[parhelia] DVI-output werkt niet, D-Sub wel?

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb zojuist op de HCC een Parhelia-512 gekocht met een IIyama AS4612UT (een 18,1" LCD scherm met DVI aansluiting). Het probleem is dat wanneer ik de monitor op D-Sub aansluit (met dat verloopstekkertje), dat ik dan beeld krijg, maar wanneer ik de gewone DVI-kabel gebruik, dan niet.

Als ik de PC uitzet, de monitor met DVI aansluit en vervolgens de PC weer aanzet, krijg ik een fractie van een seconde wel beeld bij elke keer dat de kaart van resolutie veranderd.

Ik heb zelf het idee dat het met de kabel te maken heeft... alsof de kaart denk "goh die kabel heeft ook pinnetjes voor analoog signaal, laat ik dat dan maar geven". Misschien is er ergens een truuk om DVI-output te forceren?

Het zal niets uitmaken, maar ik heb iig Windows 2000 Pro, en de nieuwste drivers. BIOS-updates voor perhelia kan ik niet vinden...

日本!🎌

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Iiyama TFT, als je DVI wilt gebruiken moet je via de OSD menu van je monitor aangeven dat DVI de video input is.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ah, eerst de stekkers eruit, *dan* pas de input kiezen...

de input kiezen met een van de kabels aangesloten werkte nml niet. Es kijken of het na een koude start nog steeds allemaal werkt ;)

edit:
Als ik nu een niet-native resolutie krijg (in dos of in het bios bijvoorbeeld), dan krijg ik weer maar een fractie van een seconde het juiste beeld en daarna een compleet zwart scherm. Dit is overigens ook alleen als ie met DVI aangesloten is.

update:
als ik met display props een resolutie kies (maakt niet uit, 640x480 of zelfs 1152x864) werkt het perfect! alleen een command prompt maximaliseren of een bios-scherm krijg ik niet te zien. das dan dus text-mode...

[ Voor 61% gewijzigd door _Thanatos_ op 23-11-2002 23:14 . Reden: nieuw probleem, update ]

日本!🎌