Toon posts:

Wetenschapsquiz vragen 6 tm 10

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
6. Zijn gebarentalen van doven natuurlijke talen?

A. Nee, gebarentalen zijn kunsttalen, net als computertalen.
B. Ja, want gebarentalen kunnen zonder instructie op zeer jonge leeftijd worden verworven.
C. Nee, er wordt wel gecommuniceerd, maar niet gesproken, en spraak is essentieel voor een natuurlijke taal.

7. Waarom kun je met ruisklanken wel een losse melodie ten gehore te brengen maar kun je ze nauwelijks combineren tot akkoorden?

A. In ruisklanken zitten geen lage tonen.
B. Bij een combinatie van ruisklanken doven allerlei frequenties elkaar uit.
C. Er is dan geen onderscheid meer te maken tussen de verschillende frequenties.

8. Waarom sluiten kikkers hun ogen tijdens de maaltijd?

A. Het genotcentrum in hun hersenen wordt door het voedsel geprikkeld.
B. Ze kunnen zo beter het voedsel van de bek naar de maag persen.
C. Ze vermijden zo dat hun ogen geraakt worden door de uitsteeksels van gevangen insecten.

9. Wat gebeurt er als seksueel normaal functionerende mensen seksfilms bekijken en tegelijk rekensommetjes te horen krijgen?

A. Dan vermindert de genitale opwinding, maar niet de subjectieve opwinding.
B. Dan vermindert de subjectieve opwinding, maar niet de genitale opwinding.
C. Dan vermindert noch de genitale opwinding, noch de subjectieve opwinding.

10. Een duikboot drijft in een afgesloten dok. Men laat de ballasttanks vollopen zodat de duikboot geheel onder water op de bodem komt te liggen. Wat gebeurt er met het waterniveau in het dok?

A. Dat wordt hoger.
B. Dat blijft gelijk.
C. Dat wordt lager.

Verwijderd

10 lijkt me A?

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 23:41
6 B

"Gebarentalen zijn natuurlijke talen en zijn - net als gesproken talen - ontstaan uit de behoefte van mensen om met elkaar te communiceren." Bron

"Taal is in eerste instantie auditief en wordt op een natuurlijke manier verworven. De enige uitzondering is gebarentaal, een visuele taal die toch tot de menselijke natuurlijke talen kan worden gerekend." Bron

[ Voor 39% gewijzigd door MIster X op 23-11-2002 17:36 ]

• Unicron
  • Laatst online: 15-01 21:37
6. Lijkt me wel B, maar ik denk dat je over dit antwoord kan twisten, want was is de definitie van een natuurlijke taal? :)

7. nog geen idee

8. Is B, zie http://tcjk03.leidenuniv.nl/users/anita/htmls/kikker.HTM

9. nog geen idee

10. Is C, want de water verplaatsing van een voorwerp is gelijk aan zijn volume. Het volume van de onderzeeer verandert niet en dus zal ook het waterpeil daardoor niet veranderen. Voor het waterpeil maakt het dus niet uit of de onderzeeer drijft ofdat hij op de bodem ligt. Maar om de onderzeeer te laten zinken wordt er water in de onderzeeer gelaten, hierdoor zakt het waterpeil dus in het dok --> C

• MIster X
Unicron schreef op 23 november 2002 @ 17:51:
6. Lijkt me wel B, maar ik denk dat je over dit antwoord kan twisten, want was is de definitie van een natuurlijke taal? :)
Een taal die 'op een natuurlijke manier wordt verworven'.
"De kikker slikt zijn prooi in een keer door. Als hij slikt, knijpt hij zijn oogjes dicht. Zo duwt hij zijn voedsel omlaag zijn maag in."

• Ercewee
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-01 11:52

Ercewee

a.k.a. K

7 C.

Ruis is een stochastisch process... oftewel je hebt een breed sprectrum waarin alle frequenties vertegenwoordigd zijn. Dus A valt af... lage tonen zijn wel vertegenwoordigd Om een ruisklank te maken word een bepaald gebied gefilterd,

Mits er sprake is van ongecorreleerde ruis zullen de frequenties elkaar niet uitdoven. B valt af. Indien er sprake is van gecorreleerde ruis valt B niet gelijk af, aangezien verschillende frequenties elkaar wel kunnen uitdoven, maar onderstaande redenatie (voor antwoord C) blijft correct.

