[TV-out] Zwart/wit troubles

Pagina: 1
Acties:

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 10:36
Okay... na een uur lang de FAQ en het Internet te hebben doorgespit en al een middagje met het wisselen van drivers bezig te zijn geweest, roep ik bij deze hulp in.

Mijn oude GF2mx gaf prima beeld, in kleur, op mijn Philips TV via de S-Video output (dat via een Scart-connector in de TV gaat). Nu ik echter mijn Winfast GF4Ti4200 heb draaien... krijg ik wel TV-out, maar alleen zwart/wit.

Deze zaken heb ik gecheckt:

*Check het tv-out signaal : moet op PAL staan in plaats van NTSC

Staat op PAL-B

*Gebruik het juiste videokanaal

Check

*Gebruik de composite aansluiting (gele ingang)

Is er niet.. gebruik alleen S-Video

*Weet je zeker dat je de juiste kabel gebruikt ?

Yep

*Zorg dat je verzadiging (saturation) goedstaat

Deze kan ik niet vinden... TV-Tool geeft aan dat er geen TV-chip is, terwijl er wel degelijk een (Conexant) opzit.

*Werk niet via een SCART-blok :)

Hier kan ik dus niet omheen en dit zou, in principe, ook geen problemen op moeten leveren.

Edit: ook met een S-Video->Tulp converter en vervolgens tulp in de SCART van de TV geeft een grijs beeld.

any ideas?

[ Voor 6% gewijzigd door J.apiooo op 23-11-2002 20:50 ]

Jaap

Verwijderd

Kheb het ook eens gehad; bij mij was het toen een kwestie van ipv Pal-B de kaart instellen op Pal-G...

• J.apiooo
Hier schiet ie weer terug naar NTSC als ik de optie op PAL-B of -G wil zetten.

Jaap

• J.apiooo
Nu werkt dat wel.. alleen blijft het beeld zwart/wit. Ik word er echt moedeloos van :(

Wat kan ik verder nog proberen? Afgezien van het bovenstaande? Er zit geen tulp-aansluiting op de A250, dus ik moet het met S-Video doen.

Jaap

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 11:29

lordsnow

I know nothing

je zou er ook een S-VHS -> RGB converter tussen kunnen zetten, om het 2-kanaals S-VHS om te zetten naar het 3-kanaals RGB, en dan de scart gebruiken?

• J.apiooo
Dat klinkt interessant... heb nog niet van een dergelijke converter gehoord. Betekent dit dat in mijn huidige setup het 'kleurenkanaal' gemist wordt?

Het SCART-blokje heeft 4 ingangen: Audio 1, Audio 2, Video Tulp & S-Video... kan ik die blijven gebruiken bij een S-Video->RGB converter... of gaat zo'n converter direct in de SCART ingang op de TV?

Zou je kunnen aangeven hoe dit in z'n werk gaat?

Jaap

• J.apiooo
Nog weer verder geklooid aan de TV-out: nog steeds zwart/wit. Gegeven de topic-opening, zou iemand me kunnen vertellen wat de oorzaak van het probleem is??

Jaap

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Gebruik je de nieuwste TV-Tool wel?
Er zijn namelijk bekende problemen met de GeForce 4 serie en vorige versies van TV-Tool
Als het goed is, is het met de nieuwe versie opgelost.
Er staan op de tv-tool site waarschijnlijk ook oplossingen voor dit probleem.
Veel succes ermee.

There could be only one, too bad it wasn't me

• J.apiooo
TV-Tool werkt niet. Reden hiervoor is dat er de CX25873 ipv de wel ondersteunde CX25871 TV-out chipset opzit :( Blijkbaar zijn de NVidia-drivers hier ook niet goed voor?

Jaap

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
J.apiooo schreef op 23 November 2002 @ 23:54:
Dat is een irritante bug in de Detonator 40.xx drivers. Heb ik ook ondervonden. Ik gebruik nu maar de 30.82 drivers, daar zit dat probleem niet in.

• J.apiooo
Devil N schreef op 24 november 2002 @ 23:59:
[...]

Dat is een irritante bug in de Detonator 40.xx drivers. Heb ik ook ondervonden. Ik gebruik nu maar de 30.82 drivers, daar zit dat probleem niet in.
Ah.. die dan idd maar eens proberen... hoewel ik steeds meer mijn probleem ga zoeken bij de (nieuwe?) tv-out chipset.

Jaap

Verwijderd

J.apiooo schreef op 23 november 2002 @ 23:54:
ik heb precies hetzelfde
alleen als ik dan een spel opstart springt ie dan terug
en ook als ik opnieuw opstart
Pagina: 1