Toon posts:

Thermaltake cooling ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Thermaltake Volcano 7 A1124 29€
Thermaltake Volcano 7+ 37€
Thermaltake Volcano 9, met CoolMod. 39€

Kan iemand me helpen met de keuze welke ik het beste zou nemen, ze liggen toch allemaal rond dezelfde prijs, of weet je een betere koeler, zalman ofzo, die ook rond deze prijs ligt, want mijn athlon TB1333@1400 draait op 61° , dit is toch redelijk veel vindt ik voor zo een kleine OC. Op hoeveel draait jouw athlon TB indien je er een hebt , rond evenveel mhz?

• inimoek_XP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-01-2022

inimoek_XP

Sambal erbij?

ik heb een vulcano 7+
hij koeld echt retegoed!!
temps nu
@low noise en idle 43c / stressed 47c

AMD athlon XP (AGOIA) 2000+ @ 2200+ 1781 mhz (12.5 x 142 2.5-3-5-3 1T Command) | Thermaltake Vulcano 7+| MSI KT3-Ultra | 512 MB DDR pc2700 cl 2.5 samsung/twinmos | Leadtek 250TDle MyVivo Geforce 4 4200 ti @300/544 128 DDR (3D mark 11111) | 20 gig maxtor |

Verwijderd

de 7+ koelt het beste van de 3 genoemde koelers. Btw, de tb1400 is een van de heetste processors ooit.

Verwijderd

maar die 7+ maakt ook het meeste lawaai ;)

bij die volcano9 kan je aantal RPM instellen(en bij de 7+ heb je maar 3 standen)
en de 9 zit met meerdere klemmetjes aan de socket vast

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 17:54 ]

Verwijderd

Mijn TB1333@1333 blijft met de Whisperrock 3 rond de 51 graden stressed...

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:19

SilencerNL

No remorse

LOL :) Ik heb de Volcano 7+ pas geleden nog gekocht voor €19,- bij MyCom... Ze verkopen ze daar alleen niet meer :(

Maarre die 7+ is inderdaad een Super cooler...

ik doe (low noise): 37 graden idle / 42 graden stressed

Don't dream your life, live your dreams!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-02 20:13

Chop2000

Vroem

/me Chop2000 heeft er ook 1 voor 19 euro's bij mycom gekocht :)

niks

Verwijderd

Ik heb vandaag bij comptechworld op de HCC ook een Volcano 7+ gekocht (voor 32€ weliswaar) en hij koelt ERG goed, zo had ik bijvoorbeeld in de bios (zo goed als idle dus) 22/23 graden proc temp. (met silent mode)
Het probleem is het lawaai. Je wilt deze koeler echt niet hoger dan "silent mode" zetten. Op silent is'ie aardig rustig. Op medium zou nog NET kunnen, maar high is echt belachelijk, dat ding KRIJST je oren van je kop...Damn wat een lawaai is dat....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 17:53:

bij die volcano9 kan je aantal RPM instellen(en bij de 7+ heb je maar 3 standen)
ik heb nochtans gelezen dat buiten de hele eerste 7+'ers, de daarop volgende ook een 3 kanten aansluiting hadden, nu ja zal het zelf wel snel uitvinden kan iedere dag binnenkomen!!!!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 19:55:
Ik heb vandaag bij comptechworld op de HCC ook een Volcano 7+ gekocht (voor 32€ weliswaar) en hij koelt ERG goed, zo had ik bijvoorbeeld in de bios (zo goed als idle dus) 22/23 graden proc temp. (met silent mode)
Het probleem is het lawaai. Je wilt deze koeler echt niet hoger dan "silent mode" zetten. Op silent is'ie aardig rustig. Op medium zou nog NET kunnen, maar high is echt belachelijk, dat ding KRIJST je oren van je kop...Damn wat een lawaai is dat....
Ik wilde hem vandaag ook kopen :)

Ik heb het alleen neit gedaan omdat ik het koelblok veelste groot vond. Ik heb gehoord van mensen dat het de core kapot maakt en dat het ook je mobo kan mollen
Wat is hier van waar???

Verwijderd

Topicstarter
als je dan gewoon zo een copper spacer ertussen zet.

Verwijderd

7+ is imho gewoon safe hoor :/ hij zit met 3 klemmetjes aan beiden kanten van de socket vast, en ik heb zat lan's bezocht afgelopen tijd zonder prob's...

het is een redelijk zwaar blok ofcourse, maar er zijn nogwel zwaardere, en de kans dat ie je core/mobo/socket molt is echt 0.0 tenzij je zelf echt onwijs lomp bezig bent :X

hij cooled verder goed en is idd in zn hogere standen niet stil, maar dat boeit mij niks :P

Verwijderd

P4 cores breken niet. ;)

• Steve
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 17:53:

3 standen is toch goed.. Op de 1e en 2e stand vind ik 'm best stil.

En als je echt superstil wilt moet je niet voor Thermaltake gaan :)

• Twistedmark
  • Laatst online: 18-02 21:32
en daarmee wil je zeggen??