Een accoord bestaat uit het mengproduct van zuivere tonen. Bij het mengen van ruis ontstaan deze tonen wel... maar er ontstaan ook producten (tonen) die daar weer vlak bij in de buurt zitten... oftewel een akkoord van ruisklanken is zelf weer een ruisklank. Dus C. Er is geen onderscheid mogelijk tussen de verschillende frequenties.

50.110 144.300 432.200 1296.200 2320.200 3400.200 10368.200

• Gaafy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06-2024
Unicron schreef op 23 November 2002 @ 17:51:
10. Is C, want de water verplaatsing van een voorwerp is gelijk aan zijn volume. Het volume van de onderzeeer verandert niet en dus zal ook het waterpeil daardoor niet veranderen. Voor het waterpeil maakt het dus niet uit of de onderzeeer drijft ofdat hij op de bodem ligt. Maar om de onderzeeer te laten zinken wordt er water in de onderzeeer gelaten, hierdoor zakt het waterpeil dus in het dok --> C
Dat lijkt mij niet. Het water waarmee de tanks wordt gevuld komt natuurlijk uit het dok, dus volgens mij is het antwoord B.
Het is dezelfde theorie als een ijsblokje in een glas water, als dat smelt veranderd het niveau ook niet.

• Unicron
Ercewee schreef op 23 november 2002 @ 18:01:
7 C.

Ruis is een stochastisch process... oftewel je hebt een breed sprectrum waarin alle frequenties vertegenwoordigd zijn. Dus A valt af... lage tonen zijn wel vertegenwoordigd Om een ruisklank te maken word een bepaald gebied gefilterd,

Mits er sprake is van ongecorreleerde ruis zullen de frequenties elkaar niet uitdoven. B valt af. Indien er sprake is van gecorreleerde ruis valt B niet gelijk af, aangezien verschillende frequenties elkaar wel kunnen uitdoven, maar onderstaande redenatie (voor antwoord C) blijft correct.

Een accoord bestaat uit het mengproduct van zuivere tonen. Bij het mengen van ruis ontstaan deze tonen wel... maar er ontstaan ook producten (tonen) die daar weer vlak bij in de buurt zitten... oftewel een akkoord van ruisklanken is zelf weer een ruisklank. Dus C. Er is geen onderscheid mogelijk tussen de verschillende frequenties.
Het ziet eruit alsof ik niet de enigste ben die stochastische signaaltheorie heeft gehad. De ruis waar jij over spreekt is witte ruis, misschien bedoelen ze hier wel gekleurde ruis.
Voor de rest klopt jou theorie vrij aardig met wat mij is geleerd op de universiteit, dus ik geloof wel dat het C is

• Ercewee

Ercewee

a.k.a. K

Unicron schreef op 23 November 2002 @ 18:20:
[...]

Het ziet eruit alsof ik niet de enigste ben die stochastische signaaltheorie heeft gehad. De ruis waar jij over spreekt is witte ruis, misschien bedoelen ze hier wel gekleurde ruis.
Voor de rest klopt jou theorie vrij aardig met wat mij is geleerd op de universiteit, dus ik geloof wel dat het C is
Ook voor gekleurde ruis (ik ga ervan uit dat je hiermee ruis met een psd volgens een bepaalde distributie bedoelt?) gaat de redenatie voor antwoord C goed.... Ik kan alleen antwoord A niet gelijk uitsluiten.

edit: als je trouwens een formeel bewijs wil hebben, dan moet ik je die schuldig blijven, die kan ik niet even uit het hoofd reproduceren, dan heb ik toch echt m'n boeken nodig (die ik nu dus niet bij me heb). :)

[ Voor 15% gewijzigd door Ercewee op 23-11-2002 18:35 ]

• xentric
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08-2012
6. A. Nee, gebarentalen zijn kunsttalen, net als computertalen.
Is niet natuurlijk ontwikkeld maar door mensen ontworpen.

7. B. Bij een combinatie van ruisklanken doven allerlei frequenties elkaar uit.
Logisch lijkt me.

8. B. Ze kunnen zo beter het voedsel van de bek naar de maag persen.
Gokje, maar die bescherming tegen pootjes kan ook... toch vind ik deze beter.

