Toon posts:

Probleem met ADSL van Zonnet-Lite

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, misschien dat jullie mij kunnen helpen

Ik heb vandaag mijn splitter gekregen (Modem heb ik appart gekocht)
ik heb een E-tech ADSL Router/Modem en 4 poorts switch in EEN.

Ik heb alles goed aangesloten.
Het Show Time lampje op de Router/Modem blijft branden.
Inloggen doet de Router/Modem ook.
Ik krijg een IP adres toegewezen en de IP's van de DNS Servers van Zonnet.

Als ik dan wil surfen op mijn comp gaat het niet

Dit geeft de Diagnostic Test aan:

Checking LAN Connection
Testing Ethernet LAN connection : PASS HELP

Checking ADSL Connection
Testing ADSL Synchronization : PASS HELP

Checking Circuit 0 for Network Connection
Test ATM OAM Segment Loop Back : PASS HELP
Test ATM OAM End-to-End Loop Back : PASS HELP
Test Ethernet connect to ATM : PASS HELP
Test PPP Layer connection : PASS HELP
Test IP connect to PPP : FAIL HELP

Mijn IP is:
62.59.162.***
als ik dan een LOOKUP doe met mijn andere ISP dan krijg ik dit:
[Starting LookUp on 62.59.162.*** at 23-11-2002 18:49:36]
Official Name :ppp***-162-59-62.rtm.24hoursnet.nl
IP Address :62.59.162.***
(DNS Completed)

Volgens mij krijg ik een fout IP toegewezen

Bij zonnet helpdesk zeiden ze dat ik KPN moest bellen maar die wisten het ook niet

Weten jullie misschien wat er fout is of wat ik moet doen ??

Alvast bedank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als het goed is heb je van Zonnet een static ip gekregen, deze staat in 1 van de brieven. Iedereen die kpn-adsl heeft krijgt een vast ip.
Mocht je hem niet in 1 van je brieven vinden, dan weet de Zonnet helpdesk het zeker wel.

Het is mogelijk dat de dns server van zonnet niet correct jou ip weggeeft en dat verklaart ook wel die laatste error in je log.
Misschien is het mogelijk dat je deze instelt op de router om deze fout te voorkomen.

Verder wil ik je een compliment geven over je eerste topic op got.
Je geeft voldoende informatie en geeft duidelijk aan wat je al gedaan heb.
Ga zo door. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedank :)

Ik heb van zonnet geen brief gekregen over een IP.
Ik wel een E-mail gekregen over het inloggen maar daar staat niks over een IP.

Op de site van zonnet staat gewoon dat je een vast IP krijg toegewezen door DHCP

maar ik ga nog maar eens de helpdesk bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 12:35:
Bedank :)

Ik heb van zonnet geen brief gekregen over een IP.
Ik wel een E-mail gekregen over het inloggen maar daar staat niks over een IP.

Op de site van zonnet staat gewoon dat je een vast IP krijg toegewezen door DHCP

maar ik ga nog maar eens de helpdesk bellen
Wat ik me net ook zit te bedenken, wat je zou kunnen proberen is een volledige reset van je router. Meestal zit er achterop wel een knopje wat je een bepaalde tijd vast moet houden, zodat hij naar de fabrieks instellingen springt. Het kan ook nog dat dit ergens in de configuratie te doen is.

Mocht dit niet werken, dan is het enigste wat ik kan bedenken dat het probleem bij zonnet ligt. Een ip-adres wordt als het goed is op basis van mac-adres weg gegeven, dus als jij een fout ip heb dan kan het niet anders eigenlijk dan dat de fout bij Zonnet ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
[Airwolf] schreef op 24 November 2002 @ 13:54:
[...]
Mocht dit niet werken, dan is het enigste wat ik kan bedenken dat het probleem bij zonnet ligt. Een ip-adres wordt als het goed is op basis van mac-adres weg gegeven, dus als jij een fout ip heb dan kan het niet anders eigenlijk dan dat de fout bij Zonnet ligt. :)
ik weet niet maar bij xs4all heb ik een adsl-aansluiting en daar heb ik nog nooit een mac-adres hoeven opgeven en toch krijg ik ook gewoon een vast ip-adres. Ik denk dat ze dat dus ook kunnen bepalen aan de hand van de username ofzo.

