan een weerlegbaar vermoeden bestaat dat de bedingen onredelijk zijn (grijze lijst). Deze lijsten zijn te vinden in in boek 6 van het BW, art. 6:236BW is de zwarte lijst en art. 6:237BW is de grijze lijst. Aangezien je op een advocatenkantoor werkt neem ik aan dat er wel een aantal wetboeken voorhanden zijn.
Niet zomaar een advocatenkantoor maar een van de grootste van nederland >:)
Trouwens: de algemene voorwaarden moeten op grond van art. 6:234BW je wel ter hand zijn gesteld bij de verkoop (dus bijv. achterop de bon) of er moet bij de overeenkomst staan aangegeven dat er algemene voorwaarden van toepassing zijn en dat deze voorwaarden kosteloos worden toegezonden. Staat dit NIET op de overeenkomst en zijn de algemene voorwaarden NIET ter hand gesteld, dan zijn ze ook NIET van toepassing
Ik heb het op de HCC dagen gekocht vorig jaar dus meer dan een lullig bonnetje krijg je niet

Maar bedankt voor alle info, ik wil eigenlijk iemand spreken die wel iets te vertellen heeft op de RMA afdeling

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Vanochtend heb ik gebeld met Powerline en alles schijnt niet zo te zijn als veronderstelt (dat is natuurlijk afwachten)

Ze sturen het op en ik hoor het van hun, het is niet per definitie zo dat het me geld gaat kosten

Toen ik telefonisch meldde dat ik dit verhaal op een "grote hardware site" had gepost werd ie een beetje zenuwachtig en riep "Het is niet zoals u verondersteld"

of woorden van gelijke strekking maar een beetje benauwd kreeg hij het wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnRaged schreef op 28 november 2002 @ 08:18:
Wat een leverancier je ook wil doen geloven, je hebt een overeenkomst met hen, niet M-TEC. Dit is alleen anders in geval van produkt-aansprakelijkheid (dus als het geheugen je PC zou hebben opgeblazen, en je claimt een schadevergoeding).

Wat betreft de garantie termijn: zoals ik al stelde, 1 dag te laat is niet zonder meer jammer. Eigenlijk zou je moetne nagaan hoe lang een geheugenreep voor de prijs die je er voor betaalde redelijkerwijs mee kan gaan. IK vind dat dat ZEKER 2 jaar is. IK zou dan een beroep doen op het eerder door mijn genoemde art. 7:24BW.

edit: wat je zou kunnen doen is een brief sturen, een beroep doen op nakoming van de overeenkomst (dus deugdelijk geheugen leveren, het geheugen wat je vorig jaar geleverd is was kennelijk niet deugdelijk want het gaat te snel stuk). Daarbij gewoon 7:24BW noemen. Verder kun je nakijken of de algemene voorwaarden zo wel gesteld mogen worden, volgens mij mag een leverancier niet zomaar alle aansprakelijkheid afwijzen. EN, zoals ik aangaf, de algemene voorwaarden moeten je wel ter hand zijn getseld, of je moet erop gewezen zijn (schriftelijk of mondeling, dat laatste is alleen niet door hen te bewijzen)
Als ze vervolgens niet reageren, dan kun je ze daarna per brief in gebreke stellen en dreigen met een zaak bij de kantonrechter. (dreigen mag altijd)
Verder: Als Powerline is aangesloten bij de Stichting Geschillen Commissie consumentenzaken, zou ik de zaak daar aanhangig maken, maar ik denk niet dat ze daar bij zijn aangesloten.

Ik zou er zeker wat brieven tegenaan gooien, al is het alleen maar uit principe.
Ik vind het nogal wat, wat je allemaal stelt. Als ik goed begrijp wat je allemaal zegt, is het voor een leverancier onmogelijk om garantietermijnen vast te stellen omdat die uiteindelijk toch niet zullen gelden. Maar waarom doen alle winkels dat dan toch? Hebben ze geen juridische adviseurs die hun hierbij kunnen voorlichten? Of zijn zei degene die de periode waarin je van het product kunt verwachten dat het deugdelijk werkt vaststellen.

