Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Philips Velo 640x230 Touchscreen Backlight LCD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Greetz peepz,

Ik heb een aantal jaren een Philips Velo (pocket pc) voor een prikkie op de kop getikt, ik gebruik hem bijna nooit omdat hij aardig wat stroom slurpt. Maar ik zat zo te denken, kan ik het LCD-scherm niet aansluiten op me PC? Voor de temp etc...MP3 ID-tag etc...
Hier volgen een paar specs van het scherm.

The screen is a backlit 16 shade gray scale LCD (640x240, .23 dpi)

Hier volgen wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.the-gadgeteer.com/images/velo8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.the-gadgeteer.com/images/velo-screen2.jpg
Het Velo scherm is het scherm linksboven.

Ik heb de F.A.Q. bekeken maar daar kon ik er niets over vinden.

Laat het me weten,

Sysgod

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Quote uit de FAQ
Ik heb een LCD uit een oude GSM/rekenmachine/Palm/i-mode/ander-cool-apparaat-met-grafisch-LCD gehaald. Hoe sluit ik die aan?

Die kun je niet aansluiten. De controller (als die er al op zit) van die dingen is industrieel gemaakt en afgestemd op het doel. Het is custom-built. Je kunt die gewoon niet aansluiten.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 18:54

SambalBij

We're all MAD here

Wat je wel zou kunnen doen is een Windows CE applicatie schrijven, die erop zetten (apparaat hang je aan een accu welke in de pc wordt opgeladen als die aan staat) en mbv de seriele kabel data laten afbeelden op het scherm.
Ik heb zelf ongeveer hetzelfde plan met een ouwe Compaq C810 handheld...

Je zou dan ook het keyboard kunnen gebruiken om winamp te bedienen bijvoorbeeld...

Enne, SlinkingAnt, dat stukje is natuurlijk een beetje kort door de bocht. Ook het aansluiten van zo'n lcd is mogelijk, alleen de vraag is hoeveel moeite je ervoor wilt doen om het aan de gang te krijgen.

[ Voor 37% gewijzigd door SambalBij op 23-11-2002 17:39 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Operations schreef op 23 november 2002 @ 17:37:
Enne, SlinkingAnt, dat stukje is natuurlijk een beetje kort door de bocht. Ook het aansluiten van zo'n lcd is mogelijk, alleen de vraag is hoeveel moeite je ervoor wilt doen om het aan de gang te krijgen.
Ik wil alleen maar zeggen dat het wel degelijk in de FAQ staat, maar hij heeft (als nieuwe user) waarschijnlijk alleen in de algemene FAQ gekeken!

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB