Toon posts:

iemand ervaring met zalman zm80??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kheb op de hcc een zalman zm80-hp voor m'n video kaart gehaald, en heb die inmiddels gemonteerd. nu heb ik alleen 2 vragen:
klopt het dat de Heatsink Base en de (grote) Heatsink plaat niet vlak opelkaar liggen (0,5mm ruimte) en alleen doormiddel van de heatpipe met elkaar in verbinding staan??

nog iets denk dat er bij zalman iets verkeerds is gegaan, want ik kreeg twee grote Front Side Heatsink ipv een Front en een Back side Heatsink.
nou is dit niet de grootste ramp want als je de Heatsink Base op de achterkant opdraaid past ie gewoon, alleen die Heatpipe loopt zal maar zeggen recht naar beneden ipv schuin. is dit heeel erg??

Verwijderd

Dat de Heatsinks niet op elkaar zitten klopt niet. Die moeten ellkaar natuurlijk wel raken.
Als het goed is zat er een kleine frontside heatsink en een grote bij. Dit zelfde geldt voor de backside.
Wat betreft de heatpipe is het volgens mij echt wel de bedoeling dat ie schuin omhoog loopt, anders zal het gas in de heatpipe de andere kant van de kaart / koeler niet echt bereiken.
Ik denk dat je toch nog maar eens moet kijken of je hem wel goed geinstalleerd hebt......

Verwijderd

Topicstarter
idg moet ik gaan schuren in de grote plaat, want wanneer die heatpipe erin zit kunnen die 2 elkaar nooit raken (natuurlijk wel doormiddel van de heatpipe)

schuin krijgen lukt mij ook niet omdat er twee front platen zijn meegeleverd!!!!

de grote plaat op de cpu wordt wel warm (gewoon normaal lekker warm)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 19:40 ]

Verwijderd

ervaring? Zeer fijn!

Verwijderd

Weet iemand hoe je de standaard GeForce4 ti4600 cooler er het best af kunt krijgen? Hij zit slechts vast met 2 pinnetjes maar die zitten bij mij echt muurvast. Hoe hebben jullie 'm eraf gehaald? :?

Verwijderd

je moet de pin aan de bovenkant indrukken (kan als het goed is want er zit een veer in), dan met een pinset aan de onderkant de pinnen bij elkaar krijpen en langzaam de boven pin weer omhoog laten komen, ik heb m net ingebouwd en t ging perfect, ben nu aan het kijken of ie ook stabiel draait

Verwijderd

Gewoon met me nagels die pinnetjes samen geknepen en erdoor geduwd. maar ja ik heb ook een radeon he!

Verwijderd

klopt het dat de temp van de front plate gelijk moet zijn aan die van de back plate?
bij mij is de front plate veel warmer, k weet nie of dat goed is of niet

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 23:00:
klopt het dat de temp van de front plate gelijk moet zijn aan die van de back plate?
Dit lijkt me op zich vrij logisch, omdat de frontplate veel dichter bij je core en dus de warmtebron zit.
Ik heb het bij mij zelf ook.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 01:36:
[...]

Dit lijkt me op zich vrij logisch, omdat de frontplate veel dichter bij je core en dus de warmtebron zit.
Ik heb het bij mij zelf ook.
oke, k wou het even zeker weten want ik had in een review ervan gelezen dat de front plate en de back plate maar 1 of 2 graden verschillen in de test maar als jij het ook zo hebt dan ben heb ik m toch goed gebouwd

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 23:00:
Nou bij mij zijn ze toch echt gelijk in temp, zul je t ergens niet helemaal goed inmekaar hebben zitten denk ik.

Verwijderd

ik heb er nu een extra coolertje op laten blazen en nu zitten de temps wel redelijk dicht bij elkaar, t ligt dus gewoon aan de airflow, die had ik eerst namelijk bijna niet

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 11:17

DJT

Die platen moeten elkaar raken ja... Staat trouwens héél duidelijk uitgelegd in de handleiding hoor. :s

In een ZM80 pakketje zitten trouwens 2 frontplates en 2 backplates. 2 x omdat het verschillende maten zijn voor verschillende videokaarten.

Zie ook deze link: [rml][ ZM80-HP] i.cm. P4S533 en GF4 Ti[/rml]

[ Voor 14% gewijzigd door DJT op 24-11-2002 14:45 ]

Verwijderd

En toch moetten ze even warm worden , anders klopt er iets niet , en die zalman moet ook met heel weinig flow goed koellen, mijn radeon 9000pro met de core van 275 op 330, na 5x 3dmark gedraaide te hebben word de sink naar mijn schatting +-40 graden

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 14:47:
En toch moetten ze even warm worden , anders klopt er iets niet
Dat is dan heel jammer ;) Ik heb van vrij veel mensen gehoord dat beide kanten niet even warm zijn en hun systeem toch perfect draait. Dus het lijkt me echt geen probleem hoor.....