Zoals ik al zei, ik vind het nogal een vergaande stelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha ha

prachtig om te lezen dit hier, hoe mensen bij een bedrijf zo moeilijk kunnen doen om een reepje :P

maar ik kijk wel uit naar het resultaat van dit alles
(leuke actie trouwens dat "dreigement" :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:52

Memendo

V4-power/Team BSD

Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 17:14:
EnRaged schreef op 28 November 2002 @ 08:18]

Ik vind het nogal wat, wat je allemaal stelt. Als ik goed begrijp wat je allemaal zegt,1 is het voor een leverancier onmogelijk om garantietermijnen vast te stellen omdat die uiteindelijk toch niet zullen gelden. 2 Maar waarom doen alle winkels dat dan toch? Hebben ze geen juridische adviseurs die hun hierbij kunnen voorlichten? 3Of zijn zei degene die de periode waarin je van het product kunt verwachten dat het deugdelijk werkt vaststellen.

Zoals ik al zei, ik vind het nogal een vergaande stelling
zie quote:
1 Ja klopt, is meer een hulpmiddel bij het sluiten van de overeenkomst

2 Alle winkels doen het omdat over het algemeen dit soort wetten niet bekend zijn bij het grote publiek. De meesten mensen denken tegenwoordig dat ze geen garantie meer kunnen claimen nadat de termijn verstreken is. Of als ze er in de winkel zo mee afgescheep worden halen ze meestal de schouders op en gaan niet naar een rechtswinkel oid.

3 De periode wordt vastgesteld op basis van redelijkheid (redelijkheid en billijkheid is niet weg te denken uit ons recht).
Dit betekend dat als er een geschil over bestaat de "rechter" dan die termijn bepaald.

Even een korte "note":
Als ik een koelkast koop met 3 jaar garantie en hij gaat na 4 jaar kappot en uit diverse jurrispedenties blijkt dat een redelijke termijn voor een koelkast 5 jaar is, zal het er in weze op neerkomen dat ik nog wel een deel van de kosten moet dragen. Ik heb immers al 4 jaar af kunnen schrijven. Als ik een nieuwe zou krijgen, is de nieuwprijs meer dan de werkelijke schade en zou ik er op vooruitgaan. Was die binnen de garantie termijn stuk gegaan, is er meestal bepaalend wat er in de algemen voorwaarden/garatie beplaingen staat.
Dit was even een snel voorbeeld als er mensen zijn die zich geroepen voelen tot commentaar gaat u gang.
Dus EnRaged heeft het zeker bij het rechte eind.

[ Voor 4% gewijzigd door Memendo op 29-11-2002 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Even een update, ik had tot op heden niets meer van Powerline gehoord, dus vanochtend een mailtje gestuurd met de vraag hoe het ermee stond.

Krijg ik een mailtje terug met het feit dat ze me hebben proberen te bellen eind januari, en dat het geheugen omgewisseld is voor een nieuw exemplaar dus die ga ik binnenkort ophalen :)

Toch nog een goeie zaak !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Gunner schreef op 11 maart 2003 @ 11:01:
Even een update, ik had tot op heden niets meer van Powerline gehoord, dus vanochtend een mailtje gestuurd met de vraag hoe het ermee stond.