9. A. Dan vermindert de genitale opwinding, maar niet de subjectieve opwinding.
Dit is volgens mij netzoiets als rekensommetjes maken wanneer je niet kan piesen als er iemand naar je leuter staat te kijken, dan lukt het opeens wel. Kan het verder niet uitleggen.

10. B. Dat blijft gelijk.
Tja, aangezien het water niet gecomprimeerd wordt in de balasttanks zal de waterverplaatsing van de boot groter worden naarmate hij meer water opneemt en dus dieper komt te liggen. Het peil blijft dus netto gelijk.

Als er een ding groter is dan het heelal, dan is het de menselijke verbeelding...

• Unicron
Ercewee schreef op 23 November 2002 @ 18:32:
[...]

Ook voor gekleurde ruis (ik ga ervan uit dat je hiermee ruis met een psd volgens een bepaalde distributie bedoelt?) gaat de redenatie voor antwoord C goed.... Ik kan alleen antwoord A niet gelijk uitsluiten.
Klopt. voor zover ik weet geldt de theorie die je afleid met betrekking voor witte ruis ook voor gekleurde ruis.

Helaas weet ik niet zoveel van akkoorden enzo. Ik heb stochastische signaaltheorie gehad op de Elektrotechniek faculteit, dus het ging voornamelijk over ruis in spanningen en stromen en hoe je deze dan zo ideaal mogelijk kon wegfilteren

Verwijderd

xentric schreef op 23 November 2002 @ 18:51:
Esperanto kan echter ook op een natuurlijke verworven worden (er zijn moedertaal sprekers) en dit is bij gebarentalen ook mogelijk. Er is zelfs een geval bekend geloof ik waarbij dove kinderen waren opgesloten in een ruimte en waar ze verder minimale aandacht kregen, een erbarmelijke situatie kortom, en daar hadden deze kinderen een eigen gebarentaal ontwikkeld met alle kenmerken wat grammatica e.d. betreft die een natuurlijke taal eigen is.

Ik denk dus dat het wel degelijk onder de natuurlijke talen geschaard kan worden.

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 16:58:
6. Zijn gebarentalen van doven natuurlijke talen?

A. Nee, gebarentalen zijn kunsttalen, net als computertalen.
B. Ja, want gebarentalen kunnen zonder instructie op zeer jonge leeftijd worden verworven.
C. Nee, er wordt wel gecommuniceerd, maar niet gesproken, en spraak is essentieel voor een natuurlijke taal.
Hehe, ik kan hier eigenlijk twee kanten op. Zowel A en B zijn goed te rekenen ;)

Eerst maar eens B. Volgens Chomsky (bekende linguist) is er bij mensen sprake van een 'kritische periode' waarin men een taal kan leren. Dit is ongeveer enkele maanden na de geboorte tot ergens in de eerste paar jaar. Wordt je in die periode niet blootgesteld aan een taal, dan kun je ook geen taal leren of anders met heel veel moeite en training.

Gebarentaal, net als gewone taal, kan het beste geleerd worden in deze kritische periode.

En het is antwoord A omdat gebarentaal inderdaad kunstmatig is, alleen niet zo kunstmatig als een computertaal. Menselijke taal is namelijk discreet en arbitrair van aard - en doventaal is dat niet. Gesproken taal is arbitrair omdat alle woorden binnen de taal verwijzen naar een object of idee in de realiteit. Aan het woord zelf kun je niet afleiden wat het betekent (that is, als je een woord voor het eerst, zonder ENIGE voorkennis van die taal ziet, dan weet je niet naar wel object het verwijst). Dit is de eerste reden waarom doventaal kunstmatig is, in veel gevallen zijn deze woorden niet arbitrair omdat ze duidelijk laten blijken naar wat voor idee ze referren.

Bovendien is onze gesproken discreet. Naast eventuele grammaticale vervormingen zijn er geen andere manieren om de woorden kracht bij te zetten - anders dan het harder uitspreken (en dat is geen vervorming van het woord zelf om het krachtiger te laten overkomen). Doven kunnen dit wel, want zij kunnen de beweging met meer kracht maken.

Doventaal is niet arbitrair en niet discreet, gesproken taal wel.

Antwoord C kan uitgesloten worden omdat een taal wordt gedefinieerd als een verzameling symbolen die voor de zender en de ontvanger een gelijke betekenis hebben. Doventaal heeft wel degelijk betekenis. Het heeft zelfs grammatical regels! Zoals de american sign language.

