Hoe S-ATA converter te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03 22:24
Ik heb sinds een tijdje een ASUS P4PE mobo met S-ATA raid en nu dacht ik dat ik dat maar eens moest gaan gebruiken. Ik dus een S-ATA converter besteld om te kijken of het ging werken.

Nou niet dus :( . Ik heb geen handleiding bij de converter gekregen en bij de site van de fabrikant kan ik ook al niets vinden.
Op de conveter zelf zitten 2 jumpers en ik weet dus absoluut niet of ik daar iets mee moet doen. (heb ze gewoon zo laten zitten zoals ik hem gekregen heb.)Verder weet ik ook niet of ik mij gewone ATA schijf (die op de converter zit) op cable select of op master moet zetten.

Is er misschien iemand die zo weet hoe dit aan te sluiten is en wat iik moet instellen of een site waar ik deze info kan vinden?

• abwouters
Is er dan niemand die mij op mijn vrije avond uit de brand kan helpen.

Zit ik straks heel het weekend zonder pc :P

Verwijderd

Gewoon uitproberen denk ik, eerst ff op master/cable select en dan de jumpers wijzigen veel anders zit er niet op. Anders moet je ff het type en fabrikant etc van convertors/adapter hier posten misschien heb je geluk en komt het iemand ander bekend voor. (waarschijnlijk niet dit weekend)

• abwouters
ik heb ondertussen dus al alle mogelijke jumper configuraties geprobeerd die er maar zijn.
Ik denk dat ik nu maar eens met een ander merk hdd ga testen. De eerste hdd waar ik mee heb getest was met een wd 800jb nu wordt het een maxtor 40 gb dmax740. Kijken of dat misschien wel wil werken.

Anders zit er niets anders op om tot maandag te wachten en contact met de leverancier op te nemen :(

het type is trouwens 3ware Parallel-to-Serial Converter CBL-P-SATA en hij valt op deze ] site te zien.

edit:

heb nu dus die maxtor er aan hangen en die doet het wel. Ga ik toch niet mee maken dat de wd's het niet doen met die converter. heb ik mooi 2 hhd's voor niets gekocht :( of die converter voor niets gekocht. :(

[ Voor 18% gewijzigd door abwouters op 23-11-2002 22:32 ]

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2025

Wietse

¯¯¯¯¯

Je weet dat die WD's pas op MASTER staan als er geen jumper op zit heh? dus de schijf gewoon zonder de jumper plaatsen, dan staat ie op master.

• abwouters
Nou zo dom ben ik nu ook weer niet :P.

master, slave, cable select werkt allemaal niet.

Ik wordt er echt gek van.

Ik denk dat ik nu maar ff stop anders vliegen er direct hdd's door de kamer en dat is nou ook weer niet echt de bedoeling :D.

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Misschien moet je gewoon ook een S-ATA schijf hebben om het te kunnen laten werken.

- Mijn PC -

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Bij mijn AT7 MAX2 moet je schijf op master staan
op ding verder zitten geen jumpers werkt als een trein :)
Niet dat dit behulpzame info is maar met master moet je denk ik wel beginnen bij mij werkt het anders niet....

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Spitfire_V5 schreef op 24 November 2002 @ 22:34:
Misschien moet je gewoon ook een S-ATA schijf hebben om het te kunnen laten werken.
Ja een convertor voor IDE -> S-ATA werkt alleen op S-ATA schijven :D

Verwijderd

ZeTt schreef op 23 November 2002 @ 22:36:
Je weet dat die WD's pas op MASTER staan als er geen jumper op zit heh? dus de schijf gewoon zonder de jumper plaatsen, dan staat ie op master.
Niet helemaal goed.

Een WD heeft een MASTER en SLAVE instelling, beiden met jumpers, maar dat geldt alleen als de schijf dus echt MASTER of SLAVE is, en dus met een andere drive samen op een kabel zit. Als het de enige drive op de kabel is, dan moet je hem installeren ZONDER jumpers, of met CABLE SELECT.

• Eeeeeek1972
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Kijk eens even bij deze topic!!!!!

Aansluitingen van Promise PDC20376 op Asus P4S8X

Eeeeeek

• Eeeeeek1972
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
In de handleiding van mijn A7VX8 heb ik het volgende begrepen;
Alle schijven master zetten. 1 schijf op de RAID controller aansluiten en 1 schijf op de S-ATA aansluiting aansluiten!!!!

Oh! ja inderdaad het werkt, die edit knop! Sorry ik ben nieuw hier!!! :P

[ Voor 18% gewijzigd door Eeeeeek1972 op 28-11-2002 20:25 ]

Eeeeeek

Verwijderd

Kauf.. der is een EDIT knop hoor :)
das dit ding Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 22:15 ]

Verwijderd

Ook ik heb een mobo A7VX8 en een convertor met 2 jumpers van 3ware.inc.

Met intresse las ik bovenstaande topics omdat ik exact het zelfde probleem ervaar. Bij mij werkt de laatste oplossing niet!

Iemand al enig idee wat je met die twee jumpers moet doen?

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Kauf schreef op 27 november 2002 @ 21:35:
In de handleiding van mijn A7VX8 heb ik het volgende begrepen;
Alle schijven master zetten. 1 schijf op de RAID controller aansluiten en 1 schijf op de S-ATA aansluiting aansluiten!!!!

Oh! ja inderdaad het werkt, die edit knop! Sorry ik ben nieuw hier!!! :P
Of beide op S-ATA, ik heb een abit converter gebruikt en het werkt vrij aardig alleen als ik me pc aanzet zegt ie dat me array offline is en als ik me pc dan weer uit en aan zet doet ie het opeens wel, rararara...

Verwijderd

Aikon schreef op 25 November 2002 @ 23:12:
[...]

Ja een convertor voor IDE -> S-ATA werkt alleen op S-ATA schijven :D
Misschien is het S-Ata => IDE :? Lijkt mij goed mogelijk.
Pagina: 1