[remote]firewall icoon zichtbaar maken

Pagina: 1
Acties:

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 13:05
Ik heb 2 pc's aan elkaar hangen met 1 monitor.
Om bij mijn server te komen gebruik ik remote desktop,maar hier zie ik de iconen van de firewall en de virusscanner niet.
Deze zijn overigens wel actief,zodra ik de monitor aan de server hang zie ik de iconen wel.
De firewall en virusscanner zijn onder de admin geinstalleerd.
Is dit normaal bij remote desktop?
Server-win2000
workstation-Winxp

[ Voor 6% gewijzigd door Flex op 23-11-2002 19:42 ]

Verwijderd

Hmm...probeer eens tight-vnc die werkt perfect :D

• Flex
Ik weet niet of ik deze nog mag kicken,maar dat merk ik vanzelf :>
Ik weet dat vnc en programma's van derden dit ook kunnen maar RDC is juist zo simpel en het snelst van allemaal.
Ben bijna een maand aan het zoek wat betreft mijn probleem,maar op heden nada.
Dus misschien iemand een oplossing?

Verwijderd

Ik denk dat het idd door remote desktop komt dat die dingen niet te zien zijn. Mischien moet je toch esVNC proberen? Die is super simpel en je kan er ook mee files browsen op je server en versturen.

Verwijderd

'Nou ik denk dat het niet door remote desktop komt. Shortcuts moet je gewoon kunnen zien met RD. Maar ik snap je configuratie niet helemaal.

Is het zo dat je een KVM switch gebruikt, dat je dus 1 monitor hebt en daar kan switchen tussen 2 windows machines of is het wat anders.

Kan je het nogmaals uitleggen !!

• Flex
2 pc's in een netwerk.
1e pc winxp met monitor,2de pc win2000 server zonder monitor.
Om nu bij win2000 te komen gebruik ik remote desktop,alleen zijn de iconen van mijn firewall en virusscanner niet zichtbaar in de taskbar(rechtsonderin)
Ook andere iconen zoals de icoon van mijn ftp programma is niet zichtbaar ,dus kan ook niet zien wat er gebeurt.

Files browsen is niet mijn probleem,dat heb ik opgelost met netwerkdrives mappen zodat ik deze kan zien in de verkenner van mijn client(XP)

• Flex
Effe een update,heb het dus niet voor elkaar gekregen.
Ik heb maar mijn portomonee getrokken en een kvm switch gekocht...ben weer gelukkig :)

Deze kan op slot :)

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 21:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Flex schreef op 24 december 2002 @ 12:33:
Ik heb maar mijn portomonee getrokken en een kvm switch gekocht...ben weer gelukkig :)

Een KVM switch terwijl je kan remoten naar je server toe? Hoe bedoel je geldverspilling?

Was je ook op de server ingelogd waarbij je virusscanner en firewall gestart werden of alleen remote? Waarschijnlijk was dat de oorzaak van het niet zien van je iconen.

En gelukkig, ook in dit remote topic weer iemand die over 3rd party zooi komt blaten!

GoT never dissapoints....

• Flex
Flex schreef op 24 December 2002 @ 12:33:

Ik wou graag bij mijn firewall/virusscanner komen met remote,maar dat schijnt dus niet te kunnen.
Overigens heb ik die kvm heel goedkoop gekocht,leuke gadget :)
Pagina: 1