Toon posts:

[Win2k]Alleen kopieren van bestanden over netwerk toestaan.*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een netwerk thuis wil ik dat bestanden van mijn hdd alleen kunnen worden gekopieerd, niet worden verwijderd.

Hoe stel ik dit in? Mijn eigen gedachte was uitzetten van volledig beheer en wijzigen, en lezen aanzetten. Hierbij kan ik echter niet kopieren. Als ik wijzigen aan zet, kan ik niets meer (niet kopieren oid).

Hoe moet dit wel worden ingesteld?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Onder welk OS?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Dos/XP/3.11/95? Zo moeilijk is dit echt niet. Read / Write onder 9x en ME en onder XP/2000 is dit met NTFS een peulenschil.

Verwijderd

denk niet dat dat mogelijk is.... wil je dat die andere gebruiker bij jou thuis toegang heeft tot alle mappen ?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Als je onder XP degene alleen lees toegang geeft dan moet hij ook kunnen kopieren.
Onder 98 moet je de map delen als alleen-lezen, en dan moet het ook werken.

Juist

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry, het OS is windows 2000 prof.

Het is een thuisnetwerk. Alle combinaties die staan onder rmk hdd -> delen heb ik nu volgens mij gehad.

Verwijderd

ik zou gewoon 1 map toewijzen waarin de andere gebruikers mogen doen wat ze willen, en gewoon een backup van die bestanden in een andere map plaatsen.

En alle overige mappen blokeren

Verwijderd

Gewoon de bestanden read-only maken?

Verwijderd

Topicstarter
Die mogelijkheid heb ik zelf ook overwogen, maar aangezien ik al mijn films & muziek voor de andere gebruikers thuis ter beschikking wil stellen, word dit een beetje lastig, omdat ik dan die hoeveelheid data 2x op schijf moet zetten.

(hmmm...wel erg lange zin)

read-only ga ik nu even proberen

geeft geen verbetering; geeft wel melding over read-only, maar kopieren en knippen lukt nog steeds

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 19:15 ]

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Heb hier net ff getest met XP en als ik onder machtigingen alle optie's uitzet, behalve lezen toegestaan.
Nu kan een andere pc in het netwerk het bestand alleen openen en kopieren. Knippen wil gedeeltelijk, dwz het kopier gedeelte lukt, maar het bestand verwijderen op de host lukt niet, dus knippen wordt eigenlijk gewoon kopieren. Bestandsnamen wijzigen wil ook niet, dus volgens mij moet het bij jou ook gewoon zo werken.

Juist

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd, hier bij win2000 werkt het niet.

De keuzes die ik heb zijn: "volledig beheer" / "wijzigen" / "lezen". Voor elk van deze opties is er een keuze Toestaan en Weigeren. Ook kan ik bij "volledig beheer" ervoor kiezen niets aan te vinken.

Waar deze machtigen van toepassing op zijn: "Iedereen".

* Als ik kies leeg vakje / weigeren / toestaan -> geen kopieer of knip mogelijkheden
* Als ik kies weigeren / weigeren / toestaan -> kan niet; bij volledig beheer weigeren, gaat lezen ook op weigeren
* Als ik kies leeg vakje / toestaan / toestaan -> kan ik kopieren en knippen

Hiermee kan ik het dus niet instellen.

Verwijderd

Welke win2k versie hebben we het hier eigenlijk over?

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Ik had alleen bij lezen het vakje gezet op toestaan, en toen ging bij de rest het vinkje weg.

Juist

Verwijderd

Topicstarter
Hee, dat is idd de oplossing. Naast een vakje aanchecken kun je hem ook handmatig "uit" zetten. Toen ik alles uit zette, en "lezen" op Toestaan werkte het zoals ik wilde/bedoelde.

Hezik, het ging over de win2000 proffesional uitvoering.

Heel erg bedankt voor de hulp iedereen :)
Pagina: 1