Ik moest voor een schoolopdracht een webserver installeren thuis (voor asp)...allemaal prima gelukt, ik krijg alleen bij het opstarten van XP steeds de melding dat er al een webserver draait op poort 80. Toen heb ik met TweakXP gekeken naar de autostarts maar er staat niets dergelijks bij...mijn vraag is, hoe kom ik hier vanaf?
Start ie niet misschien voor de 2e keer de service op?
Open eens een command prompt en start een telnet sessie waarbij je verbinding legt met je server op poort 80 ("c:\>telnet <server> 80"). Druk een paar keer op enter als je verbinding hebt en als het goed is krijg je een antwoord van de server. Een van de eerste regels van dit antwoord bevat informatie welke server er draait... misschien heb je de Personal Web Server draaien?
(voorbeeldje van mijn server:)
HTTP/1.1 400 Bad Request
Server: Microsoft-IIS/5.0
Date: Sat, 23 Nov 2002 19:10:54 GMT
Content-Type: text/html
Content-Length: 87
[ Voor 25% gewijzigd door MrTinux op 23-11-2002 20:11 ]
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Het is een Personal Webserver ja...creëert de mappen Inetpub/wwwroot op C: (kweet niet of dat altijd zo is?)MrTinux schreef op 23 November 2002 @ 20:10:
Open eens een command prompt en start een telnet sessie waarbij je verbinding legt met je server op poort 80 ("c:\>telnet <server> 80"). Druk een paar keer op enter als je verbinding hebt en als het goed is krijg je een antwoord van de server. Een van de eerste regels van dit antwoord bevat informatie welke server er draait... misschien heb je de Personal Web Server draaien?
[...]
en ja lijkt mij ook dat ie 2 keer start, maar in de autostart staat ie dus niet weergegeven (ook niet die van het register)....