Toon posts:

Videobanden op cd-rom

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, mijn moeder wil alle videoopnames die wij gemaakt hebben met onze videocamera. (ze staan nu allemaal op videoband, ja was nog niet digitaal toen :p )

Mijn vraag:
Hoe kan ik deze overzetten op de computer. Wat zijn de kosten? En welk stukje software zou hier ideaal voor zijn. Hieronder wat ik denk nodig te hebben.
VideoRecorder 100 euro
VideoInkaart?
Software, mogelijk van internet af te downen.

In welk formaat kan ik het beste opnemen .avi of .mpeg

BTW.
In de search kon ik nix vinden. En als dit topic onder de verkeerde categorie staat moet ie maar naar. Audio Video en HiFi

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06
Als je videocamera een audiovideo-uitgang heeft kan je de camerabandjes gelijk afspelen naar je capturekaart, met een video authoring programma kan je dan opnemen. Meestal gaat dat standaard naar AVI (soort rauwe video), dan kan je later comprimeren naar bijv. Div X zodattie op 650MB cds past.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Verwijderd

Topicstarter
ik zal even een kijkje nemen, hij is behoorlijk ondigitaal op zich ongeveer 10 jaar oud...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
VB --> AVH idd, maar omdat ditzelfde al vaak is langsgekomen gaat dit topic ook dicht. Even de search gebruiken dus :)

Dit topic is gesloten.