Samengevat:
C is iig onjuist
B klopt in principe - maar het feit dat zowel doventaal en onze eigen taal een kritische periode kennen maken het nog geen natuurlijke talen. Onze taal is dat zeker, maar van doventaal weet ik niet of ik dat k
A klopt in principe omdat er geen sprake is van een volledig natuurlijke taal - maar om te zeggen dat het nu gelijk is aan een computertaal.....

Toch maar A....

• Ercewee

Ercewee

a.k.a. K

Unicron schreef op 23 November 2002 @ 18:56:
[...]

Klopt. voor zover ik weet geldt de theorie die je afleid met betrekking voor witte ruis ook voor gekleurde ruis.

Helaas weet ik niet zoveel van akkoorden enzo. Ik heb stochastische signaaltheorie gehad op de Elektrotechniek faculteit, dus het ging voornamelijk over ruis in spanningen en stromen en hoe je deze dan zo ideaal mogelijk kon wegfilteren
OT: Welke Uni?

Ik moet het ook doen met ET stochastische processen en digitale signaal bewerkingen... ik heb blijkbaar iets meer gehad/onthouden :)

• Christiaan
xentric schreef op 23 November 2002 @ 18:51:
Ook al heb ik zelf ook A gekozen, als deze redenering als correct wordt (die van jou), dan teken ik bezwaar aan.

Doventaal is net als onze eigen taal door onszelf ontworpen. Gesproken taal is net zo ontwikkeld. Maar laten we de andere kant op gaan. Er is simpel bewijs voor het feit dat zowel doventaal als gesproken taal 'zomaar' ontstaan kunnen.

In Nicaragua waren voor 1979 maar weinig doven. Ze hadden al helemaal geen contacten met elkaar. Er was geen gemeenschap van doven en ook geen sign language die aan deze mensen geleerd werd. In 1980 veranderde de nieuwe regering dit door doven met elkaar in contact te brengen en gemeenschappen op te richten. Wat toen gebeurde was bijzonder fascinerend. Alhoewel geen van allen een doventaal kenden, ontwikkelde ze een eigen gebarentaal. In het begin was het heel ongestructureerd en elementair, maar dat werd steeds complexer en uitgebreider over de periode van jaren. Dit gebeurde allemaal natuurlijk - zonder enige vorm van onderwijs. Het kwam voort uit het feit dat de mensen de behoefte hadden om te communiceren - en ze vonden een eigen weg om met elkaar te 'praten'.

Verder bewijs voor de kritieke periode die in antwoord B genoemd wordt is overigens dat hier bleek dat kinderen die ouder dan 10 waren de doventaal niet meer goed onder de knie kregen (wat dus ook betekend dat kinderen deze nieuwe doventaal 'uitvonden').

De taal is intussen geaccepteerd als de officiele doventaal in dat land. Nu ik dit zo schrijf begin ik te vermoeden dat het toch B moet zijn. Maar het probleem is dat ook B niet helemaal klopt en wel omdat, alhoewel beiden een kritieke periode kennen, ze dat nog niet automatisch wel een natuurlijke taal maakt. Zoals ik al aangaf is doventaal nog arbitrair nog discreet.

• Christiaan
9. Wat gebeurt er als seksueel normaal functionerende mensen seksfilms bekijken en tegelijk rekensommetjes te horen krijgen?

A. Dan vermindert de genitale opwinding, maar niet de subjectieve opwinding.
B. Dan vermindert de subjectieve opwinding, maar niet de genitale opwinding.
C. Dan vermindert noch de genitale opwinding, noch de subjectieve opwinding.
Even zien. Mensen worden dus cognitief bezig gehouden gedurende het zien van een prikkelende stimulus. De seksuele opwinding is het gevolg van een prikkeling van een deel in de hersenen die stoffen gaat afscheiden die leidden tot een gevoel van opwinding.

De genitale opwinding zal gelijk blijven. De subjectieve opwinding komt voort uit zintuigelijke waarnemingen uit het eigen lichaam. De verwerking van deze waarnemingen EN de rekensommen tegelijk kan niet zonder dat ze met elkaar interfereren.

Het moet dus antwoord B zijn.

• Unicron
Ercewee schreef op 23 November 2002 @ 19:25:
[...]

OT: Welke Uni?

Ik moet het ook doen met ET stochastische processen en digitale signaal bewerkingen... ik heb blijkbaar iets meer gehad/onthouden :)
TU eindhoven.

