Toon posts:

utp kabel kapot??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een netwerk tussen laptop en pc, dit werkte perfect tot gisteren, ik kan wel nog via de gewone pc data halen van de laptop, maar als ik op de laptop werk en ik wil data van de hd van de gewone pc halen komt er altijd een foutmelding... ik heb de utpkabel eens gecontroleerd met een multimeter en wat blijkt, op de ene connector is er 1 draad die verbinding geeft met 2 draden van de andere connector... normaal gezien (volgens schema's op inet --> http://www.beginnersweb.nl/cursus/pics/tabel_2.gif ) is dit zo tich niet???
ik denk dus dat er een draadje binnenin gebroken is en contact geeft met een ander draadje, kan dit? het probleem is nu, die kabel is nog maar 3 weken oud en heeft hier altijd op dezelfde plaats gelegen... en om da kapot te krijgen moet ge daar toch al serieus aan wringen en plooien (wa bij mijn weten ier nie gebeurd is)...
zouden ze zo ne kabel terugnemen? heb da gekocht in de fnac... want na 3 weken gebruik kapot vind ik wel vree rap zene

Verwijderd

gebruik je wel een crosscable? en zo duur is een nieuw kabeltje nou ook weer niet :)

Verwijderd

Topicstarter
ja, want het netwerk heeft 3 weken gewerkt...
en dat is een kabel van 15meter, heb ik €18.50 voor betaald daarom dat ik m zou willen inwisselen voor nieuwe...
weet het dat 18.50 te duur is, maar was de dichtsbijzijnde winkel :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 17:52 ]

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Weet je zeker dat je goed gemeten hebt, anders proberen om een stukje van de uiteindes af te knippen en er opnieuw een connector aan te plaatsen. Anders -> vervangen

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Dus als ik het begrijp, zijn aan 1 kant 2 draden verbonden met 1 draad aan de andere kant?
Nou, dan heb je een kortsluiting erin. Misschien niet goed gestript (die aders zijn heel gevoelig). Dus.. ik zou zeggen, maak ff een nieuwe plug eraan, en zorg dat nix van de aders bloot komt te liggen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

... niks :)

[ Voor 82% gewijzigd door Fish op 23-11-2002 18:37 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
RooT schreef op 23 November 2002 @ 18:18:
Dus als ik het begrijp, zijn aan 1 kant 2 draden verbonden met 1 draad aan de andere kant?
Nou, dan heb je een kortsluiting erin. Misschien niet goed gestript (die aders zijn heel gevoelig). Dus.. ik zou zeggen, maak ff een nieuwe plug eraan, en zorg dat nix van de aders bloot komt te liggen.
ik heb die kabel zo gekocht, zo een van sitecom... en die heeft 3 weken goed gewerkt tot gisteren... da is het freaky deraan... die kabel ligt al 3 weken op zijn zelfde plaats... en opeens is daar een draadje kapot/kortgesloten en daar zelf een plug op te steken zou ik nie direct weten hoe er aan te beginnen :)

• activeX1
  • Nu online
Er zijn verschillende how-to's te vinden over hoe je een connector moet plaatsen aan een UTP -kabel, gebruik google. Huur een tang (of koop er een, 10Euro bij www.goris.nl) en zet er nieuwe connectors op, als nog steeds probleem -> kabel verwisselen.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
simsi000 schreef op 24 november 2002 @ 12:37:
Er zijn verschillende how-to's te vinden over hoe je een connector moet plaatsen aan een UTP -kabel, gebruik google. Huur een tang (of koop er een, 10Euro bij www.goris.nl) en zet er nieuwe connectors op, als nog steeds probleem -> kabel verwisselen.
Erm, ik zou er gewoon mee teruggaan hoor!
Als je een nieuwe kunt krijgen, gelijk doen!
Want wie zegt dat die breuk bij een connector zit?
Die breuk kan net zo goed in het midden van de kabel zitten hoor!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• activeX1
  • Nu online
j_iscool schreef op 24 november 2002 @ 13:00:
[...]

Erm, ik zou er gewoon mee teruggaan hoor!
Als je een nieuwe kunt krijgen, gelijk doen!
Want wie zegt dat die breuk bij een connector zit?
Die breuk kan net zo goed in het midden van de kabel zitten hoor!
Hij zei dat hij geen zin heeft om terug te gaan. Er is een kans dat de breuk bij de connectors zit, is 10 minuten werk om een nieuwe connector op de kabel te zetten, en scheelt een hoop werk als je een nieuwe kabel moet gaan trekken door 3 vloeren en 6 muren. :)
Pagina: 1