Krijg ik een mailtje terug met het feit dat ze me hebben proberen te bellen eind januari, en dat het geheugen omgewisseld is voor een nieuw exemplaar dus die ga ik binnenkort ophalen :)

Toch nog een goeie zaak !
Waar zou dat nou door komen >:)
Toen ik telefonisch meldde dat ik dit verhaal op een "grote hardware site" had gepost
:+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23
Dat heeft toch wel erg lang geduurd, maar gefeliciteerd! Misschien toch maar de voicemail activeren....? ;)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Vulcan750 schreef op 11 maart 2003 @ 22:16:
Dat heeft toch wel erg lang geduurd, maar gefeliciteerd! Misschien toch maar de voicemail activeren....? ;)
Ja... heb ik wel... hmm... als ze me maar niet zaterdag voor niets laten komen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop dat ze jou een nieuwe geven eigenlijk moeten ze een nieuwe geven. over het service kan ik wel wat zeggen ik woon al lang in zoetermeer en ik ging ook vaak naar powerline als een soort vaste klant maar nader dat ze me genaaid hadden toen was het gewoon over dus je moet goed opletten wat ze zeggen en je bon ook goed bewaren!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 09:36:
ik hoop dat ze jou een nieuwe geven eigenlijk moeten ze een nieuwe geven. over het service kan ik wel wat zeggen ik woon al lang in zoetermeer en ik ging ook vaak naar powerline als een soort vaste klant maar nader dat ze me genaaid hadden toen was het gewoon over dus je moet goed opletten wat ze zeggen en je bon ook goed bewaren!.
yep... zeker weten... ik heb ze gemaild en ik krijg volgens hun een nieuw exemplaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Laatst online: 23:51
Niet vergeten je RMA bon mee te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bestel ook altijd via powerline, top zaak als ze deze belofte ook na komen.
Ik check hier wel weer eens.
Powerline heeft bij mij nog altijd binnen 2 dagen geleverd (betaling aan de deur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 09:36:
Beetje vreemd taaltje, maar meesten begrijpen misschien wel wat je bedoelt. :o

Misschien kun je de volgende keer wat duidelijker zijn in je verhaal :? Leestekens enzo.. 8)7

Gelukkig voor je Gunner heb je nog wat kunnen regelen, hopen voor je dat je daadwerkelijk iets krijgt zaterdag.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 12-03-2003 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Nou ik ben er gister geweest, maar ik had mijn RMA formulier niet meer, maar het nummer had ik doorgemaild gekregen van een Powerline medewerker en na identificatie dat ik het was heb ik het meegekregen en ik heb het net in mijn systeem gezet en hij doet het :7

4 maanden na dato toch nog mijn geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Laatst online: 23:51
Gunner schreef op 16 maart 2003 @ 12:24:
Nou ik ben er gister geweest, maar ik had mijn RMA formulier niet meer, maar het nummer had ik doorgemaild gekregen van een Powerline medewerker en na identificatie dat ik het was heb ik het meegekregen en ik heb het net in mijn systeem gezet en hij doet het :7

4 maanden na dato toch nog mijn geheugen :)
Semetrix schreef op 12 March 2003 @ 18:48:
Niet vergeten je RMA bon mee te nemen ;)
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel aardig dat ik hem nog meegaf zonder rma bon he ;)

:Y) >:) O-)

@ your service :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 12:34:
Toch wel aardig dat ik hem nog meegaf zonder rma bon he ;)

:Y) >:) O-)

@ your service :)
prove me it was you ! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jij(met maat): Kom me module halen die hier al tijdje ligt
me(piercing wenkbrauw): Mag ik misschien je RMA-formulier even zien?
jij: Ja die heb ik niet bij me, ga je toch niet moeilijk over doen he?
me: Moet hem eigenlijk wel hebben....
jij: Kheb hier mailtje met rma-nummer...
me: (kijkt naar mailtje *contact met paddy v/d b, als ik me niet vergis* ... Kan hem opzoeken, heb je legitimatie bij je?
jij: Jahoor (pakt id-kaart, ik maak kopie)
me: 1 mom. kga hem ff zoeken/pakken
Genoeg ? Of moet ik nog doorgaan over dat je moest tekenen met naam/handtekening/datum? ... :7 :+

8) Cya next time....

