[Muis] Boomslang @ HCC 2002

Pagina: 1
Acties:

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 09:38
Ik heb een boomslang 1000 gekocht voor 25 euro op HCC.
Lekker goed koop :D

En ik heb al lange tijd RSI en ik wou ff weten of deze muis meer of minder "pijn" geeft dan mijn MS wheel mouse optical.

Wat zijn jullie ervaringen met de BM1000/2000

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
als [muis] = zelfde vorm dan... maakt het geen fuick uit :P

als je andere soort neemt (bijv. trackball) of iets dergerlijks, of als je minder computerd maakt het pas uit volgens mij...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb geen directe ervaringen met RSI en een Boomslang, ik heb wel een paar keer een beetje last gehad van RSI, maar daar bleef 't ook bij (gewoon wat rust genomen). Maar ik verwacht dat 't niet direct zulke invloed zal hebben, bij RSI is je zithouding erg belangrijk, en variatie. Ik weet niet welke muis je hiervoor had, maar er zit volgens mij niet zoveel verschil tussen de houding die je had bij je oude muis en deze, tenzij je een trackball had.

Een goed voorbeeld van 'variatie' tussen muizen is bijvoorbeeld zo'n trackball. Pas geleden was er ook een groot topic over RSI tips in OH, zoek maar eventjes (topics laten zien van laatste 6 maanden oid), hierin staan erg veel (goede) tips.

edit:

Icey :X

[ Voor 5% gewijzigd door Laurent op 23-11-2002 19:06 . Reden: Icey ]

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 09:38
oke thx

Ik loop zelf ook al bij fysio therapeut.
Ik heb et denk ik gekregen om dat ik TE snel gegroeit ben en tijd krom gelopen heb. DWZ schouders hangen enz.
Daardoor is me zithouding erg slecht en zo heb ik super veel op een hoekbureau gegamed.

Ik computer veel minder nu omdat me vader tijdschakelaar met slot op pc gedaan heeft, zodat ik maar even kan computeren. [Is ook wel topic van :)]
En ik heb een nieuw bureau.

Maar slot was er ff af deze week en ik computer nu weer meer en voel nu ook pijn in schouder en onderarm :S

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, schouder heb ik nog nooit last van gehad :o. Maarja, je ziet maar wat zithouding voor 'n invloed heeft :X. Je kan nog als je d'r echt alles aan wilt doen zou je ook nog kunnen kijken voor een goede bureaustoel, op een simpel goedkoop krukje zitten en dan gaan gamen is ook niet echt goed voor je RSI. Die stoel slaat dan ook weer op je zithouding.

Je kan dus ook een trackball kopen, en dan 2 muizen op je PC aansluiten (1tje op USB en 1tje op PS/2 bijvoorbeeld), dan kan je zelf gewoon overswitchen voor de variatie.

Sjah, en er blijft natuurlijk altijd wel een primaire oplossing; minder computeren. Zodra je iets voelt en je zit te computeren zowiezo pauze nemen enzo, het is misschien niet leuk (midden in een CounterStrike potje oid. te moeten stoppen) maar continu last hebben van RSI is ook geen pretje.

[ Voor 17% gewijzigd door Laurent op 23-11-2002 19:21 . Reden: stukje d'r bij ]

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
ik hoop dat je je razor hebt gekocht om te gamen en niet om van je rsi af te komen. Want bij mij werkt die razor juist rsi bevorderend :).
Ik gebruik hem dan ook alleen om te gamen en daarnaast heb ik een logitec cordless desktop pro dat helpt bij mij vooral als ik veel moet typen en muisen.

Dus mijn Advies: Alleen gebruiken om te gamen!!! Daar issie goed voor :D

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

Pagina: 1