Ik heb het ook nooit echt een leuk vak gevonden :) , maar bij ons lag de nadruk gewoon niet op deze toepassingen.

Verwijderd

10. Dit is de jaarlijks wet van Archimedes vraag.

Alleen is het antwoord subtieler. Als ze de tanks zouden vullen tot dat de boot geheel onder water verdwijnt, maar wel bleef zweven. Dan zou gelden dat het verplaatste volume water gelijk bleef aan het gewicht van de duikboot (zonder ballast). Maar ze vullen de tanks totdat de boot op de boden blijft liggen. Ze nemen dus meer water op dan in het boven genoemde geval, terwijl het verplaatste volume gelijk blijft. Dus wordt het water pijp lager.

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-01 18:43
10. Hoger

in dat gebied waar water zit komt een duikboot bij. een deel ervan is gevult met water. echter niet alles. er is ook nog lucht, staal e.d in de duikboot. er komt dus meer materie onder water en het water zal stijgen.

Verwijderd

ParaDot schreef op 23 november 2002 @ 23:05:
10. Hoger

in dat gebied waar water zit komt een duikboot bij. een deel ervan is gevult met water. echter niet alles. er is ook nog lucht, staal e.d in de duikboot. er komt dus meer materie onder water en het water zal stijgen.
Nogmaals wet van Archimedes. Als de boot op het water drijft verplaatst hij een hoeveelheid water gelijk, aan zijn gewicht. Aangezien zijn gewicht niet groter kan worden, kan er niet meer water worden verplaatst en kan het water niet hoeger komen te staan. (Je moet het vol laten lopen van de ballast tank zien als het kleiner worden van de duikboot, zijn dichtheid wordt hierdoor groter maar niet zijn gewicht!)

• MIster X
10 Vind het een beetje moeilijk uit te leggen. Heb het in een tabel gezet, daarbij rekening houdend met waterverplaatsing. Zou iemand het van commentaar kunnen voorzien?

[ Voor 34% gewijzigd door MIster X op 24-11-2002 03:40 ]

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 04-11-2025
6 B, een natuurlijke taal heeft ook als eigenschap dat hij constant veranderd, nieuwe woorden of oude woorden die niet meer gebruikt worden etc.

7 B Klink logisch

8 C instecten hebben veel rare uitsteeksels en poten

9 B, pff wie wil er nou sex tijdens wiskunde?

10 C

denk ik

[ Voor 11% gewijzigd door Rey Nemaattori op 24-11-2002 11:41 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Christiaan
Rey_Nema schreef op 24 november 2002 @ 11:40:
6 B, een natuurlijke taal heeft ook als eigenschap dat hij constant veranderd, nieuwe woorden of oude woorden die niet meer gebruikt worden etc.
En dat is bij doventaal niet het geval? Daar komen net zo goed symbolen bij en verdwijnen symbolen die niet in gebruik zijn. Stel dat er een nieuw apparaat wordt ontwikkeld - ook doven moeten hiervoor een symbool voor integreren in de eigen taal.

Dit is dus geen reden waarom het B zou zijn volgens mij.

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
6a
(Ik denk in ieder geval te weten dat er ook volkomen natuurlijk ontstane gebaren talen zijn)

7
C
A=onzin
B Zou kunnen, maar volgens mij is ruis zo grillig van golven dat ze elkaar moeilijk precies kunnen uitdoven, maar wie ben ik.

8 B
(gespiekt bij andere poster hier O-) )

9. B
Je subjectieve ik is even bezig met andere zaken (lijkt me trouwens wel lastig ;) )

10. C
De clue is dat de onderzeer nu op de bodem ligt. Z'n dichtheid is nu groter dan van water. Maar er wordt niet meer water verplaatst dan z'n volume (gaat nu eenmaal niet) Toen ie nog dreef, nam ie geen water weg door het in zich te hebben en verplaatste hij wel water.
(heb deze trouwens al op de middelbare school geleerd van een wiskundeleraar ,met een schuitje met een baksteen, dat je laat zinken. In al m'n enthausiasme tuimde ik er meteen in.)

