[WIN98] Hoe login vermijden en echo uitzetten

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb net weer is een keer Win 98 geinstalleerd, werk zelf verder alleen met NT versies. En da 2k en XP :P en nu doet deze 2 dingen die ik nooit heb veranderd en die ik nu graag wil veranderen:

1. Tijdens het opstarten laat hij 2 keer een zwart scherm zien met allerlij informatie. Ik weet dat het mogelijk is dit uit te zetten door in een bepaald bestand echo off neer te zetten geloof i. Maar ik welk bestand is dat.

2. Als ik hem in een netwerk zet moet hij automatisch inloggen altijd met 1 en dezelfde username. Dit is ook ergens in te stellen. Maar waar dat weet ik niet. Overigens wil ik niet met verschillende users gaan werken.

Misschien weet iemand zo waar deze staan. Heb btw de search gebruikt maar kreeg van GoT geen info zelfs als ik zoek op Windows kreeg ik maar 1 reply dus ik dnek dat er iest fout is. En de omega search doet het ook niet erg flexs. Verder alltheweb en google bekeken maar weet eigenlijk niet op welke trefwoorden ik voor deze 2 problemen moet zoeken.

Verwijderd

1. In de autoexec.bat @echo off toevoegen. Bovenin natuurlijk.

2. Kun je het best TweakUI voor downloaden. Makkelijker dan in het registry rotten én je kunt met dat MS tooltje nog veel meer leuke dingen doen.

http://download.microsoft...0/WinMe/EN-US/Tweakui.exe

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 18:19 ]

• BSeB
Moet ik dan

echo off

invoegen of :?

@echo off

want bij beide blijft hij de 2 schermen geven. En evder is er een handleidingf van dat tweakui, waarin staat hoe het werkt en wat ik emree moet doen. Op MS kan ik iig niks vinden. Kent hij het woord tweak niet eens |:(

Verwijderd

echo off betekent dat hij vanaf dat moment geen batch opdrachen meer laat zien.
een apenstaartje voor een regeltje betekent hetzelfde, maar dan slechts voor 1 regel
de combinatie betekent dus dat hij niets laat zien, ook het echo off zelf niet.
let op, als een bepaalde opdracht feedback geeft (bijvoorbeeld de tabel die de poorten van je geluidskaardriver laat zien) wordt dat door echo off niet tegengehouden.

ms biedt geen support voor tweak ui, maar als je iets niet snapt zou ik het op dit forum eens vragen.

Verwijderd

'@echo off' bovenaan in de autoexec dus.

Voor het inlogprobleem moet je bij je netwerk ipv 'Client voor Microsoft netwerken' , 'windowsaanmelding' kiezen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 18:52 ]

• BSeB
k heb idd Windows Aanmelding gekozen maar moet nu dus nog steeds mijn wachtwoord invoeren.

Second Ik heb idd @ECHO OFF erboven maar hij laat idd nog steeds die declaraties van mijn geluidskaart zien. Is daar dus niks aan te doen als ik het goed begrijp.?

Verwijderd

Er zijn twee verschillende varianten met dat wachtwoord, de netwerkvariant en de windowsvariant. Als je windowsaanmelding kiest krijg je de windowswachtwoord-vraag. Als je daar een keer niets invult en OK drukt moet ie als het goed is voorgoed verdwijnen.

Er staat me wel iets van bij dat er een bug mee was, maar dat kan ook met win95 geweest zijn. Ik heb 98 SE trouwens.

• BSeB
Kan geen bug meer in zitten want hij is helemaal up to date. Maar ik heb nu bij instelling van veiligheid het zo gezet dat iedereen hetzelfde aanmelding gebruikt. Verder had ik 1 gebruiker. en daarbij komt ook nog dat ik windows aanmelind heb geselecteerd.

• BSeB
OK, thnx het is allemaal gelukt, alleen de declaraties krijg ik niet weg, maar ben allang blij dat hij nu dat wachtwoord enzo invult door middel van TweakUI. Wel jammer dat Win98SE daar nooit een update voor heeft gekregen net zoals het systeem van winsk heeft (ps dit had dat systeem als standaard).
Pagina: 1