Toon posts:

Geen geluid bij capture

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld. In het vorige topic leidde sommige replies tot nogal wat irritatie aan beide kanten. Zodoende zit ik nog steeds met hetzelfde probleem. Ik zal proberen nog duidelijker te zijn.

Ik heb mijn videorecorder via een s-vhs-kabel op mijn pc aangesloten en wil via de vivo van mijn Leadtek ti4400 wat videobanden capturen. Voor het geluid heb ik de audio-out van mijn videorecorder met een audiokabel verbonden met de line-in op mijn SB Audigy Player. Alles lijkt perfect te werken, als ik het winfast MyVivo of virtualdub gebruikt, krijg ik mooi beeld (zover dat mogelijk is met mijn videokaartje) met geluid. Echter zodra ik een capture maakt en deze ga bekijken heb ik geen geluid! Ook als ik een andere stream meecapture, bijvoorbeeld mp3, dan heb ik nog steeds geen geluid. Even voor de duidelijkheid: ik heb de goede streams in zowel de recordmenu van geluideigenschappen en in de opties van het captureproggies geselecteerd en ook staande schuiven volledig openen!

Echter er er nog iets vreemds. Tijdens het maken van een capture hoor je telkens een hevige, luide echo in het geluid! Als ik Analog Mix stream gebruik en in de geavanceerde opties Record Without Playback selecteer is de echo weg, maar dan loopt het geluid niet meer sysnchroon tijdens het capturen (vandaar waarschijnlijk ook de echo, een synchrone en niet-synchrone streams) en bij afspelen is er nog steeds geen geluid!

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om gewoon bij geluideigenschappen die ingang aftespelen en te kijken of je dan hoort?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 19:22:
Heb je al geprobeerd om gewoon bij geluideigenschappen die ingang aftespelen en te kijken of je dan hoort?
Zoals je ook in mijn topic kan lezen, heb ik gewoon geluid en beeld, alleen zit er bij de capture geen beeld

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:46
kan je niet ergens bij de instellingen virtualdub instellen dat hij voor de audio de lijn ingang van je geluidskaart moet gebruiken?

met onze PCTV Rave hadden we bij captures eerst ook geen geluid omdat bij capture het geluid op midi stond ipv lijn in

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Komt er wel geluid uit die audio-out van je vcr?
En staat je capture ook ingesteld dat ie dat geluid ook captured?

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die ook een Leadtek ti4400 vivo heeft en het wel via zijn vcr werkend heeft? Kan diegene precies beschijven hoe en wat hij precies aangesloten heeft en welke instellingen hij heeft. En dat wel met het MyFast vivo proggie.
Pagina: 1