Hier staat tekst
Donec eris felix, multos numerabis amicos
suc6
Verwijderd
Is niet moeilijk om te bakken, effe wat geaarde kabeltjes en solderen die hap. Aan te bevelen als je over grote afstanden gaat werken om dan voor je video 75 ohm coax kabel te gebruiken, van die soepele.
Verwijderd
trouwens ik heb een sharp televisie zal die dat aan kunnnen ?
Greets
Klopt. Tenzij je bijvoorbeeld een GeForce 2 MX hebt, want dan kun je bij de geavanceerde opties aangeven dat hij een composiet (nederlands: samengesteld) signaal op de uitgang moet zetten. Werkt perfect bij de oude noname tv hier die in principe geen s-vhs ondersteunt.Op maandag 27 mei 2002 22:16 schreef polaris het volgende:
Denk eraan dat als je beeld in kleur wilt hebben de SCART ingang op je TV wel S-vhs moet accepteren. Dat kunnen ze niet allemaal.
De man bij m'n electronicaboer kwam hier gisteren mee en het werkt perfect
Van het merk hangt het niet af, maar kijk eens in de gebruiksaanwijzing. Wel is het zo dat als je TV maar *een* SCART aansluiting heeft, deze nooit geschikt is voor S-vhs.Op maandag 27 mei 2002 22:29 schreef Dani_349 het volgende:
maar is de schakeling voor de rest wel goed ?
trouwens ik heb een sharp televisie zal die dat aan kunnnen ?
Greets
Verwijderd
Tnx
Dat gaat niet altijd op. Mijn oude audiosonic tv heeft maar één scart aansluiting en totaal geen probleem met een S-vhs signaal.Op maandag 27 mei 2002 22:45 schreef polaris het volgende:
[..]
Van het merk hangt het niet af, maar kijk eens in de gebruiksaanwijzing. Wel is het zo dat als je TV maar *een* SCART aansluiting heeft, deze nooit geschikt is voor S-vhs.
Ik denk dat je het gewoon zult moeten proberen
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
Verwijderd
Reteduur??????? ik heb hem voor 3 euro gewoon bij een elektroboerOp zaterdag 04 november 2000 16:02 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
heb net een videokaart met TV-out gekocht. aangezien die convertor-kabeltjes reteduur zijn, ga ik er een zelf bouwen. kan iemand mij verder helpen?
Thanx
Dan zoek je ff een schematje voor svideo -> composiet....Maar ehm het is de moeite niet hoor, een 10 mtr kabel ff aan laten passen bij de elcetroboer kost niets als je daar ook die 10 mtr koopt (kost geen ruk joh).Op dinsdag 28 mei 2002 09:04 schreef Dani_349 het volgende:
Ik heb dus maar 1 scart aansluiting dus ik kan geen s-vhs gebruiken ( heb geen gebruiksaanwijzing meer is gewoon klein kleuren tv tje ) maar wat kan ik dan doen ?
Tnx
Kijk eens naar de datum van de openingspostOp dinsdag 28 mei 2002 09:22 schreef jv777 het volgende:
[..]
Reteduur??????? ik heb hem voor 3 euro gewoon bij een elektroboerMaar goed zelf bouwen is leuker hehe.
Misschien waren die dingen toen nog wel duur...
Snow is only frozen water
Met een Keramische C van 470Pf en wat solderen converteer je (PAL of NTSC) s-video naar composiet. Dit schema werkt niet omgekeerd om composiet om te zetten naar s-video.

S-video pins:
1 Y massa
2 C massa
3 Y (Luminantie+sync)
4 C (Chrominantie)
Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results
Er staat ook een iets duidelijker plaatje hiervan in de tv-out faq...Op dinsdag 28 mei 2002 09:59 schreef PtrO het volgende:
Wanneer je s-video uitgang, bijv. met TvTool, geen Composiet kan leveren maak je zelf een kabel.
Met een Keramische C van 470Pf en wat solderen converteer je (PAL of NTSC) s-video naar composiet. Dit schema werkt niet omgekeerd om composiet om te zetten naar s-video.
[afbeelding]
S-video pins:
1 Y massa
2 C massa
3 Y (Luminantie+sync)
4 C (Chrominantie)
Nou, het probleem is, dat een SCART aansluiting die voor S-vhs geschikt is, anders is bedraad dan een normale. De mogelijkheid tot RGB invoer ben je dan kwijt. Omdat deze wel tot de standaard behoort willen de meeste fabrikanten toch minstens *een* aansluiting hebben die dit kan. Maar er zijn kennelijk uitzonderingen.Op dinsdag 28 mei 2002 09:18 schreef cornelisprul het volgende:
[..]
Dat gaat niet altijd op. Mijn oude audiosonic tv heeft maar één scart aansluiting en totaal geen probleem met een S-vhs signaal.
Ik denk dat je het gewoon zult moeten proberen
ik heb mijn tv-out als tulp. vervolgens daar een audiokabel aan (ook tulp) en die op een scartstekker gedaan die aan een kant scart is en aan de andere kant 4 tulpjes heeft.
geluid gaat via de stereo.
totaalprijs: 10 gulden
Negeren is vooruitzien
Verwijderd
Juist..haha. Dat heb ik ook gedaan met mijn Matrox G400.Op dinsdag 28 mei 2002 11:46 schreef Bzzje het volgende:
ik heb mijn tv-out als tulp. vervolgens daar een audiokabel aan (ook tulp) en die op een scartstekker gedaan die aan een kant scart is en aan de andere kant 4 tulpjes heeft.
geluid gaat via de stereo.
totaalprijs: 10 gulden
Kwaliteit? Perfect.........FULL OVERSCAN automaat
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Verwijderd
ik krijg namelijk van de week of volgende week de club3d geforce 4 ti 4200
Verwijderd
Yooooo
[+400 behulpzaam mode]Op zondag 02 juni 2002 20:15 schreef Erik180480 het volgende:
He hallo..ik heb een TV-OUT en op me TV een Scart aansluiting, welke kabel heb ik precies nodig en waar kan ik die online kopen?
Yooooo
UTFS! En dan niet op internet, maar kom eens uit je huis, online shoppen doe je maar voor CD's ofzo, dit soort dingen daarvoor kun je bij elke willekeurige TV/audio of electrozaak binnenstappen... Dus voor jou : To go, where no Nerd has gone before -> Naar buiten!
Verwijderd
Verkeerde been uit bed gestapt ?Op maandag 03 juni 2002 11:11 schreef Kippenijzer het volgende:
[..]
[+400 behulpzaam mode]
UTFS! En dan niet op internet, maar kom eens uit je huis, online shoppen doe je maar voor CD's ofzo, dit soort dingen daarvoor kun je bij elke willekeurige TV/audio of electrozaak binnenstappen... Dus voor jou : To go, where no Nerd has gone before -> Naar buiten!
Anyway, slotje vanwege nutteloze kick.
Dit topic is gesloten.
![]()