En als je de pc direct verbindt met je modem en dan verbinding maakt buiten die router, werkt het dan ook niet? En welke foutmelding krijg je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reset heb ik al geprobeerd maar dat werkt ook niet,
Ik ben al naar de beuren geweest en daar geprobeerd met mijn account
maar dat werkt ook niet dus het ligt bij zonnet

Ik kreeg een uurtje geleden een mail van iemand die bij de helpdesk van zonnet werkte en die dit had gelezen
Hij is me nu aan het helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen foutmeldingen
Ik kan gewoon inloggen maar niet surfen ofzo

Het IP adres klopt gewoon niet denk ik

Mijn IP is:
62.59.162.***
als ik dan een LOOKUP doe met mijn andere ISP dan krijg ik dit:
[Starting LookUp on 62.59.162.*** at 23-11-2002 18:49:36]
Official Name :ppp***-162-59-62.rtm.24hoursnet.nl

Die hostname bij dat IP adres is toch niet van zonnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
larsemenneke schreef op 24 november 2002 @ 14:17:
[...]

ik weet niet maar bij xs4all heb ik een adsl-aansluiting en daar heb ik nog nooit een mac-adres hoeven opgeven en toch krijg ik ook gewoon een vast ip-adres. Ik denk dat ze dat dus ook kunnen bepalen aan de hand van de username ofzo.
Zoek even bij google naar Osi-model (als die bij jou werkt), dit is namelijk een beetje onzin wat je nu zegt. :P

Aan de hand van het osi model werken alle netwerk (en dus ook internet) verbindingen.

Het osi-model bestaat uit 7 lagen.
De 1e is de fysieke laag, dit wil zeggen de connector de kabel etc.
De 2e is de Data link laag. Elke actieve netwerk hardware heeft een mac-adres, dat staat ook hierin. Hoe het technisch allemaal in zijn werk gaat weet ik niet precies.

Bij de 3e en 4e komen we bij de netwerk en transport laag, hier wordt pas het ip adres bepaalt. Het ip-adres wordt dus niet op basis van username/pass uitgegeven, want dat komt pas bij de applicatie laag (7e laag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
[Airwolf] schreef op 24 November 2002 @ 14:42:
[...]
Het osi-model bestaat uit 7 lagen.
De 1e is de fysieke laag, dit wil zeggen de connector de kabel etc.
De 2e is de Data link laag. Elke actieve netwerk hardware heeft een mac-adres, dat staat ook hierin. Hoe het technisch allemaal in zijn werk gaat weet ik niet precies.

Bij de 3e en 4e komen we bij de netwerk en transport laag, hier wordt pas het ip adres bepaalt. Het ip-adres wordt dus niet op basis van username/pass uitgegeven, want dat komt pas bij de applicatie laag (7e laag).
ik heb het even geprobeerd maar als ik via een andere netwerkkaart inlog dan krijg ik toch ook direct hetzelfde ip toegewezen van xs4all omdat ik een vast-ip heb. Maar met een andere netwerkkaart krijg ik dus ook een ander mac-adres maar toch krijg ik hetzelfde ip. Het zal wel bepaald worden door de centrale van KPN wel adres je hebt en daar zal dan wel het ip aan gekoppeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
larsemenneke schreef op 24 november 2002 @ 14:52:
[...]

ik heb het even geprobeerd maar als ik via een andere netwerkkaart inlog dan krijg ik toch ook direct hetzelfde ip toegewezen van xs4all omdat ik een vast-ip heb. Maar met een andere netwerkkaart krijg ik dus ook een ander mac-adres maar toch krijg ik hetzelfde ip. Het zal wel bepaald worden door de centrale van KPN wel adres je hebt en daar zal dan wel het ip aan gekoppeld worden.
In mijn uitleg zag je staan alle actieve netwerk apparatuur(dit houd in routers, modems netwerkkaarten etc.), dit houd dus in ook je adsl modem. :)
Deze heeft namelijk ook een mac-adres dus.

En bij adsl gaat het hierom, aangezien de modem zelf de pppoa verbinding tot stand brengt.

[ Voor 4% gewijzigd door Attilla op 24-11-2002 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjah ik zou gewoon blijven bellen naar zonnet totdat je ze zó erg irriteerd dat ze er vanzelf werk van maken :D (hopelijk kost de helpdesk nix :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hehe

Ik hoorde van andere dat ik nog een brief van zonnet moet krijgen over het IP adres enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat was het nu? Want ik heb precies hetzelfde probleem. Vandag modem binnen gehad, hij connect wel met de isp maar daarna wil hij geen enkele pagina inladen.

Alle helpdesks van zowel kpn als zonnet zijn op het moment "erg druk" dus wordt ik maar meteen verbroken.

Damn :(
Pagina: 1