Audio kwaliteit DVD spelers

Pagina: 1
Acties:

• Lex_van_H
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Lex_van_H

Moet ik nu wat bedenken?

Topicstarter
Ik dacht mijn bijna 15 jaar oude TEAC CD speler maar eens te vervangen door een DVD speler. Kan ik mooi ook DVDs bekijken op mijn niks-bijzonders TV. Dat hij ook nog eens audio van CD-RWs kan spelen is ook fijn meegenomen.
Nou heb ik mijn oude CD speler aan een best aardige stereo set hangen, dus wil ik ook goede audio kwaliteit. DVD is meer een leuke bijkomstigheid, niks DTS, dolby, whatever nodig.
Ik dacht daarom een goedkope Mustek of CAT bij de Mediamarkt aan te schaffen.
Maar een verkoper daar beweerde dat je nou net voor goede CD audio een duurdere speler moet hebben. Nou geloof ik zulke jongens niet zo gauw, maar dit zou best eens waar kunnen zijn :?

Weet iemand hier meer van?

Weet nog steeds niks.....

Verwijderd

als je hem digitaal aansluit dan maakt het geen hol uit anders kunnen de converters analoog digtaal wel eens van iets middere kwaliteid wezen. maar of je dat verschil hoord???

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 12:30
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 18:32:
als je hem digitaal aansluit dan maakt het geen hol uit anders kunnen de converters analoog digtaal wel eens van iets middere kwaliteid wezen. maar of je dat verschil hoord???
Jah duh tuurlijk hoor je het verschil tussen een rotte a/d converter en een goede, vergelijk het verschil maar eens met een oude geluidskaart en een nieuwe die ook allebei volgefrot zijn met a/d converters.
Maar verder weet ik niet zo hoe goed het geluid is van dvd-spelers

[ Voor 7% gewijzigd door Scorpion1984 op 23-11-2002 18:44 ]

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Volgens mij is audio cd kwaliteit op dvd spelers best behoorlijk goed. Een stuk beter dan een aantal jaren terug. Voor echt goede audio cd op een dvd speler moet je toch een goede kwaliteit pakken en voldoen standaard dvd spelers niet, maar het is allemaal maar wat je zelf wilt en wat je verder aan apparatuur hebt.