PS: Herkende je meteen, sem liet me deze post zien, kzei toen tegen hem: reply ff met dat ie ze rma bon niet moest vergeten >:) En juist express als eerste naar gevraagd toen je zei 'ik kom me geheugen module halen' :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 13:11 . Reden: bla ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 13:07:
Genoeg ? Of moet ik nog doorgaan over dat je moest tekenen met naam/handtekening/datum? ... :7 :+

8) Cya next time....

PS: Herkende je meteen, sem liet me deze post zien, kzei toen tegen hem: reply ff met dat ie ze rma bon niet moest vergeten >:) En juist express als eerste naar gevraagd toen je zei 'ik kom me geheugen module halen' :Y)
Hmmz.. :) ... leuk... GoT is toch kleiner dan je denkt :)

Ik was me RMA bon kwijtgeraakt en vroeg effe of je collega dat wou mailen, en samen met een ID en RMA nummer moet het toch niet zo'n probleem zijn dacht ik zo.... beetje lullig dat ik vanuit Den Helder kom om weer met lege handen terug te keren... beetje service gerichte organisatie doet daar niet moeilijk over....

Maar hartelijk bedankt nog.... ik ben er blij mee !! :7

ps: oh ja.. en me maat is me (2ling)broertje

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 16-03-2003 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vond jullie al op mekaar lijken ja 8)7

Volgende keer beter op je bonnen letten, waar je ook komt, als je een inname-bon krijgt is dat gewoon je bewijs dat je het hebt ingeleverd. Met andere woorden: zonder bon is er geen bewijs meer dat je het hebt afgegeven |:(
beetje service gerichte organisatie doet daar niet moeilijk over....
Bedankt voor het compliment >:)

BTW check je bon rechtsboven : Kay S (moi) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op 27 November 2002 @ 21:36:

De garantie termijn was volgens hun al verstreken omdat het geheugen niet meer binnen de garantietermijn bij de leverancier lag.
.
dat is dus vette BS. garantie gaat in vanaf de AANKOOPDATUM, niet vanaf de dag dat iets van de lopende band loopt. zou ff lekker zijn, koop je iets wat al een jaar op de plank ligt, gaat het binnen een dag kapot, zou je dus geen garantie meer krijgen (ff extreem voorgesteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 14:17:
dat is dus vette BS. garantie gaat in vanaf de AANKOOPDATUM, niet vanaf de dag dat iets van de lopende band loopt. zou ff lekker zijn, koop je iets wat al een jaar op de plank ligt, gaat het binnen een dag kapot, zou je dus geen garantie meer krijgen (ff extreem voorgesteld)
Ja.. er wordt dus bedoeld dat als het opgestuurd wordt naar de leverancier moet het blijkbaar aangekomen zijn bij de leverancier voordat de garantie termijn verstreken is.

Discussie hierover is voor dit geval niet meer nuttig, aangezien alles naar mijn wens is afgehandeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23
En zo kwam er gelukkig toch nog een happy end aan dit draadje... :z

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Vulcan750 schreef op 16 March 2003 @ 19:34:
En zo kwam er gelukkig toch nog een happy end aan dit draadje... :z
Hmmm.. happy end... ??

Ik kreeg weer allemaal vage fouten in Windows , blauwe schermen.. explorers die crashen, geen domein controllers meer kunnen vinden etc.

Ik heb Memtest86 er op los gelaten, en alleen al in de 1e test kwam ie tot 90.000+ fouten....

Ook andere testers crashen direct (in DOS)

Ik heb nu een reepje van 256mb erin, en nu draait het weer prima!

