Toon posts:

Stervende portable MDrecorders te redden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De desbetreffende MD-recorder/player is een Sharp MD-MT 15. Ik heb inmiddels een jaar of 4 plezier gehad van het dingetje, heb alleen het eerste jaar een x gebruik gemaakt van de garantie voor een reparatie van de recordfunctie.
Nu begint hij alleen steeds vaker vreemde errors te geven. ( UTOC ERROR, DEFECT enz. )

Moet ik deze errors zien als de voorbodes van het einde van mn Sharpje?? Er zijn steeds andere errors, en ze komen ook niet bijzonder vaak voor, daarom vraag ik me af of dit kan liggen aan ouderdom bij zo'n apparaat. Wat valt er nou eenmaal te slijten in zo'n ding?? Er zit soms ook best een aardige hoop stof in, dit probeer ik er wel zoveel mogelijk uit te houden. ( met een ballenpomp :Y) )

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Bekend probleem met die dingen.

Wat je kunt doen is met een wattenstaafje de laser schoon te maken, bij mobiel gebruik willen ze snel stoffig worden e.d.
Daarnaast kun je em via de bios ook de laser wat meer vermogen laten uitsturen, je blijft ten slotte een tweaker is het niet >:)

Verwijderd

Topicstarter
Fairy schreef op 23 November 2002 @ 20:05:
Bekend probleem met die dingen.

Wat je kunt doen is met een wattenstaafje de laser schoon te maken, bij mobiel gebruik willen ze snel stoffig worden e.d.
Daarnaast kun je em via de bios ook de laser wat meer vermogen laten uitsturen, je blijft ten slotte een tweaker is het niet >:)
Ik probeer regelmatig stof van de lens te krijgen met wattenstaafjes, maar meestal blijven er meer haartjes van het wattenstaafje achter op de lens, dan het stof dat ik er juist af wou krijgen 8)7

enne, de bios zal ik maar met rust laten op z'n ouwe dag lijkt je niet? o-)

P.S. Love your icon. Avril ROELT!! :9~ O+

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Zoek maar eens bij Google, je zult zien dat UTOC errors nogal vaak voorkomen bij Sharp-producten, en dat er vaak erg weinig aan te doen is ;(

Avril roeleert idd :P

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:37

Aidix

Geluidspietlut

Wees blij dat je er 4 jaar mee hebt gedaan, als je een nieuwe koopt (maakt niet uit welk merk) dan mag je blij zijn als hij 1,5 jaar goed werkt.

bron: portable audio repair centrum in TelAviv.

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 16:08

_WgV_

It's a magical world!

Vier jaar is inderdaad vrij lang voor een portable MD, en bovendien ik denk dat de nieuwe md spelers/recorders wel een hoop meer te bieden hebben dan die sharp (vooral MDLP is erg fijn).
Dus is het misschien gewoon is tijd om voor een nieuwe te gaan kijken :)

#StopBurningStuff

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 20:14:
[...]

Ik probeer regelmatig stof van de lens te krijgen met wattenstaafjes, maar meestal blijven er meer haartjes van het wattenstaafje achter op de lens, dan het stof dat ik er juist af wou krijgen 8)7

enne, de bios zal ik maar met rust laten op z'n ouwe dag lijkt je niet? o-)

P.S. Love your icon. Avril ROELT!! :9~ O+
Je moet het wattenstaafje ook in alcohol drenken 7(8)7

• UTP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10-2025

UTP

Unshielded Twisted Person

Nou, toen ik mijn sony 6 jaar terug had ik een sony koelkast MD recorder. Dat ding deej het (serieus) 2 dagen na de garantieperiode niet meer. ikke terug naar de It's. fix dat es. gefixt. toch mooi. maar na een jaar ongeveer kapte hij er weer mee. Alleen toen helemaal... Schijnt een kwaaltje te zijn geweest van die oude MD portables, maakt niet uit sony, jvc of sharp. Inmiddels heb ik de ouwe MD recorder bekeken voor technologisch onderzoek.. (met soldeerbout en bijl >:))
Anyway... nu hebt ik een Sony NetMD 505... dat loopt als een zonnetje... nu nog wachten op iets betere software voor het overzetten van files via USB. Maar ik dwaal af..

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Ik heb een Sony MZ-R3 die het tot op de dag van vandaag probleem loos doet. Kan met 1 accu 2 MD's afspelen en dan is ie leeg :) (had daarom altijd extra setjes batterijen bij me)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Pagina: 1