Toon posts:

Printer print rare tekens

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De HP Deskjet 600 op Windows XP heeft het heel lang goed gedaan, maar nu print die af en toe (om het uurtje ofzo) spontaan een regeltje of twee rare tekens (allemaal ASCII tekens die je ook krijgt als je een bin file vanuit dos naar de lpt stuurt).

Ik heb de printer al opnieuw geinstalleerd (plug&play op winxp), maar het heeft niet geholpen. Wat is het beste om te doen voordat een nieuwe moet worden gekocht? (het is al een oude printer)

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
virusscannen, dit is een bekend virus

suc6 :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of iets als klez of yaha inderdaad .............(virus)

[ Voor 21% gewijzigd door Fish op 23-11-2002 21:18 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Zowel HouseCall als McAfee hebben nog niks gevonden (op de win98 en winxp partities). De NTFS partitie check ik straks nog onder winxp. Maar daar staan geen systeem bestanden op, dus een virus op mijn systeem lijkt me niet waarschijnlijk.

Op de printer pagina zag ik nog wel dat de printopdracht die de rare tekens veroorzaakte van 'guest' kwam. Dus het zou ook van het netwerk kunnen komen? De enige andere computer heb ik ook al gescand (niks gevonden). De standaard WinXP firewall zou in orde moeten zijn. Niks te vinden dus... Toch?

Ik bedacht me net nog dat er een vreemd proces zat in de task manager (matlab.exe terwijl ik daar niet mee bezig was). Het blijft een rare boel allemaal. Eerst maar zien of ik nog op winxp kan booten (heb net win98 opnieuw geinstalleerd) dan scan ik de ntfs partitie nog wel even.

• heorot770
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-03-2005
Dit klinkt als een BUGbeer virus.
Kijk eens in C:\WINNT\system32\spool\PRINTERS of hier een bestandje staat.
Verwijder hier alle bestanden.
Mocht dit niet lukken ontneem dit bestand alle rechten.
Start de computer opnieuw op en verwijder dit bestand opnieuw.

Een irritant virus zoals BUGbeer wijzigt niet alleen de shell
maar zet ook in de printerspooler een bestand wat op iedere printer
welke is geïnstalleerd op deze computer waanzin uitspuugt op papier.

Dit is alleen van toepassing voor Win2K en XP.
Op een Win98 systeem doet dit virus andere gekkere dingen.

Een kwestie van lezen bij o.a. Sophos wat dit virus doet.

succes,

Gowron is 100% AMD

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal! Er zaten inderdaad rare bestanden in e:\windows\system32\spool\PRINTERS. Maar ik kan van 2 bestanden de rechten daar niet wijzigen... euhh... die bestanden zijn plots verdwenen :? Intussen checkt McAfee de hele ntfs disk (duurt wel even...). Het moet dus wel een virus zijn maar ik vind het gek dat die niet eerder is gevonden.

Ik wist niet dat de printer ook een virus detector had :) En gelukkig kon ik nog terugkomen in winXP (wist nog niet dat het wat ingewikkelder lag met de boot sector dan ik eerst dacht... gelukkig deed bootpart het goed). grrr is de schijf nu zo groot of McAfee zo langzaam? Het virus heeft zich wel goed verstopt...

Verwijderd

Topicstarter
Het is groen, het spoolt onzin en McAfee kan hem niet vinden. Ra ra wat is het :?
Ik kom er dus niet uit. Ik kan geen verdachte bestanden of registry keys vinden (niet onder win98 en ook niet onder winxp).

Er zaten wel vreemde bestanden in de spooler directory. Kunnen die ook van buitenaf via het netwerk erop zijn gezet? Of waren het toch geen vreemde bestanden? (000xx.SPL, allemaal 52 KB en nog twee van 0 B ). Misschien is er een andere oorzaak voor de rare tekens...???

• heorot770
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-03-2005
Als je nu een McAfee verwijdert en AVG Free Edition via www.grisoft.com
installeert.
Ik denk dat je dan wel een Virus ontdekt.

succes.

Gowron is 100% AMD

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit dat? Ik heb HouseCall online en de nieuwste demo van McAfee erop losgelaten. En in het register heb ik geen rare dingen gevonden onder ...\runonce of ...\run. Verder zijn er ook geen verdachte namen in de system32 directory.

Maar de printer zit nog steeds onzin uit te printen. Ik ga AVG dus maar wel even uitproberen. Straks meer...

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:06

mr_petit

opperprutser

een hoop virussen proberen virusscanners te saboteren.
misschien kan je een dosscanner vinden o.i.d.
Bugbear probeert zichzelf (de binaire code) te printen, en is 52kb groot, dus ik denk dat je pc daarmee geinfecteerd is (of een van de andere pc's waarmee de printer gedeeld is)

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben gewonnen... AVR heeft BugBear gevonden in mijn systeem. Bedankt voor alle tips!
Ik geloof niet dat BugBear de McAfee scanner kon saboteren, omdat ik deze heb geinstalleerd op een totaal nieuwe win98 installatie. De (shareware) versie (10nov.) van McAfee was gewoon niet up-to-date. Zo ook Housecall.
Dat ik de registry keys (van het virus) niet vond kwam doordat er meerde /run en /runonce mappen zijn in het winxp registry. Maar mooi dat AVR wel up-to-date is :) Nu maar hopen dat het systeem er heelhuids vanaf komt.

[edit]
AVR heeft alleen een paar virus bestandjes in de E:\WINDOWS\system32\spool\PRINTERS directory gevonden. Mijn systeem kan dus niet besmet zijn (er zijn geen geinfecteerde .exe of .dll bestanden gevonden). De berenjacht heeft dus nog geen resultaat gehad. Maar ik zoek door...

[edit2]
Virus BugBear gevonden op andere computer (dus toch...) met AVR. Via het netwerk is het virus in de printer spooler (op mijn systeem) terecht gekomen, maar mijn systeem is gelukkig niet geinfecteerd.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 20:25 ]

Pagina: 1