Toon posts:

Router snelheid (Sitecom DC202)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een wanadoo cable premium verbinding en sinds kort een router (sitecom dus). Het probleem is dat mijn downstream niet goed is. Als ik de router heb aangesloten haal ik zo rond de 30 kb/s en als ik heb direct op de netwerkkaart aansluit haalt ie 65kb/s...

Hoe los ik dit op?? Iemand een idee?

bvd
TC..

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
--> NT :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

firmware update gedaan ?

Iperf

Verwijderd

Vreemd... en je pc is het enigste apparaat wat op de router is aangesloten?

Verwijderd

Deel je je internet verbinding via de router? Als je met meerderen op 1 verbinding zit. Via een router of ander middel. Dan deel je ook je snelheid.

Hoe zit het bij [ThEChRoNiC]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is die snelheid wel correct of is dat alleen een Mordax test? Doe ook eens www.speedtest.nl en kijk verder bij downloaden of je niet gewoon je normale speed haalt.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 15:13

chromeeh

the Gnome

Het light ook heel erg aan de site waar je het weg haalt natuurlijk....
Ik neem aan die je die test wat je net zei op de volgende manier hebt uit gevoerd:
* Op het zelfde tijd
* Je IE cache was leeg

Anders download je of uit je cache of uit de cache van je ISP.
En dan klopt je kleine testje ook niet....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:40
Ik schop even dit topic omhoog omdat ik met Chello (Terayon modem) precies hetzelfde probleem heb! Halvering van de donwloadsnelheid en de enige manier om het nog iets minder slecht te maken is de TcpWindowSize omhoog te gooien wat natuurlijk niet handig is als je een beetje packtloss hebt. Mijn vermoeden is dus dat deze router voor veel latency (hoge ping) zorgt als je aan het downloaden bent waardoor ontvangsbevestigingen enzo niet op tijd aankomen, dan kan je wel de TcpWindowSize omhoog gooien maar bij verbindingen naar de VS wordt het probleem van de hoge ping wat je sowieso al hebt nog veel erger. Maar ook op die manier kom ik niet aan mn oude snelheid en is de verbinding nog steeds zeer onstabiel.

Heb je (topicstarter) het probleem kunnen verhelpen, was de router defect en heb je m omgeruild waarna ie wel werkte of is er niks aan te doen en is dit ding totaal niet compatible?

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk heeft dit gewoon te maken met tijdstip waarmee iets opgevraagd wordt van het internet probeer de snelheid te testen door bv vanaf een snelle server iets af te halen en hiermee de snelheid te berekenen.

[ Voor 0% gewijzigd door dr.nld op 30-12-2002 23:37 . Reden: waar is optie verwijder post gebleven? ]

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
Pc123 schreef op 02 December 2002 @ 19:00:
Ik schop even dit topic omhoog omdat ik met Chello (Terayon modem) precies hetzelfde probleem heb! Halvering van de donwloadsnelheid en de enige manier om het nog iets minder slecht te maken is de TcpWindowSize omhoog te gooien wat natuurlijk niet handig is als je een beetje packtloss hebt. Mijn vermoeden is dus dat deze router voor veel latency (hoge ping) zorgt als je aan het downloaden bent waardoor ontvangsbevestigingen enzo niet op tijd aankomen, dan kan je wel de TcpWindowSize omhoog gooien maar bij verbindingen naar de VS wordt het probleem van de hoge ping wat je sowieso al hebt nog veel erger. Maar ook op die manier kom ik niet aan mn oude snelheid en is de verbinding nog steeds zeer onstabiel.

Heb je (topicstarter) het probleem kunnen verhelpen, was de router defect en heb je m omgeruild waarna ie wel werkte of is er niks aan te doen en is dit ding totaal niet compatible?
Hmm raar, mss heeft deze router aan de WAN-zijde (waar de provider dus aanhangt), maar een up/download van 1 mbit ofzo? ipv van de gebruikelijke 10. Zou dat het probleem niet kunnen zijn?
Pagina: 1