Okay... na een uur lang de FAQ en het Internet te hebben doorgespit en al een middagje met het wisselen van drivers bezig te zijn geweest, roep ik bij deze hulp in.
Mijn oude GF2mx gaf prima beeld, in kleur, op mijn Philips TV via de S-Video output (dat via een Scart-connector in de TV gaat). Nu ik echter mijn Winfast GF4Ti4200 heb draaien... krijg ik wel TV-out, maar alleen zwart/wit.
Deze zaken heb ik gecheckt:
*Check het tv-out signaal : moet op PAL staan in plaats van NTSC
Staat op PAL-B
*Gebruik het juiste videokanaal
Check
*Gebruik de composite aansluiting (gele ingang)
Is er niet.. gebruik alleen S-Video
*Weet je zeker dat je de juiste kabel gebruikt ?
Yep
*Zorg dat je verzadiging (saturation) goedstaat
Deze kan ik niet vinden... TV-Tool geeft aan dat er geen TV-chip is, terwijl er wel degelijk een (Conexant) opzit.
*Werk niet via een SCART-blok
Hier kan ik dus niet omheen en dit zou, in principe, ook geen problemen op moeten leveren.
Edit: ook met een S-Video->Tulp converter en vervolgens tulp in de SCART van de TV geeft een grijs beeld.
any ideas?
Mijn oude GF2mx gaf prima beeld, in kleur, op mijn Philips TV via de S-Video output (dat via een Scart-connector in de TV gaat). Nu ik echter mijn Winfast GF4Ti4200 heb draaien... krijg ik wel TV-out, maar alleen zwart/wit.
Deze zaken heb ik gecheckt:
*Check het tv-out signaal : moet op PAL staan in plaats van NTSC
Staat op PAL-B
*Gebruik het juiste videokanaal
Check
*Gebruik de composite aansluiting (gele ingang)
Is er niet.. gebruik alleen S-Video
*Weet je zeker dat je de juiste kabel gebruikt ?
Yep
*Zorg dat je verzadiging (saturation) goedstaat
Deze kan ik niet vinden... TV-Tool geeft aan dat er geen TV-chip is, terwijl er wel degelijk een (Conexant) opzit.
*Werk niet via een SCART-blok
Hier kan ik dus niet omheen en dit zou, in principe, ook geen problemen op moeten leveren.
Edit: ook met een S-Video->Tulp converter en vervolgens tulp in de SCART van de TV geeft een grijs beeld.
any ideas?
[ Voor 6% gewijzigd door J.apiooo op 23-11-2002 20:50 ]
Jaap