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

Verwijderd

Tien is denk ik c. op het moment dat de duikboot onder het waterpeil ligt, 'drijft' de boot nog steeds. Op dat moment is het waterpeil gelijk, omdat je even veel water in de vaten opneemt, als dat et water stijgt volgens de wetvan archimedes. Maar zinkt de boot echter, en ligt hij dus op de bodem, dan moet je meer water opnemen en dan is het dus antwoord c.

Verwijderd

Maar hoho lieverds.
vraag 10

Als de boot vol gat lopen met water dan is de boot toch zwaarder en verplaatst hij toch de hoeveelheid die hij absorbeert (als het ware) dus dan blijft het toch gelijk?

dus dan is het toch b?

• MIster X
O-)
vraag 10

Als de boot vol gat lopen met water dan is de boot toch zwaarder en verplaatst hij toch de hoeveelheid die hij absorbeert (als het ware) dus dan blijft het toch gelijk?

dus dan is het toch b?
De hoeveelheid water wat 'geabsorbeerd' wordt, werd 'verplaatst' toen de boot in het water werd gelegd (wat op dat moment tot een hoger waterpeil leidde). Het waterpeil zakt nu dus weer tot zijn oorspronkelijke niveau. (Nou ja... bijna dan... wanneer je de boot helemaal vol met water zou laten lopen.) 10 C.

[ Voor 4% gewijzigd door MIster X op 25-11-2002 18:42 ]

• egeltje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04-2019

egeltje

BOfH: BSD Operator from Hell

ChristiaanVerwijs schreef op 23 november 2002 @ 19:40:
[...]
Even zien. Mensen worden dus cognitief bezig gehouden gedurende het zien van een prikkelende stimulus. De seksuele opwinding is het gevolg van een prikkeling van een deel in de hersenen die stoffen gaat afscheiden die leidden tot een gevoel van opwinding.

De genitale opwinding zal gelijk blijven. De subjectieve opwinding komt voort uit zintuigelijke waarnemingen uit het eigen lichaam. De verwerking van deze waarnemingen EN de rekensommen tegelijk kan niet zonder dat ze met elkaar interfereren.

Het moet dus antwoord B zijn.
Hier is onlangs een onderzoek mee uitgevoerd.
Mannen met sexuele problemen kregen exact dit voorgeschoteld.
Deze mannen waren te geconcentreerd op hun subjectieve opwinding.
Ze wisten dat er van hen werd verwacht dat ze een erectie kregen, maar door die te grote concentratie lukte dat niet -> meer frustratie -> nog meer concentratie -> helemaal geen erectie meer.

Door afleidende rekensommetjes te geven, werd de subjectieve opwinding (de concentratie op de erectie) weggenomen en kwam er een normale erectie onder invloed van de genitale opwinding.

Antwoord B dus.

Het onderzoek is later met vrouwen herhaald met vergelijkbare resultaten.
(Om de grapjassen voor te zijn: nee, die kregen geen erectie... :))

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...

• Christiaan
egeltje schreef op 25 november 2002 @ 21:09:
Door afleidende rekensommetjes te geven, werd de subjectieve opwinding (de concentratie op de erectie) weggenomen en kwam er een normale erectie onder invloed van de genitale opwinding.

Antwoord B dus.
Mijn 'educated guess' was dus correct. Mooi.
Het onderzoek is later met vrouwen herhaald met vergelijkbare resultaten.
(Om de grapjassen voor te zijn: nee, die kregen geen erectie... :))
Een technisch detail; maar volgens mij krijgen ook vrouwen een erectie. De penis van de man ontstaat namelijk uit hetzelfde basis 'orgaan' dat bij vrouwen de clitoris vormt. Bij mannen groeit het alleen door en vormt een penis. Ook de clitoris verhard zich tijdens seksuele opwinding.

Maar goed; voor zover zinloze feitenkennis van Christiaan ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Christiaan op 25-11-2002 21:23 ]

Verwijderd

Vraag 10 is heel makkelijk na te bootsen.... Neem een maat beker, en laat er een klein borrelgraasje in drijven op zijn kop. Het borrel graasje drijft alleen als er een beetje water in zit, anders is hij niet stabiel. Dit is dat een simpel duikbootje met alvast een beetje water in de ballast tank... Lees goed hoe de water stand is, en keeper dan het borrelglaasje om. eens zien of het water peil veranderd. Je moet zon vraag even simpel voor jezelf maken, zodat je een duidelijker beeld hebt. Waarschijnlijk raad je het antwoord al.
Pagina: 1