[TNT] Driver er inneens af.

Pagina: 1
Acties:

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-08 13:50
Voor het verhaal even de specs van m'n oude computer.
PIII 450Mhz 128Mb sdram.
Nvidia Riva TNT 16MB.
ASUS 440BX P3B-F.

Mijn probleem is het volgt. Mijn computer was laatst op z'n zijkant gevallen en toen ik hem toen weer opstartte zag ik geen beeld en op een gegeven moment viel de computer weer uit. De 2e x opstarten had ik wel beeld maar de drivers van de videokaart (tnt) zijn er zomaar af. Het beeldscherm werkt nu op standaard instellingen met maar 65 hz enzo. Ik kan ook geen opengl spellen meer spelen als Quake en CS. Ik kan geen detonators installeren omdat ie een nieuwe (autoinstall) detonator zomaar afbreekt, en bij zo'n gezipte oude driver vraagt ie om een cd die ik helemaal niet heb. Wat kan ik hieraan doen??
Help me a.j.b.
Thnx

Verwijderd

Heb je de virusscanner en andere progs wel uit als je de detenator wilt installeren?

• Msel
jah natuurlijk
Ik doe het precies hetzelfde als op m'n nieuwe computer (zie sig) en daar werkt het wel. Op de oude computer heeft het ook altijd gewerkt. Iemand nog suggesties welke detonator te gebruiken bij een TNT?

[ Voor 89% gewijzigd door Msel op 23-11-2002 20:38 ]

Verwijderd

Welke windows versie staat erop?

• Msel
Windows 98.

Verwijderd

Dan kom ik op deze uit :

http://www.nvidia.com/view.asp?IO=win9x_40.72

Je hebt niet bij je eerste post vermeld welke versie je hebt geprobeert dus adviseer ik je deze eens te proberen.

• Msel
40.72 voor zo'n oude videokaart?

Verwijderd

Ja :)

Verwijderd

Heb ik er ook op staan bij me oude pc. Heeft trouwens ook een TNT erin (of TNT 2, kweet niet meer). Heb geen problemen mee met die drivers.

• Msel
Hmm ikk heb de 40.72 gedownload en nu weet ik niet of ik eerst de standaard drivers of resten van de vorige detonator eraf moet halen. Dalijk krijg ik hem nieteens meer werkend. Kan iemand mij dit vertellen?
Met detonator destroyer? of gewoon niet?

Verwijderd

Eerst detenator destroyer gebruiken ja, www.guru3d.com kan je hem downloaden. Dan opnieuw opstarten. Dan 40.72 installeren en weer opnieuw opstarten, nu zou het moeten werken.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Je kunt ze altijd best eerst proberen te verwijderen en dan nieuwe installeren... Dan is alle oude zooi eraf.

Blog (Linux-related)

• Msel
en als mijn computer er dan geen nieuwe op kan zetten? zoals ook bij het detonator destroyer. Dan zit ik met de gebakken peren 8). Iig gaa ik het ff proberen

ok de dets liggen eraf.

[ Voor 8% gewijzigd door Msel op 24-11-2002 10:39 ]

Verwijderd

marcel_koggel schreef op 24 November 2002 @ 10:35:
en als mijn computer er dan geen nieuwe op kan zetten? zoals ook bij het detonator destroyer. Dan zit ik met de gebakken peren 8). Iig gaa ik het ff proberen
Gewoon proberen ;)

• Msel
Yes de install is eens een x gelukt zonder onderbrekingen en foutmeldingen. Nu ff rebooten. Thnx all. (Als het gelukt is trouwens)

• Msel
Pff de resolutie gelockt op 640-480 (16kleuren) en hij zegt dat hij helemaal geen software en drivers voor de tnt heeft geinstallerd. Ligt het probleem niet ergens anders aan?

Verwijderd

Haal de kaart eens uit je pc, blaas het stof eraf, blaas het agp slot leeg. Doe hem er weer in, en start opnieuw op. Had je de detenator destroyer al gebruikt?

• Msel
ksal vanavond m'n pc wel eens openmaken. Ja ik had de det destroyer gebruikt. Net kreeg ik btw blauwe schermen in windows en nu de computer ge reboot. Nu afw8en.

Het grote probleem is: Ik heb de windows 98 cd nooit bij m'n pc gekregen (wel alle andere software). Anders kon ik tenminste een x een clean install doen.

[ Voor 35% gewijzigd door Msel op 24-11-2002 11:05 ]

Verwijderd

Probeer ook even zoveel mogelijk info en dingen die je nu hebt geprobeert in je eerste post te zetten, dit maakt het wat overzichtelijker.

En voor vanavond : Als er een PCI kaart direct onder de videokaart zit kun je die het beste ff wat meer naar onder plaatsen, in een ander vrij slot (als je die nog hebt).

• Msel
dat kan ik wel doen ja. Voor dat ik deze problemen had zaten die ook in dezelfde pci zondere probs. Wat kan er fout zijn gegaan toen de pc omviel.? Misschien als ik dat fix, kan ik weer zonder problemen de detonator erop gooien.

[ Voor 22% gewijzigd door Msel op 24-11-2002 11:10 ]

Verwijderd

Kaart kan een beetje losgeschoten zijn. Heel misschien is ie ook wel stuk maar die kans is klein.

• Msel
die kaart zit toch heel strak met een schroefje? Dan schiet hij er toch niet zomaar uit?

Verwijderd

marcel_koggel schreef op 24 November 2002 @ 17:47:
die kaart zit toch heel strak met een schroefje? Dan schiet hij er toch niet zomaar uit?
De andere kant zit niet vast , en de kaart kan er een stukje "uitkantelen"

Ik heb vaak genoeg een PC voorbereid , en na vervoer werkte ie pas na aanduwen kaarten.
Heeft vast iets te maken met de dikte van huidige kastmateriaal

• Msel
Het probleem is nog niet opgelost.
Ik zit eraan te denken om een TNT2 M64 te halen voor een €tje of 30. Of haalt deze kaart niet alles uit de cpu en doe ik er goed aan een geforce 2 mx400 te halen? Of nog andere suggesties?

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

marcel_koggel schreef op 26 November 2002 @ 18:26:
Ik zit eraan te denken om een TNT2 M64 te halen voor een €tje of 30. Of haalt deze kaart niet alles uit de cpu en doe ik er goed aan een geforce 2 mx400 te halen? Of nog andere suggesties?
Haal ff een 2mx, die is iig een stuk sneller en heeft t&l

Verwijderd

marcel_koggel schreef op 26 november 2002 @ 18:26:
''Wat kan ik het beste hieraan upgraden'' Deel 3 :7

• Msel
Denken jullie dat het probleem opgelost is als ik een nieuwe 3d kaart heb? Dan heb ik iig software op cd. Maar kan ik dan waarschijnlijk wel weer nieuwe detonators downloaden.

Verwijderd

Zal hoogstwaarschijnlijk dan idd wel opgelost zijn. En je kunt ook detenators downen ja.
Pagina: 1