Verwijderd

was een beetje loze reactie op dit:
Ik heb het alleen neit gedaan omdat ik het koelblok veelste groot vond. Ik heb gehoord van mensen dat het de core kapot maakt en dat het ook je mobo kan mollen
Wat is hier van waar???
Zorrie :P
Magoed ik wilde dus zeggen als'ie te groot was zou'ie niet op de markt komen als Socket A & socket 478 koeler.

Verwijderd

sjah volcano 7+... ik vind hem niet echt fantastisch ofzo, ik heb hem op mn 2100+ niet overgeclocked op low noise en dan wordt ie nog 55 graden. Oke asus utility dus ja kan er wel 5 graden aftrekken maar dan vind ik het nog geen prestatie... Heb zelfs 2 casefans erbij maarja en stil vind ik hem al helemaal niet, zelfs op low noise en al mijn casefans uit vind ik dat ding nog steeds te lawaaierig.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 21:14 ]

• E-jey
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 20:53:
als je dan gewoon zo een copper spacer ertussen zet.
copper..wat!??? :P

• Steve
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Een plaatje dat je op je CPU zet, zodat de heatsink er stabieler op staat.. Voorkomt beschadigingen en zorgt voor een beter contact tussen HS en CPU.

Kan je ook vinden door ff op google te zoeken :)

Verwijderd

Ik zou voor de Vulcano 7+ gaan.. al is die bij mij idle 56 graden ofzo :/ OORZAAK Thunderbirth 1400 mhz :/ en ik snap echt niet hoe mensen een TB 1400 op bv in de 40 graden krijgen met een Vulcano 7+... zal wel een mislukte TB 1400 zijn dan die ik heb :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 02:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 17:53:
Dat ligt er dus maar aan in welke stand je hem hebt staan. In de langzaamste stand istie onhoorbaar invergelijking met de 7. En ik kan het weten, want ik heb ze hier allebei naast elkaar staan draaien. :)
Maar ik heb nog een Zalman besteld (er draait hier een CNPS6000Cu geruisloos zijn rondjes op weer een andere computer). Ik hoop dat die gauw aankomt, dan ben ik ook meteen van die hoofdpijn af :+.

• IceCast
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04-2023

IceCast

Summer Sux

Neem geen thermaltake maar zalman chill relax mooi design en je kan slapen terwijl je pc aanstaat ;)

[Athlon Xp 1600+][265mb 2100][Ecs K7S5A][Asus Geforce 4 Ti 4200 128Mb]

Verwijderd

Topicstarter
ja , maar kan ik dan nog wel hoog overclocken, kzou graag toch een meetje meer gaan overclocken dan 70 mhz hé

Verwijderd

'Kheb m'n P4 2.4B nu op 3ghz met 1.70V (MBM5 zegt ~ 1.65) en m'n proc is idle 23C met de volcano 7+ op silent mode...OF dit ding koelt absurd goed OF m'n temp metingen kloppen niet....ik denk (/vrees) het laatste...
Er komt geen HW-monitoring software met m'n mobo, en met MBM5 krijg ik tot nu toe alleen voltages. De CPU temp kan ik nu dus alleen in de bios zien....maar de heatsink is ook gewoon lauw tot koud als ik SuperPi draai....

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik had ook een TTVolcano 7+ bij de MyCom gehaald voor 19 Euro :) Alleen ik hem er met mijn domme kop opzetten op mijn splinternieuwe AXP 1800+ zonder spacer en jahoor. Core gecrushed, dus ik w8 ff totdat ik mijn spacer binnenheb en dan zet ik hem er weer op 8)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• E-jey
  • Niet online
NeoGames.nl schreef op 24 november 2002 @ 10:47:
Ik had ook een TTVolcano 7+ bij de MyCom gehaald voor 19 Euro :) Alleen ik hem er met mijn domme kop opzetten op mijn splinternieuwe AXP 1800+ zonder spacer en jahoor. Core gecrushed, dus ik w8 ff totdat ik mijn spacer binnenheb en dan zet ik hem er weer op 8)
Kan je de vulcano 7+ niet plaatsen zonder spacer?

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 02:43:
Ik zou voor de Vulcano 7+ gaan.. al is die bij mij idle 56 graden ofzo :/ OORZAAK Thunderbirth 1400 mhz :/ en ik snap echt niet hoe mensen een TB 1400 op bv in de 40 graden krijgen met een Vulcano 7+... zal wel een mislukte TB 1400 zijn dan die ik heb :P
Ik snap niet hoe je dat doet met die 6 casefans....
IceCast schreef op 24 november 2002 @ 03:26:
Neem geen thermaltake maar zalman chill relax mooi design en je kan slapen terwijl je pc aanstaat ;)
Ja ik kan lekker ook pitten met mijn pc aan snachts hoor.

En die TT 7+ kwam mooi als beste uit de test bij de hardwareinfo 2. Zorg wel dat je de versie met 3 clipje hebt ipv 1 clipje.

[ Voor 9% gewijzigd door REDFISH op 24-11-2002 23:03 ]

Pagina: 1