Toon posts:

Probleem met MX-Stream en Twister router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag bij iemand bezig geweest om de ADSL-verbinding werkend te krijgen met een router van Twister, de RT710 (ook wel Soho router NTW4000). Dit lukt alleen niet erg best.

De ADSL verbinding werkt. Direct aangesloten kan ik een VPN verbinding maken op de PC en dan werkt het perfect. De router zelf werkt ook. Alle PC's krijgen keurig een IP-nr toegewezen van de router. De router is via de webinterface te bereiken en in te stellen. Via de router is ook de webinterface van de Alcatel modem te bereiken. Met andere woorden, de verbindingen zijn in orde.

Wanneer ik via de webinterface van de router de ADSL gegevens invul (PPTP, username, wachtwoord, 10.0.0.138 als PPTP server), dan kan ik op ok drukken en lijkt alles goed te gaan. Ook de ADSL modem geeft vervolgens aan dat PPTP pc1 in gebruik is, dus lijkt de boel aangesloten.

Alleen wanneer ik dan op een PC probeer om te pingen naar een machine op het internet, dan krijg ik tehoren dat de host niet bereikt kan worden. Kent iemand dit probleem? Ik ben een paar uur lang aan het knoeien geweest met allerlei instellen, maar een verbinding krijg ik niet. Wat mis ik/doe ik fout/moet ik anders doen?

• schroevendraaier480
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:30

schroevendraaier480

certified prutser

lijkt een routeringsprobleem

Het LAN ip adres van de router moet de default gateway zijn voor de pc's. Verder checken of de router zelf kan pingen (meestal vanuit de webinterface wel te proberen) naar Internet.

wat nou router, gewoon een kroonsteentje!

Verwijderd

Topicstarter
Die webinterface is echt drie keer niks. Pingen of de router wel een verbinding heeft lukt me niet. Verder zitten ook de telnet en ssh poorten enzo dicht, dus lijk ik gebonden te zitten aan de webinterface van niets.

En ja, de gateway is het interne adres van de router. En via dat adres kunnen de PC's ook de adsl-modem pingen. Dus dat is het probleem niet.

• schroevendraaier480
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:30

schroevendraaier480

certified prutser

Misschien moet je ervoor zorgen dat de router gaat routeren tussen zijn adsl en ethernet poort (soms moet je dat *aan* zetten).

Kan je met een andere PC vanaf Internet wel de router bereiken (op public IP)? Weet je in ieder geval of er een verbinding is.

Dit nog gevonden op de site van twister:
<quote>

7. Instellingen Mxstream ADSL

Voordat u de Twister Kabel/ADSL router aansluit, zorg er dan voor dat de PC automatisch een IP adres krijgt. Zie hoofdstuk 3, PC Configuratie. Vervolgens dient ook de Internet Explorer geconfigureerd te worden. Kies voor verbinding maken via LAN en zorg dat de Proxy server is uitgeschakeld.

Sluit nu de Twister Kabel/ADSL router aan en ga naar de setup m.b.v. uw web browser (http://192.168.0.1)

PPTP Setup:

Selecteer “Fixed IP address” en vul hier het volgende in:

IP Address 10.0.0.150

Network Mask 255.255.255.0

Gateway 10.0.0.138.

Enable hier de PPTP Connectie en vul uw User Name en Password in die u van uw provider heeft gekregen.

PPTP Server IP Address is:

10.0.0.138

“Connect as required” moet aangevinkt zijn

WAN Status:

Hier kunt u testen of u verbinding kunt maken met het internet.
</quote>

wat nou router, gewoon een kroonsteentje!