Powerline dudes, kunnen jullie me nog helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Als ik jou was zou ik toch merkgeheugen kopen.Ik heb net het hele topic zitten lezen,en je wordt hier echt droevig van!!!!Het lijkt wel dat je als consument je geld wel mag geven maar er niets van moet verwachten.Ik hou het lekker bij kingston geheugen,weet ik zeker dat ik geen gezeik heb met leveranciers heb,mocht het kapotgaan

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

hmmm ik hoor wel meer dingen over dreigen met dit en dat.
heb het zelf ooit gehad met een monitor
en mooi dat die winkel me niet holp, gooide gewoon de hoorn erop
wat kan je hier achteraf nog aan doen?
kan ik zulke winkels nog ergens voor aanklagen?
heb later btw wel de monitor om kunnen ruilen, maar dat zonder ook maar enige hulp van de winkel in kwestie.
kan ik dingen als: vrijde dagen, telefoongesprekken en overige kosten op hun verhalen?
of gaat dat te ver?
ben nml enorm pissig op dat bedrijf, had ze telefonisch ook al een paar keer op hun plichten gewezen, maar volgens hun was het niet hun probleem maar de mijne.
ik moest het maar met de leverancier van de monitor uitzoeken.
ik zat dus mooi 4 maanden zonder monitor door dat geintje van hun.
en me pc kon ik dus nie gebruiken, tenminste de 1e persoon die zonder beeldscherm een spelletje gaat spelen moet ik nog tegen komen.

iemand enig id, of er aan zulke dingen nog wat te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Laatst online: 11-09 15:31
Paulus0013 schreef op 19 March 2003 @ 23:05:
ik moest het maar met de leverancier van de monitor uitzoeken.
Dat klopt :o

Ze bedoelden waarschijnlijk dat je het maar met de fabrikant moest uitzoeken, en dat is onzin. Jij hebt een overeenkomst met de winkel (= leverancier) en zij zijn dan wettelijk ook je enige aanspreekpunt bij problemen, gebreken e.d...

Dus ja, je had ze kunnen dwingen om de zaak op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

had ik gedaan, maar toen gooide meneer de horn erop, en dat noemen ze dan service.
het is later allemaal wel opgelost, maar niet op de manier waarop dat hoort/
dus mijn vraag is, kan je hen daarvoor aanklage of enige kosten op hun verhalen.
zij verzuimen immers hun plichten na te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Laatst online: 11-09 15:31
Heb jij onkosten moeten maken? Inkomstenderving gehad? Ik vrees dat dat in jouw geval niet echt van toepassing was... Niet substantieel genoeg in ieder geval om daar wat mee te doen.

Maar je had ze dus aan hun plichten als leverancier kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Corona schreef op 19 maart 2003 @ 22:44:
Als ik jou was zou ik toch merkgeheugen kopen.Ik heb net het hele topic zitten lezen,en je wordt hier echt droevig van!!!!Het lijkt wel dat je als consument je geld wel mag geven maar er niets van moet verwachten.Ik hou het lekker bij kingston geheugen,weet ik zeker dat ik geen gezeik heb met leveranciers heb,mocht het kapotgaan

suc6
Hmm.. toevallig is dit het enige reepje van een B-merk of nog slechter... voor de rest heb ik dane-elec en daar is niets mis mee
Misschien moet ik dat reepje maar afschrijven... en gewoon ander merk geheugen kopen...

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 20-03-2003 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

iedereen zegt wel ze MOETEN dit en dat, maar wat als ze het niet doen?
daar hoor ik bijna niemand over.
vooral niet als de klant het dan zelf maar oplost, omdat ie tenslotte toch een product vervangen wil zien.
wat te doen bij nalatigheid?
valt er uberhaupt nog wat aan te doen?
of komt het er simpelweg op neer dat je op het moment van conflict maar een rechtzaak moet aanspannen?
ik bedoel, ik heb in die tijd aardig wat moeilijkheden doorgemaakt om aan een vervangend product te komen.
ik heb me pc niet kunnen gebruiken etc..
die paar telefoontjes zullen de kosten verder niet zijn.
kan zo een bedrijf niet iets van een boete of claim opgelegd worden ten gevolge van nalatigheid?
zoiets vraag ik me dus af.
Pagina: 1