welke ps(2)-pc converter beste ?

Pagina: 1
Acties:

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:13
bijna is sinterklaas aanwezig en wel op 5 dec (8>
ik wil graag 2 ps2 controllers op de pc aansluiten alleen welke converter is het beste en waar kun je die krijgen

Deze heb ik kunne vinden op liksang en op psxshop

liksang

- EMS USB2 <-- ziet er gammel uit :/

- Dual Shock Adapter

- Ultra Impact Joypad Converter <--tijdelijk niet leveerbaar :(

- PS PC Connector <--tijdelijk niet leveerbaar :(

en op psxshop

- Smart JoyPad USB Adapter Two Players kheb gemaild ze zeiden dat ie 2 aansluitingen had :/
- Game Commander Multiport <-- staat alleen niet bij of het voor consoles is :/

het er bij mij om dat alle knoppen/poken het doen :) en het mag niet te duur zijn max 40 euro en mag mijn printer niet belemeren (bij usb --> kheb maar 1 usbpoort open duz geen 2 sets :/ )

dacht er ook over om deze gamepad te nemen, goed keus :?

[This space is for rent]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:32
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Koop gewoon een joystick/gamepad :).

tvw

• PoweRoy
vorige die ik kocht brak doormidden door frustatie :X

die console controllers zijn zeer stevig

maarre shotgun welke gamepad voor de pc vind jij dan zeer goed :?

[This space is for rent]

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:01
Firestorm Dualshock
Lijken wel op de PS2 controllers, alleen hebben ze meer knoppen. Zit ook nog een soort van Force Feedback op (Imersion techniek)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Ik heb die joypad van microsoft.. sidewinder ofzo.. dat ding is steviger dan dat geval van mn PS2 :P

Voordeel met dat soort dingen is dat je alle knoppen vaak kunt programmeren naar toetsenbordknoppen enzo.. PC versies van spellen zijn nu eenmaal heel anders dan de console-versies..

Deze heb ik:

http://www.microsoft.com/...devices/GPUSB/default.asp

[ Voor 64% gewijzigd door Bosmonster op 24-11-2002 11:22 ]

• PoweRoy
__00__ schreef op 24 November 2002 @ 10:51:
Firestorm Dualshock
Lijken wel op de PS2 controllers, alleen hebben ze meer knoppen. Zit ook nog een soort van Force Feedback op (Imersion techniek)
ik vond die er zeer gelikt uit zien. nu nog ff een usb 2.0 kaart kopen plus 2 firestorm dual shock

is ie wel stevig ?

[This space is for rent]

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10 12:25
Ik heb zelf deze:
PS-PC USB Converter
Die staat overigens niet in je lijstje.

Hij ondersteunt helaas niet de trilfunctie van de Dual Shock controllers, maar alle knoppen doen 't verder wel, inclusief de analoge sticks.

Wat naar mijn mening het grote voordeel is van deze converter zijn de heerlijk simpele drivers. Windows 2000/XP en MacOS hebben helemaal geen drivers nodig, die herkennen standaard alle functies al, en voor Windows 98 bestaan de drivers uit één enkel .inf bestandje, wat betekent dat alle benodigde DLL's en dergelijke standaard al in de systeemdirectory staat.
Dit vond ik ook een van de belangrijkste eisen toen ik deze converter aanschafte, want ik had slechte ervaringen met de Gravis Gamepad Pro en zijn ontzettend brakke en onnodig ingewikkelde XTerminator drivers. Om nog maar niet te spreken van dat GrIP gedoe.

Maar goed, behalve dan 't feit dat deze converter geen trilfunctie ondersteunt, werkt ie erg goed, en ik ben er zeker tevreden over. Met een 2-assen, 16 knoppen controller kom je nooit knoppen tekort :). Een aanrader _/-\o_

• PoweRoy
ik zoek namelijk een adapter die 2 gamepads tegelijk in 1 usb slot kan doen. Kheb nog maar 1 slot over :( kan er altijd nog een pci usb2.0 slot kopen duz :*D
tril functie heb ik niet echt nodig maarja thanx Devil N ik ga misschien hem kopen

[This space is for rent]

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:48
Gravis Gamepad Pro (USB) niet wat? Dat is de vorm van de PSX pad zonder dualshock. Ik vind ze zeer stevig, en de gewone Pro heb ik voor 10 gulden gekocht op de HCC van vorig jaar, dus die zijn vast ook voor weinig in de winkel nog te vinden met wat zoeken. De USB zal wat duurder zijn (80 gulden anderhalf jaar terug).

Flickr | Lego collectie

• PoweRoy
TAG_Speedy schreef op 24 November 2002 @ 21:42:
Gravis Gamepad Pro (USB) niet wat? Dat is de vorm van de PSX pad zonder dualshock. Ik vind ze zeer stevig, en de gewone Pro heb ik voor 10 gulden gekocht op de HCC van vorig jaar, dus die zijn vast ook voor weinig in de winkel nog te vinden met wat zoeken. De USB zal wat duurder zijn (80 gulden anderhalf jaar terug).
kzie geen pookjes :(
pookjes vind ik noodzakelijk :*D
kga morge maar ff naar dixons om ff alles uit te testen B)

[This space is for rent]

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10 12:25
PoweRoy schreef op 24 November 2002 @ 22:31:
[...]

kzie geen pookjes :(
pookjes vind ik noodzakelijk :*D
kga morge maar ff naar dixons om ff alles uit te testen B)
En bovendien is de D-pad van de Gravis Gamepad Pro niet zo lekker. Eigenlijk voelt dat hele ding niet zo lekker aan.
En in Win98 zijn er geen goede drivers voor, zodat ie alleen maar goed werkt in 1-player mode, waarbij je maar 4 van de 10 knoppen kunt gebruiken. In WinXP is dit echter geen probleem, aangezien die goede drivers standaard ingebakken heeft. Maar goed, het feit alleen al dat de Gravis Gamepad Pro geen analoge sticks heeft is voor jou blijkbaar al genoeg reden om 'm over te slaan.
Pagina: 1