Verwijderd

Jammer? niet voor mij in ider geval, t is gewoon zo dat die heatpie zijn werk moet doen en de hitte over de 2 platen moet verdelen, anders zat er ook maar 1 op als die 2e niet nodig was he, iig bij mij zijn ze bijna even warm, ik had ook helemaal geen probs met t ding eropzette. dus zou t toch maar ff nakijken. Misschien komt t dor de airflow dat de bovendste meer gekoeld word, ik hb gekeken mety alle fans uit en de kast open, dus bijna geen flow.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 15:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 14:47:
En toch moetten ze even warm worden , anders klopt er iets niet , en die zalman moet ook met heel weinig flow goed koellen, mijn radeon 9000pro met de core van 275 op 330, na 5x 3dmark gedraaide te hebben word de sink naar mijn schatting +-40 graden
mijn front sink wordt ook ongeveer 40 graden maar mn back sink is veel cooler, als jij ze allebij op ongeveer 40 graden heb lopen, is die van mij wel beter omdat de ander helft cooler is dan bij jou dus zou er eerder bij jou iets fout zitten

Verwijderd

ik zie hier allemaal oplossingen voorbij komen die ik in 1 minuut in de handleiding kon vinden... ik heb trouwens totaal geen probs gehad met de bevestiging

Verwijderd

Ik bedenk me net dat het bij mij er wel eens aan zou kunnen liggen dat ik een Zalman CNPS6000CU op m'n proc heb. Daar hangt een 92mm fan boven die ook wel voor de nodige airflow zorgt.....

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-02 10:53

star-saber

Ryzen

deze hierzo wordt echt wel warm aan 2 kanten
de heatpipe zelf (de buis) is warmer dan de voorste plaat

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 20:03:
Ik bedenk me net dat het bij mij er wel eens aan zou kunnen liggen dat ik een Zalman CNPS6000CU op m'n proc heb. Daar hangt een 92mm fan boven die ook wel voor de nodige airflow zorgt.....
logisch, bij mij hangt ie er ook |:( (6000Cu)

Verwijderd

star-saber schreef op 24 November 2002 @ 20:23:
deze hierzo wordt echt wel warm aan 2 kanten
de heatpipe zelf (de buis) is warmer dan de voorste plaat
Helemaal mee eens!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 22:03:
Weet iemand hoe je de standaard GeForce4 ti4600 cooler er het best af kunt krijgen? Hij zit slechts vast met 2 pinnetjes maar die zitten bij mij echt muurvast. Hoe hebben jullie 'm eraf gehaald? :?
Wou ook onlangs een Tt GF4 cooler op een GF 4 Ti 4400 plaatsen.. Maar die standaard cooler is inderdaad een kreng. Met m'n nagels samendrukken is echt niet gelukt. Ik heb een tangetje gebruikt, dat ging een beetje. Vervolgens heb ik hard op dat plastic uitstompseltje gedrukt, en gelukkig lukte het.

[ Voor 7% gewijzigd door Steve op 24-11-2002 22:53 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:35
Nou ik heb die koeler ook gekocht..
Ik had op de site van Space-promotion gelezen dat die ook op de 8500 / 8500pro kon.
Nou kijk ik vandaag op mijn kaartje... blijken er geen bevestigings gaten te zijn :'( .
Bestaat er echt geen andere oplossing :?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• n0kn0k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05-2025
Superding die zm80 :)
Alleen als je 2 front plates hebt zou ik het ff terugsturen naar de leverancier. Ik zou niet gaan kloten met dat blok.
Overigens is een goede airflow wel aan te raden.

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 14:02

Row

Ja ik ben er ook heel tevreden zalman rockt!

Verwijderd

...dat die ook op de 8500 / 8500pro kon.
Nou kijk ik vandaag op mijn kaartje... blijken er geen bevestigings gaten te zijn.
Dat probleem heb ik ook, maar ik heb de Zalman nog niet gekocht.... BB Ati 8500.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 15:26 ]

• The-Source
Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 15:26:
[...]

Dat probleem heb ik ook, maar ik heb de Zalman nog niet gekocht.... BB Ati 8500.
Zijn er dan wel 8500 die het wel hebben (op de Gigabyte kaarten na maar ja die hebben al standaard goede koeling ;) )

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:10
Bij mij wordt de frontplate PRECIES even warm als de backplate jongens, zoals het volgens het boekje moet zijn. Beter monteren dus, en topicstarter: stuur dat ding terug ofzow, want dit klopt niet, ik snap wel dat je dat niet doet als je geen verzendkosten hebt, maar die dingen moeten gewoon perfect passen en dankzei het feit dat ze niet de goede dingen ehbben ingepakt bij jou doet het dat niet..

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• The-Source
klaasbram schreef op 25 november 2002 @ 15:37:
[...]

Zijn er dan wel 8500 die het wel hebben (op de Gigabyte kaarten na maar ja die hebben al standaard goede koeling ;) )
Hopelijk kan iemand door het lezen van die topic een antwoord geven

Schopje dus ;)

Pagina: 1