De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
je hebt dus voor elke pc een ip adres.
en omdat je voor elke pc een ip adres hebt, kan ook nooit de data die jij aanvraagt bij je buurman aankomen.
sorry dat ik het zeg, maar die vraag is wel heel basic
[ Voor 7% gewijzigd door job op 23-11-2002 17:57 ]
Neem een switch . dan is je full duplex verhaal ook weer opgelost.
Een switch zorgt er tevens voor dat die data die bestemd is voor je buurman niet meer bij jou aankomt
Niet dat het veel uitmaakt want een kabel verbinding is meestal relatief traag en dat je dus weing merkt van full of half duplex
En stel je kabel zelf werkt half duplex .. dat gaan ze echt niet verandren hoor
als je met je buurman direct wil communiceren zul je waarchijnlijk wel eenstatic route moeten leggen. omdat ik al regematig "zie" dat de ip adressen die de 2 pc's krijgen niet in hetzelfde subnet liggen
succes . gaat wel werken hoor
[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 23-11-2002 18:02 ]
geloof ik graag, maar ik heb dus zelf absoluut geen ervaring met netwerken o.i.d.
en het is wel een beetje internet delen; omdat het via een modem gaat
verder noem jij het een basic vraag, maar zeg je wel iets andersdan fish; volgens hem komt de data van mijn buurman wel bij mij aan; volgens jou niet..... jullie bedoelen het waarschijnlijk allebei net iets anders maar toch
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Hej damster, misschien heel basic voor jou (en voor mij ookdamster schreef op 23 november 2002 @ 17:56:
sorry dat ik het zeg, maar die vraag is wel heel basic
Anders had ie het niet gevraagd
(misschien dat ie 't daarom niet kon vinden omdat 't zo basic is
Er zijn dus twee netwerken, het internet en jouw thuis netwerk. De compuetrs in het thuisnetwerk krijgen standaard een IP adres als 192.168.0.x jouw computer is verbonden met zowel het thuisnetwerk en internet, beide verbindingen hebben een afzonderlijk IP adres.
Je buurman heeft hier totaal niets mee te maken (tenzij hij in jouw thuisnetwerk zit maar dat bedoelde je toch niet?.
Je hebt een 100 mbit netwerk, als het full duplex is wordt het 200 mbit... hoe snel is jouw internet?
[ Voor 6% gewijzigd door Johnny op 23-11-2002 18:09 ]
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
het zit anders in elkaar:Johnny64 schreef op 23 November 2002 @ 18:07:
Stel: Internet komt binnen op jouw PC, je hebt een netwerkkaart die is verbonden met de hub, daaraan zitten weer ander computers.
Er zijn dus twee netwerken, het internet en jouw thuis netwerk. De compuetrs in het thuisnetwerk krijgen standaard een IP adres als 192.168.0.x jouw computer is verbonden met zowel het thuisnetwerk en internet, beide verbindingen hebben een afzonderlijk IP adres.
Je buurman heeft hier totaal niets mee te maken (tenzij hij in jouw thuisnetwerk zit maar dat bedoelde je toch niet?.
Je hebt een 100 mbit netwerk, als het full duplex is wordt het 200 mbit... hoe snel is jouw internet?
[internet (campus@maastrict)] -> [modem] -> [hub] -> [pc1]+[pc2]+[pc3]+[pc4]
De pc krijgen hun ip adres via dhcp ..... wordt dus niet door gebruiker ingesteldJohnny64 schreef op 23 november 2002 @ 18:07:
------------knip ------------
Er zijn dus twee netwerken, het internet en jouw thuis netwerk. De compuetrs in het thuisnetwerk krijgen standaard een IP adres als 192.168.0.x jouw computer is
verbonden met zowel het thuisnetwerk en internet, beide verbindingen hebben een afzonderlijk IP adres.
een 2e ip instelle lukts dus waarchijnlijk niet met dhcp aan (stonk ik eerst ook in)
verder heb je dan toch minstens NT of XP om een 2e ip adres in te stellen op een netwerkkaart nodig, dit is niet gedefineert
als hij op een hub zit wel dus (sniffen)Je buurman heeft hier totaal niets mee te maken (tenzij hij in jouw thuisnetwerk zit maar dat bedoelde je toch niet?.
Onder welke steen kom jij vandaan ?Je hebt een 100 mbit netwerk, als het full duplex is wordt het 200 mbit... hoe snel is jouw internet?
Als ik een switch koop zorg jij dan dan mijn netwerk 200Mb kan downloaden ?
[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 23-11-2002 18:24 ]
de data komt wel aan bij de ander, maar er wordt niets mee gedaan. dus niet dat je zomaar de internet pagina op je pagina krijgt die je buurman/huisgenoot opvraagt.
je buurman zou idd via bepaalde tools (sniffers) kunnen kijken wat jij op het internet doet.
klopt misschien voor een ander niet. maar op got wordt wel een beetje verwacht dat de gebruikers wel een beetje (voor)kennis hebben.webmail schreef op 23 November 2002 @ 18:07:
Hej damster, misschien heel basic voor jou (en voor mij ook), maar niet basic voor pietje puk
sorry dat ik zo reageerde, ben een beetje chagerijnig. en ik kom vandaag de ene basic vraag na de ander tegen. werd er een beetje kriegel van. en dan reageer het soms op iemand af. mijn excuses
ik hoop dat je het nu een beetje begrijpt door alle info van mij en anderen.
ja heb je gelijk in, maar als ik het over internet delen heb dan heb ik over het geval dat je 1 ip hebt, die je deelt via een router.pietje63 schreef op 23 November 2002 @ 18:04:
en het is wel een beetje internet delen; omdat het via een modem gaat
maar zoals ik zei ik ben een beetje chaggie, als je me vaker tegen komt, niet te veel van me gezeur aantrekken, bedoel het niet zo kwaad
ohja, nog het full-duplex half-duplex verhaal
full-duplex betekend dat je bij een 100Mbit switch, tegelijkertijd met 100Mbit kan uploaden en kan downloaden. bij half-duplex 100Mbit hub, kan je dus tegelijkertijd met 50Mbit downloaden en uploaden.
voor internet is half duplex natuurlijk ruim genoeg. met internet haal je nooit 50Mbit. je zult zelfs wel met een 10 Mbit hub genoeg hebben.
[ Voor 81% gewijzigd door job op 23-11-2002 18:57 ]
gelukkig maar; want zo had ik ook gerekend; maximale download is iets van 600 kB/s =ongeveer 4.8 megabit; dus dat moet lukken dacht ik