Draadloze muis langzamer dan muis met staart?

Pagina: 1
Acties:

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Ik heb zojuist op de HCC de Logitech Cordless Desktop Optical gekocht en ben er zeer tevreden over. Hiervoor had ik een Logitech Optical Wheel Mouse. Toen ik net weer eens COunter-Strike ging spelen merkte ik echter op dat de vertraging tussen een muis met draad en zonder draad goed te merken is.

Hoort dit zo of heb ik iets verkeerd gedaan?
Lijkt me wel logisch dat het zo hoort aan de ene kant, maar het is dan wel ff wennen denk ik.

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

tja een muis met staartje gaat toch sneller omdat hij ze evenwicht beter behoud en dus op lange termijn sneller is ;)

nee klopt, draadloos=vereenvoudigde datastream van wat er door het draadje gaat, maar dat leek mij wel logisch. Misschien veranderd dit wel als er betere draadloze technologien doorbreken en de stroomvoorziening verbeterd word :)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

't Is inderdaad zo dat sommige draadloze muizen een tergend lage refreshrate hebben. Zo halen sommige goedkopere cordless optical muizen de 70Hz net, terwijl de eerste opticals met staart en USB-aansluiting zonder problemen op 125Hz werken.

Een echte 'vertraging' heb ik nog nooit meegemaakt, een lage refreshrate heeft alleen invloed op te precisie. Dus je config checken kan geen kwaad. Let vooral even op acceleration-gerelateerde opties.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ook al worden ze op PS/2 - USB aangesloten, maar Muizen hebben an sich werkelijk niks met Opslagmedia & I/O Controllers te maken..

Dat wordt dus een enkeltje [OM] > [OH] :)

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:36

MBV

Klopt, ik heb eens op een cordless desktop Optical (ook van logitech) gewerkt, en die kon mijn tiksnelheid niet aan (+- 200 aanslagen/min, incl. backspace ;) ). De nieuwe MX-700 heeft wel een zendsnelheid die hoger ligt dan de USB snelheid, die heeft daar dus geen problemen meer mee.